loading...

nano

موارد استفاده از روغن پارافین مایعنوشته کیمبرلی مک گیاین ماده به خاطر تسکین ترک خوردگی دست ها، تسکین درد مفاصل و جلوگیری از کند کردن سایر بیماری های پوستی دردناک معروف است. از خواص روان کنندگی آن به ر

nano بازدید : 22 شنبه 29 آبان 1400 نظرات (0)

موارد استفاده از روغن پارافین مایع
نوشته کیمبرلی مک گی
این ماده به خاطر تسکین ترک خوردگی دست ها، تسکین درد مفاصل و جلوگیری از کند کردن سایر بیماری های پوستی دردناک معروف است. از خواص روان کنندگی آن به روش های صنعتی و شگفت آور دیگری نیز استفاده می شود. فواید روغن پارافین و موم پارافین فراوان است. نرم کننده طبیعی در همه چیز از رفع خشکی پوست دست و پا گرفته تا روان کننده بلبرینگ در ماشین ها استفاده می شود.


پارافین چیست؟
موم های مبتنی بر نفت با استفاده از نفت خام ایجاد می شوند. ابتدا، هیدروکربن‌های اشباع شده از سوخت‌های فسیلی استخراج و تصفیه می‌شوند تا از بسیاری جهات به عنوان روغن روان‌کننده استفاده شوند. سپس روغن بیشتر تصفیه می شود تا موم پارافین ساخته شود.

پارافین یک مخلوط مات و مومی شکل است که بسیار قابل اشتعال است. اگر به بالای 125 درجه برسد ممکن است آتش بگیرد.

موارد استفاده از پارافین مایع
علاوه بر استفاده در درمان های پوست، کاربردهای زیادی از پارافین مایع در بسیاری از محصولات وجود دارد، از جمله:

شمع ها
لوازم آرایشی
عایق برق
مداد شمعی
روغن کاری
جلا می دهد
موم پارافین به چند دلیل مورد علاقه است. این است:

غیر سمی
غیرواکنشی
منبع سوخت پاک سوز
ضد آب
پارافین برای پوست مرطوب
موم پارافین بیشتر برای دست و پا استفاده می شود. این نواحی تمایل به ترک خوردن، ترک خوردن و خشک شدن دارند. نرم کننده طبیعی پوست را نرم و لطیف می کند و به آن رطوبت می بخشد. استفاده از موم پارافین همچنین منافذ را باز می کند و سلول های مرده پوست را با آبرسانی از بین می برد.

پارافین نقطه ذوب پایینی دارد و همین امر باعث می‌شود که آن را روی پوست بمالید. نه می سوزد و نه ایجاد تاول می کند، زیرا قبل از تبدیل شدن به یک ماده انعطاف پذیر که پوست را گرم می کند، خیلی داغ نمی شود.

شما می توانید مواد شیمیایی و پارافین را از شرکت بیسموت خریداری کنید.

فواید درمانی پارافین واکس
خواص پارافین به عنوان یک نوع گرما درمانی عمل می کند. موم پارافین برای تسکین درد دست ها و مفاصل افراد مبتلا به بیماری های متعدد از جمله:

فیبرومیالژیا
روماتیسم مفصلی
آرتروز
اسپاسم عضلانی
التهاب جزئی
مصارف آرایشی و دارویی
روغن پارافین در کرم های سرد، روغن های برنزه کننده، محصولات آرایشی و غیره به دلیل خاصیت آبرسانی آن استفاده می شود. استفاده منظم از لوسیون پارافین می تواند حفظ رطوبت پوست را افزایش دهد. شکل مایع پارافین به عنوان ملین استفاده می شود زیرا می تواند بدون جذب از بدن عبور کند.

See the source image

روغن پارافین مایع در صنعت
این نوع نفت سفید بسیار تقطیر شده به گونه ای تصفیه می شود که بتوان آن را با خیال راحت در لامپ ها و سایر منابع روشنایی سوزاند. به دلیل نداشتن بو و دوده ترجیح داده می شود.

پارافین مایع به طور گسترده در تنظیمات صنعتی برای تیغه ها و بلبرینگ ها استفاده می شود. در زیر آب به خوبی کار می کند و با مایع هیدرولیک در ماشین آلات به خوبی کار می کند.

همچنین برای جدا کردن شن از کف دست و پوست پینه‌دار افرادی که با سیمان کار می‌کنند خوب است.

خطرات موم پارافین
بحث در مورد نگرانی های سلامتی که موم پارافین می تواند ایجاد کند وجود دارد. هر فردی که پوست حساسی دارد می تواند واکنش منفی به موم پارافین داشته باشد، مانند قرمزی، تورم جزئی یا تحریک پوست. قبل از اینکه ناحیه بزرگی از دست ها یا پاهای خود را بپوشانید، آن را روی قسمت کوچکی از پوست آزمایش کنید.

ابزار پارافین واکس برای مصارف خانگی
برای تکمیل ایمن درمان موم پارافین در خانه، مطمئن شوید که تمام لوازم مورد نیاز خود را از ابتدا تا انتها در محل خود دارید.

4 پوند پارافین واکس مخصوص مواد غذایی
دیگ دوبل
لیوان اندازه گیری شیشه ای
ظرف پلاستیکی چرب شده
کیسه پلاستیکی که می تواند با کراوات یا نوار پارچه ای مهر و موم شود
دماسنج
روغن معدنی
روغن زیتون
تایمر
دستمال کاغذی و دستمال کاغذی
مرطوب کننده
نحوه استفاده از پارافین در خانه
برای جلوگیری از سوختن، موم را در ظرف بالایی دیگ دوبل با آب فراوان در ظرف پایینی ذوب کنید. یک فنجان روغن معدنی را به موم اضافه کنید زیرا در حال گرم شدن است. پس از اینکه موم کاملا ذوب شد، آن را در ظرف پلاستیکی چرب شده بریزید.

هنگامی که پوسته نازکی در بالای موم ایجاد می شود، از دماسنج برای بررسی اینکه 125 درجه است استفاده کنید. روغن زیتون را روی پوستی که قصد دارید پارافین بگذارید بمالید. دست یا پای خود را در موم فرو کنید تا لایه ای روی پوست ایجاد شود.

وقتی براقیت روی موم کمرنگ شد، دست یا پا را روی موم برگردانید تا 10 لایه داشته باشید. محل را کیسه کنید و حوله ای روی آن بپیچید در حالی که موم پارافین جادوی مرطوب کننده خود را انجام می دهد. از دستمال کاغذی برای پاک کردن موم از روی پوست استفاده کنید و به خوبی مرطوب کنید.

منبع

https://www.leaf.tv/13418848/uses-of-liquid-paraffin-oil/

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 131
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 7
  • آی پی دیروز : 7
  • بازدید امروز : 26
  • باردید دیروز : 9
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 100
  • بازدید ماه : 418
  • بازدید سال : 5,612
  • بازدید کلی : 64,018
  • کدهای اختصاصی