loading...

nano

nano بازدید : 21 چهارشنبه 02 آذر 1401 نظرات (0)

بازار بوتیل گلیکول بر حسب عملکرد (حلال، کمک ادغام کننده، مواد واسطه شیمیایی و روان کننده)، بر اساس کاربرد (رنگ، ​​پوشش، تثبیت کننده حفاری، رنگ، جوهر چاپ، سیالات فلزکاری و غیره)، بر اساس صنعت مصرف نهایی (ساختمان و ساخت و ساز (مسکونی، تجاری، صنعتی و زیرساختی)، خودرو [وسایل نقلیه مسافری [PVs]، خودروهای تجاری سبک (LCV) و خودروهای تجاری سنگین (HCVs)]، مواد شیمیایی، برق و الکترونیک، کشاورزی، نظافت (منزل و صنعتی)، نفت و گاز و فراساحل) و دیگران)، بر اساس جغرافیا - تحلیل فرصت های جهانی و پیش بینی صنعت، 2022-2027

کارت نتیجه تصویر Butylglycol


بررسی اجمالی بازار بوتیل گلیکول
تخمین زده می شود که اندازه بازار بوتیل گلیکول تا سال 2027 پس از رشد CAGR 3.8 درصدی در دوره پیش بینی 2022-2027 به 946 میلیون دلار آمریکا برسد. بوتیل گلیکول یک مایع روغنی شفاف و بی رنگ است و مانند سایر گلیکول اترها دارای طبیعت دو عملکردی است که حاوی گروه های اتر و الکل است و پراکسیدها را تشکیل می دهد. تقاضای رو به رشدی به عنوان یک حلال برای کاربرد در جوهرهای چاپ فلکسوگرافی، رنگ‌ها، سطوح پوشش‌دهنده آب، اجزای سیال هیدرولیک و سایر موارد وجود دارد، بنابراین در صنایع عمده مصرف نهایی کاربرد قابل توجهی دارد. فعالیت های ساختمانی و ساخت و ساز سریع و پروژه های زیرساختی به عنوان یک عامل محرک در صنعت بوتیل گلیکول عمل می کند. علاوه بر این، کاربرد رو به رشد بوتیل گلیکول در بخش‌های کشاورزی و شیمیایی به دامنه رشد آن دامن می‌زند. شیوع کووید-19 به دلیل محدودیت تقاضا در صنایع عمده مصرف نهایی، توقف تولید، اختلال در زنجیره تامین و سایر مقررات قرنطینه، مانع بزرگی برای بازار بوتیل گلیکول شد. با این حال، بهبود قابل توجه در بخش ساختمان و ساخت و ساز، که تقاضا برای پوشش ها و رنگ ها را افزایش می دهد، تقاضا برای بوتیل گلیکول را افزایش می دهد. بنابراین، پیش‌بینی می‌شود که صنعت بوتیل گلیکول رشد کند و به رشد اندازه بازار بوتیل گلیکول در طول دوره پیش‌بینی کمک کند.

پوشش گزارش بازار بوتیل گلیکول
"گزارش بازار بوتیل گلیکول - پیش بینی (2022-2027)" توسط IndustryARC، تجزیه و تحلیل عمیقی از بخش های زیر در بازار بوتیل گلیکول را پوشش می دهد.

بر اساس عملکرد: حلال، کمک ادغام کننده، واسطه شیمیایی و روان کننده.
بر اساس کاربرد: رنگ، پوشش، تثبیت کننده حفاری، رنگ، جوهر چاپ، سیالات فلزکاری و موارد دیگر.
بر اساس صنعت مصرف نهایی: ساختمان و ساخت و ساز (مسکونی، تجاری، صنعتی و زیرساختی)، خودرو [وسایل نقلیه مسافری [PVs]، خودروهای تجاری سبک (LCV) و خودروهای تجاری سنگین (HCVs)]، مواد شیمیایی، برق و الکترونیک، مواد شیمیایی، برق و الکترونیک، نظافت (منزلی و صنعتی)، نفت و گاز (خشکی و فراساحلی) و غیره.
بر اساس جغرافیا: آمریکای شمالی (ایالات متحده آمریکا، کانادا و مکزیک)، اروپا (انگلیس، آلمان، فرانسه، ایتالیا، هلند، اسپانیا، بلژیک و بقیه اروپا)، آسیا و اقیانوسیه (چین، ژاپن، هند، کره جنوبی، استرالیا و نیوزیلند، اندونزی، تایوان، مالزی و بقیه APAC)، آمریکای جنوبی (برزیل، آرژانتین، کلمبیا، شیلی و بقیه آمریکای جنوبی)، بقیه جهان [خاورمیانه (عربستان سعودی، امارات متحده عربی، اسرائیل و بقیه مناطق خاورمیانه) و آفریقا (آفریقای جنوبی، نیجریه و بقیه آفریقا)].
خوراکی های کلیدی
آمریکای شمالی به دلیل رشد فعالیت‌های ساختمانی و ساختمانی، افزایش تولید مواد شیمیایی و شهرنشینی سریع، بر بازار بوتیل گلیکول تسلط دارد و در نتیجه رشد فنیل اتیل را در این منطقه افزایش می‌دهد.
بخش رو به رشد ساختمان و ساخت و ساز در سرتاسر جهان تقاضا برای صنعت بوتیل گلیکول را برای کاربردهای مختلف شامل پوشش‌ها، رنگ‌ها و موارد دیگر افزایش می‌دهد و از این طریق به رشد اندازه بازار بوتیل گلیکول کمک می‌کند.
عملکرد حلال به سرعت در صنعت بوتیل گلیکول برای استفاده عمده در جوهرهای چاپ فلکسوگرافی، پوشش ها، مواد شیمیایی و موارد دیگر در حال رشد است.
با این حال، اثرات سرطان زا بوتیل گلیکول ها به عنوان یک چالش بزرگ برای صنعت بوتیل گلیکول عمل می کند.

 شکل: سهم درآمد بازار بوتیل گلیکول، بر اساس جغرافیا، 2021 (%)

بازار بوتیل گلیکول
برای جزئیات بیشتر در مورد این گزارش - درخواست نمونه
تجزیه و تحلیل بخش بازار بوتیل گلیکول - بر اساس تابع
بخش حلال بزرگترین سهم بازار بوتیل گلیکول را در سال 2021 داشت و پیش بینی می شود در دوره پیش بینی 2022-2027 با CAGR 3.6٪ رشد کند. رشد عملکرد حلال بوتیل گلیکول تحت تأثیر تقاضای سریع آن در رنگ ها، پوشش ها، فعالیت های تمیز کردن، چاپ فلکسوگرافی، ضدعفونی کننده ها و موارد دیگر است. این به دلیل هزینه کم و ویژگی نوسان آن است. عملکرد بوتیل گلیکول، متعلق به گروه گلیکول اتر به عنوان یک حلال در بخش شیمیایی نیز به دلیل تعادل آبگریز و آبدوست عالی، حلالیت فعال عالی و ویژگی های جفت شدن در حال افزایش است. بنابراین، با توجه به شکوفایی استفاده از عملکرد حلال بوتیل الکل

پیش‌بینی می‌شود در بخش‌های اصلی، عمدتاً پوشش‌ها، بخش حلال به سرعت در بازار بوتیل گلیکول در طول دوره پیش‌بینی رشد کند.

تجزیه و تحلیل بخش بازار بوتیل گلیکول - بر اساس برنامه
بخش پوشش ها سهم قابل توجهی از بازار بوتیل گلیکول را در سال 2021 داشت و پیش بینی می شود در دوره پیش بینی 2022-2027 با CAGR 3.4٪ رشد کند. بوتیل گلیکول تقاضای عمده ای برای استفاده در کاربردهای پوشش دارد، زیرا به دلیل بهبود زمان خشک شدن، عملکرد گسترده ای در پوشش های آبی دارد. کاربرد پوشش بوتیل گلیکول در بخش ساخت و ساز برای فضاهای مسکونی، تجاری و صنعتی کاربرد عمده دارد. رشد سودآور در بخش ساخت و ساز تحت تأثیر عوامل رشدی مانند افزایش پروژه های مسکونی و فضاهای تجاری، تقاضا برای ساخت و ساز مدولار و شهرنشینی است. به عنوان مثال، بر اساس گزارش دفتر آمار ملی، تولید ماهانه ساخت و ساز از نظر حجم در ماه می 2022 به میزان 1.5 درصد افزایش یافته است که نشان دهنده افزایش 0.3 درصدی نسبت به آوریل 2022 است. طبق گزارش اداره تجارت بین المللی (ITA)، بخش ساخت و ساز پیش‌بینی می‌شود در چین بین سال‌های 2022 تا 2030 به طور متوسط ​​سالانه 8.6 درصد رشد کند. با رشد قوی در بخش ساختمان و ساخت‌وساز، پیش‌بینی می‌شود که تقاضا برای کاربرد پوشش‌ها، عمدتاً پوشش‌های آبی برای رنگ‌ها، لاک‌ها و موارد دیگر افزایش یابد. به نوبه خود، پیش بینی می شود که دامنه رشد کاربردهای پوشش در بازار بوتیل گلیکول را در طول دوره پیش بینی افزایش دهد.

تجزیه و تحلیل بخش بازار بوتیل گلیکول - توسط جغرافیا
آمریکای شمالی بیشترین سهم بازار بوتیل گلیکول را در سال 2021 تا 35 درصد داشت. رشد سریع بوتیل گلیکول در این منطقه تحت تأثیر عواملی مانند پایگاه ایجاد شده برای ساخت و ساز، افزایش سطح درآمد و شهرنشینی است. ساخت و ساز و ساخت و ساز در آمریکای شمالی به دلیل عوامل رشدی مانند رشد پروژه های زیرساختی، تقاضا برای ساختمان های سبز و شهرنشینی به طور قابل توجهی در حال رشد است. طبق آمار کانادا، سرمایه گذاری در ساخت و ساز تجاری در دسامبر 2021 نسبت به سال قبل 1.7 درصد افزایش یافته است. با توجه به اداره سرشماری ایالات متحده، هزینه ساخت و ساز در ایالات متحده از نرخ سالانه تعدیل شده فصلی 1740.6 میلیارد دلار در مارس 2022 به 1744.8 میلیارد دلار در آوریل 2022 افزایش یافت. به عنوان مثال، طبق آمار کانادا، کل سرمایه گذاری در ساخت و ساز ساختمان شاهد کاهش بود. افزایش 2.7 درصدی در آوریل 2022 نسبت به ماه قبل. بر اساس گزارش اداره تجارت بین المللی (ITA)، ارزش ساخت و ساز پیش بینی شده در مکزیک از 72.89 میلیارد دلار در سال 202 به 82.56 میلیارد دلار در سال 2022 افزایش یافته است. با افزایش فعالیت های ساختمانی و ساختمانی، تقاضا برای بوتیل گلیکول برای طیف گسترده ای از کاربردها. در پوشش های آب، رنگ ها و سایر موارد در حال رشد است که به نوبه خود، پیش بینی می شود رشد صنعت بوتیل گلیکول را در منطقه آمریکای شمالی در طول دوره پیش بینی افزایش دهد.


درایورهای بازار بوتیل گلیکول
تقویت رشد در بخش خودرو:
بوتیل گلیکول کاربردهای پررونقی در بخش خودرو برای رنگ ها، پوشش های آب، لاک و غیره دارد. صنعت خودرو به دلیل عوامل رشدی مانند شهرنشینی، ابتکارات برای برق رسانی وسایل نقلیه و افزایش تقاضا برای وسایل نقلیه سواری در میان طبقه متوسط ​​به طور قابل توجهی شکوفا شده است. به عنوان مثال، بر اساس گزارش سازمان بین المللی سازندگان وسایل نقلیه موتوری (OICA)، تولید جهانی وسایل نقلیه خودرو از 77,621,582 دستگاه در سال 2020 به 80,145,988 دستگاه در سال 2021 افزایش یافته است. تولید خودروهای سواری، وسایل نقلیه تجاری، سه چرخ، دو چرخ و چهار چرخه از 2265569 دستگاه در سال 2020-21 به 22933230 دستگاه در سال 2021-2022 در هند افزایش یافته است. با افزایش تولید وسایل نقلیه خودرو، تقاضا برای بوتیل گلیکول در پوشش‌ها، رنگ‌ها و لاک‌های بدنه خودرو در حال افزایش است که به نوبه خود کاربرد آن را افزایش داده و صنعت بوتیل گلیکول را پیش می‌برد.

منبع

https://bismoot.com/blog/%d8%a8%d9%88%d8%aa%db%8c%d9%84-%da%af%d9%84%db%8c%da%a9%d9%88%d9%84/

https://www.industryarc.com/Report/15663/butyl-glycol-market.html

nano بازدید : 18 چهارشنبه 02 آذر 1401 نظرات (0)

بوتیل آیکونیل - بوتیل گلیکول
بوتیل گلیکول که با نام بوتیل آیکونیل نیز شناخته می شود مایعی بی رنگ با بوی ملایم است. این محصول کاملاً همه کاره است و دارای نقطه جوش 171 درجه سانتیگراد و نقطه اشتعال 67 درجه سانتیگراد است که بوتیل آیکونیل را به یک محصول غیر قابل اشتعال تبدیل می کند. این محصول در آب و حلال ها قابل اختلاط است.

مشاهده تصویر منبع

موارد مصرف بوتیل گلیکول

Butyl Iconil (BGE) به طور گسترده در صنایع رنگ، پوشش و چاپ استفاده می شود. فراریت کمی دارد و می توان از آن برای افزایش زمان خشک شدن پوشش ها استفاده کرد و جریان محصول را در بسیاری از سیستم های خشک کردن رنگ فیزیکی بهبود بخشید. BGE همچنین به عنوان یک جزء حلال برای پاک کننده های سطوح، سیالات هیدرولیک و روغن های برش و حفاری استفاده می شود.

بوتیل گلیکول اتر را می توان در فرمولاسیون محصولاتی مانند فوم آتش نشانی، محافظ چرم، چربی زدا، پاک کننده تخته سفید، صابون مایع، لوازم آرایشی، محلول های تمیز کننده خشک، عوامل آزاد کننده آسفالت و غیره استفاده کرد. در صنعت نفت بوتیل گلیکول به دلیل خاصیت سورفکتانت آن معمولاً استفاده می شود.

منبع

https://www.sydneysolvents.com.au/butyl-glycol

https://bismoot.com/blog/%d8%a8%d9%88%d8%aa%db%8c%d9%84-%da%af%d9%84%db%8c%da%a9%d9%88%d9%84/

nano بازدید : 21 سه شنبه 01 آذر 1401 نظرات (0)

صفحه اصلی IPCS INCHEM
PHTHALIC ANHYDRIDE ICSC: 0315 (ژوئن 2003)
1،2- انیدرید بنزندی کربوکسیلیک اسید
انیدرید فتالیک اسید
1،3-ایزوبنزوفوراندیون
CAS #: 85-44-9
شماره EC: 201-607-5

 پیشگیری از خطرات حاد اطفاء حریق
FIRE & EXPLOSION قابل احتراق. ذرات ریز پراکنده مخلوط های انفجاری را در هوا تشکیل می دهند. بدون شعله باز سیستم بسته، تجهیزات الکتریکی ضد انفجار و روشنایی. جلوگیری از رسوب گرد و غبار. از اسپری آب، فوم، پودر خشک، دی اکسید کربن استفاده کنید.

 از پراکندگی گرد و غبار جلوگیری کنید! از همه تماس ها اجتناب کنید!
 علائم پیشگیری کمک های اولیه
سرفه استنشاقی گلو درد. خس خس سینه. از اگزوز موضعی یا محافظ تنفسی استفاده کنید. هوای تازه استراحت کن حالت نیمه عمودی. برای مراقبت های پزشکی مراجعه کنید.
قرمزی پوست. درد. دستکش های محافظ. لباس های محافظ. لباس های آلوده را بردارید. بدنتو خیس کن و سپس پوستتو با آب و صابون بشور. برای مراقبت های پزشکی مراجعه کنید.
قرمزی چشم. درد. از عینک ایمنی یا محافظ چشم همراه با محافظ تنفس استفاده کنید. ابتدا به مدت چند دقیقه با آب فراوان بشویید (در صورت امکان لنزهای تماسی را بردارید)، سپس برای مراقبت های پزشکی مراجعه کنید.
بلع درد شکم. هنگام کار غذا نخورید چیزی ننوشید و سیگار نکشید. دهان را بشویید. القای استفراغ نکنید. یک یا دو لیوان آب بنوشید. برای مراقبت های پزشکی مراجعه کنید.

طبقه بندی و برچسب گذاری دفع نشت
حفاظت شخصی: لباس محافظ شیمیایی شامل دستگاه تنفس مستقل. مواد ریخته شده را در ظروف سرپوشیده جارو کنید. در صورت لزوم، برای جلوگیری از گرد و غبار، ابتدا آن را مرطوب کنید. باقیمانده را با دقت جمع آوری کنید. سپس طبق مقررات محلی ذخیره و دفع کنید.
بر اساس معیارهای GHS سازمان ملل متحد

 کارت نتیجه تصویر What is phthalic anhydride and what is its use?
حمل و نقل
طبقه بندی سازمان ملل متحد
 

ذخیره سازی
جدا از مواد قابل احتراق، عوامل کاهنده، اکسیدان های قوی، بازهای قوی، اسیدهای قوی و مواد غذایی و خوراکی ها. خطرات شیمیایی را ببینید. تهویه در امتداد کف. خشک. خوب بسته
بسته بندی
با غذا و تنقلات مسافرت نکنید.

تهیه شده توسط یک گروه بین المللی از کارشناسان به نمایندگی از سازمان بین المللی کار و سازمان جهانی بهداشت و با کمک مالی کمیسیون اروپا.
© ILO و WHO 2021
PHTHALIC ANHYDRIDE ICSC: 0315
اطلاعات فیزیکی و شیمیایی
حالت فیزیکی؛ ظاهر
کریستال های براق سفید با بوی مشخص.

خطرات فیزیکی
انفجار گرد و غبار در صورت مخلوط شدن با هوا به صورت پودر یا دانه ای امکان پذیر است.

خطرات شیمیایی
در تماس با آب داغ تجزیه می شود. این باعث تولید اسید فتالیک می شود. با اکسیدان های قوی، اسیدهای قوی، بازهای قوی و عوامل کاهنده واکنش می دهد. در هنگام گرم شدن با اکسید مس و نیتریت سدیم به شدت واکنش می دهد. این باعث ایجاد خطر انفجار می شود. در مجاورت آب به بسیاری از فلزات حمله می کند.

فرمول: C8H4O3 / C6H4(CO)2O
جرم مولکولی: 148.1
نقطه جوش: 284 درجه سانتیگراد (تعالی)
نقطه ذوب: 131 درجه سانتی گراد
چگالی: 1.53 گرم بر سانتی‌متر مربع
حلالیت در آب: واکنش کند
فشار بخار، Pa در 20 درجه سانتی گراد: <0.3
چگالی نسبی بخار (هوا = 1): 5.1
نقطه اشتعال: 152 درجه سانتیگراد c.c.
دمای احتراق خودکار: 570 درجه سانتی گراد
حدود انفجار، درصد حجم در هوا: 1.7-10.4
ضریب تقسیم اکتانول/آب به عنوان log Pow: 1.6


قرار گرفتن در معرض و اثرات بهداشتی
مسیرهای قرار گرفتن در معرض
این ماده می تواند با استنشاق آئروسل آن و از طریق بلع جذب بدن شود.

اثرات قرار گرفتن در معرض کوتاه مدت
این ماده به شدت برای چشم ها، پوست و مجاری تنفسی تحریک کننده است.

خطر استنشاق
هنگامی که پراکنده می شوند، می توان به سرعت به غلظت مضر ذرات معلق در هوا رسید، به خصوص اگر پودر شود.

اثرات قرار گرفتن در معرض طولانی مدت یا مکرر
تماس مکرر یا طولانی مدت ممکن است باعث ایجاد حساسیت پوستی شود. استنشاق مکرر یا طولانی مدت ممکن است باعث آسم شود. یادداشت ها را ببینید.


محدودیت های قرار گرفتن در معرض شغلی
TLV: 0.002 mg/m3، به عنوان TWA. 0.005 mg/m3 به عنوان STEL؛ (پوست)؛ (SEN)؛ A4 (قابل طبقه بندی به عنوان سرطان زا برای انسان نیست).
MAK: حساس شدن دستگاه تنفسی (SA)

محیط
 

یادداشت
این ماده ممکن است در حالت مذاب منتقل شود.
علائم آسم اغلب تا چند ساعت آشکار نمی شوند و با تلاش بدنی تشدید می شوند.
بنابراین استراحت و مشاهده پزشکی ضروری است.
هرکسی که علائم آسم ناشی از این ماده را نشان داده است باید از تماس بیشتر خودداری کند.
برای مواد حاوی بیش از 0.05٪ انیدرید مالئیک، شماره UN 2214، کلاس خطر 8، گروه بسته بندی III است.
لباس کار را به خانه نبرید.

اطلاعات اضافی
  طبقه بندی EC
نماد: Xn; ر: 22-37/38-41-42/43; س: (2)-23-24/25-26-37/39-46

منبع

https://inchem.org/documents/icsc/icsc/eics0315.htm

https://bismoot.com/blog/%d8%a7%d9%86%db%8c%d8%af%d8%b1%db%8c%d8%af-%d9%81%d8%aa%d8%a7%d9%84%db%8c%da%a9/

nano بازدید : 14615 سه شنبه 01 آذر 1401 نظرات (0)

توضیحات کلی
جامد براق بی رنگ تا سفید به شکل سوزن با بوی متمایز ملایم. در اثر استنشاق یا بلع نسبتاً سمی و محرک پوست است. نقطه ذوب 64 درجه فارنهایت نقطه اشتعال 305 درجه فارنهایت. هنگامی که با آب مخلوط می شود محلول خورنده تشکیل می دهد. در ساخت موادی مانند رزین های مصنوعی استفاده می شود.
خطرات
این اطلاعات چیست؟
هشدارهای واکنشی
هیچ یک
واکنش های هوا و آب
معمولاً به آرامی با آب واکنش نشان می دهد و اسید فتالیک تشکیل می دهد و گرم می شود [Merck 11th ed. 1989]. اسید فتالیک تا حدودی در آب محلول است.
خطر آتش سوزی
گزیده ای از راهنمای ERG 156 [مواد - سمی و/یا خورنده (سوختنی / حساس به آب)]:

مواد قابل احتراق: ممکن است بسوزد اما به آسانی مشتعل نمی شود. ماده با آب واکنش می دهد (برخی شدید) و گازهای قابل اشتعال، سمی یا خورنده و رواناب آزاد می کند. هنگامی که گرم می شود، بخارها ممکن است مخلوط های انفجاری با هوا ایجاد کنند: خطرات انفجار در داخل، خارج از منزل و فاضلاب. بیشتر بخارات سنگین تر از هوا هستند. آنها در امتداد زمین پخش می شوند و در مناطق کم یا محدود (فاضلاب، زیرزمین، مخازن و غیره) جمع می شوند. بخارات ممکن است به منبع احتراق بروند و به عقب برگردند. در تماس با فلزات ممکن است گاز هیدروژن قابل اشتعال ایجاد شود. ظروف ممکن است هنگام گرم شدن یا آلوده شدن به آب منفجر شوند. (ERG، 2020)
خطر سلامت
جامد پوست و چشم را تحریک می کند و باعث سرفه و عطسه می شود. مایع باعث سوختگی شدید حرارتی می شود. (USCG، 1999)
نمایه واکنش پذیری
انیدرید فتالیک به صورت گرمازا با آب واکنش می دهد. واکنش‌ها گاهی آهسته است، اما زمانی که حرارت موضعی سرعت آن‌ها را تسریع می‌کند، می‌تواند شدید شود. اسیدها واکنش را با آب تسریع می کنند. ناسازگار با اسیدها، عوامل اکسید کننده قوی، الکل ها، آمین ها و بازها. تحت نیتراسیون خارجی با اسید نیتریک - اسید سولفوریک گازدار قرار می گیرد و ممکن است مخلوط هایی از نیترات ها یا نیتریت های فتالوئیل بالقوه انفجاری یا مشتقات نیترو آنها را ایجاد کند [شیمی. & Ind. 20:790. 1972]. انیدرید فتالیک در دماهای بالا به شدت با CuO واکنش می دهد [پارک، چانگ من، ریچارد جی شیهان. "اسیدهای فتالیک و سایر اسیدهای بنزن پلی کربوکسیلیک" دایره المعارف فناوری شیمیایی کرک-اثمر. جان وایلی و پسران، شرکت 2005]. مخلوط‌های انیدرید فتالیک و دی‌اکسید کربن بدون آب در صورت حرارت دادن به شدت منفجر می‌شوند [بروشور شماره 5، Inst. شیمی، لندن، 1940].
متعلق به گروه(های) واکنشی زیر است
انیدریدها
جاذب های بالقوه ناسازگار
احتیاط کنید: مایعات با این طبقه بندی گروه واکنشی با جاذب های ذکر شده در زیر واکنش نشان می دهند. اطلاعات بیشتر در مورد جاذب ها، از جمله موقعیت هایی که باید مراقب آنها باشید...

جاذب های مبتنی بر سلولز
جاذب های بر پایه مواد معدنی و خاک رس
خاک/زمین
توصیه های پاسخ
این اطلاعات چیست؟
انزوا و تخلیه
گزیده ای از راهنمای ERG 156 [مواد - سمی و/یا خورنده (سوختنی / حساس به آب)]:

اقدامات احتیاطی فوری: محل نشت یا نشت را در تمام جهات برای حداقل 50 متر (150 فوت) برای مایعات و حداقل 25 متر (75 فوت) برای جامدات جدا کنید.

نشت: در صورت لزوم فاصله اندازه گیری احتیاطی فوری را در جهت پایین باد افزایش دهید.

FIRE: اگر مخزن، واگن ریلی یا کامیون تانک درگیر آتش سوزی شد، 800 متر (1/2 مایل) در همه جهات ایزوله کنید. همچنین، تخلیه اولیه را برای 800 متر (1/2 مایل) در همه جهات در نظر بگیرید. (ERG، 2020)
آتش نشانی
گزیده ای از راهنمای ERG 156 [مواد - سمی و/یا خورنده (سوختنی / حساس به آب)]:

توجه: اکثر فوم ها با مواد واکنش داده و گازهای خورنده/سمی آزاد می کنند.

آتش کوچک: CO2، مواد شیمیایی خشک، ماسه خشک، فوم مقاوم در برابر الکل.

آتش بزرگ: اسپری آب، مه یا فوم مقاوم در برابر الکل. برای کلروسیلان ها، از آب استفاده نکنید. از فوم انبساط متوسط ​​AFFF مقاوم در برابر الکل استفاده کنید. اگر می توان با خیال راحت این کار را انجام داد، ظروف آسیب ندیده را از اطراف آتش دور کنید. از هدف قرار دادن جریان مستقیم یا جامد مستقیماً روی محصول خودداری کنید.

آتش شامل مخازن یا بارهای خودرو/تریلر: با آتش از حداکثر فاصله مبارزه کنید یا از دستگاه های جریان اصلی بدون سرنشین یا نازل های مانیتور استفاده کنید. داخل ظروف آب نریزید. ظروف را با مقادیر سیلابی آب خنک کنید تا زمانی که آتش خاموش شود. در صورت بالا آمدن صدا از دستگاه های ایمنی هواگیری یا تغییر رنگ مخزن فوراً خارج شوید. همیشه از تانک های غرق شده در آتش دوری کنید. (ERG، 2020)
پاسخ غیر آتش
گزیده ای از راهنمای ERG 156 [مواد - سمی و/یا خورنده (سوختنی / حساس به آب)]:

تمام منابع اشتعال (عدم استعمال دخانیات، شعله ور شدن، جرقه یا شعله) را از ناحیه نزدیک حذف کنید. تمام تجهیزات مورد استفاده در هنگام کار با محصول باید به زمین متصل شوند. به ظروف آسیب دیده یا مواد ریخته شده دست نزنید مگر اینکه لباس محافظ مناسب بپوشید. نشت را متوقف کنید اگر میتوانید بدون خطر انجامش بدهید. برای کاهش بخارات ممکن است از فوم سرکوب کننده بخار استفاده شود. برای کلروسیلان ها، از فوم AFFF مقاوم در برابر الکل با انبساط متوسط ​​برای کاهش بخارات استفاده کنید. روی مواد ریخته شده یا داخل ظروف آب نریزید. از اسپری آب برای کاهش بخارات یا منحرف کردن رانش ابر بخار استفاده کنید. از تماس روان آب با مواد ریخته شده خودداری کنید. جلوگیری از ورود به آبراه ها، فاضلاب، زیرزمین

s یا مناطق محدود.

ریزش کوچک: با زمین خشک، ماسه خشک یا سایر مواد غیر قابل احتراق بپوشانید و سپس با ورقه پلاستیکی بپوشانید تا انتشار یا تماس با باران به حداقل برسد. از ابزار تمیز و بدون جرقه برای جمع آوری مواد استفاده کنید و آن را در ظروف پلاستیکی با پوشش آزاد قرار دهید تا بعداً دفع شوند. (ERG، 2020)
لباس های محافظ
گزیده ای از NIOSH Pocket Guide for Phthalic anhydride link خارجی:

پوست: جلوگیری از تماس با پوست - برای جلوگیری از تماس با پوست، لباس محافظ شخصی مناسب بپوشید.

چشم ها: جلوگیری از تماس با چشم - برای جلوگیری از تماس چشمی از محافظ چشم مناسب استفاده کنید.

پوست را بشویید: زمانی که آلوده است - کارگر باید بلافاصله پوست را در صورت آلوده شدن بشویید.

برداشتن: زمانی که خیس یا آلوده است - لباس های کاری که خیس یا به طور قابل توجهی آلوده می شوند باید برداشته و جایگزین شوند.

تغییر: روزانه - کارگرانی که ممکن است لباس‌هایشان آلوده شده باشد، باید قبل از ترک محل کار، لباس‌های غیرآلوده درآورند. (NIOSH، 2022)
پارچه های کت و شلوار DuPont Tychem®
هیچ اطلاعاتی در دسترس نیست.
کمک های اولیه
چشم: ابتدا مصدوم را از نظر لنزهای تماسی بررسی کنید و در صورت وجود آن را بردارید. چشمان قربانی را با آب یا محلول نرمال سالین به مدت 20 تا 30 دقیقه بشویید و همزمان با بیمارستان یا مرکز کنترل مسمومیت تماس بگیرید. بدون دستور پزشک، هیچ گونه پماد، روغن یا دارویی را در چشم قربانی قرار ندهید. بلافاصله پس از شستشوی چشم، قربانی را به بیمارستان منتقل کنید، حتی اگر هیچ علامتی (مانند قرمزی یا تحریک) ایجاد نشود.

پوست: بلافاصله پوست آسیب دیده را با آب غلیظ کنید و در عین حال تمام لباس های آلوده را جدا کرده و جدا کنید. تمام نواحی آسیب دیده پوست را به آرامی با آب و صابون بشویید. اگر علائمی مانند قرمزی یا سوزش ایجاد شد، فوراً با پزشک تماس بگیرید و آماده باشید تا قربانی را برای درمان به بیمارستان منتقل کنید.

مشاهده تصویر منبع

استنشاق: فوراً منطقه آلوده را ترک کنید. هوای تازه نفس عمیق بکش اگر علائمی (مانند خس خس سینه، سرفه، تنگی نفس یا سوزش در دهان، گلو یا قفسه سینه) ایجاد شد، با پزشک تماس بگیرید و برای انتقال مصدوم به بیمارستان آماده باشید. حفاظت تنفسی مناسب را برای امدادگرانی که وارد فضای ناشناخته می شوند، ارائه دهید. در صورت امکان، باید از دستگاه تنفس مستقل (SCBA) استفاده شود. اگر در دسترس نیست، از سطح حفاظتی بیشتر یا برابر با توصیه شده در لباس محافظ استفاده کنید.

بلع: استفراغ را القا نکنید. اگر قربانی هوشیار است و تشنج نمی کند، 1 یا 2 لیوان آب برای رقیق شدن ماده شیمیایی به او بدهید و فوراً با بیمارستان یا مرکز کنترل مسمومیت تماس بگیرید. در صورت توصیه پزشک، آماده انتقال مصدوم به بیمارستان باشید. اگر قربانی تشنج است یا بیهوش است، چیزی از راه دهان ندهید، از باز بودن مجرای تنفسی قربانی اطمینان حاصل کنید و او را به پهلو بخوابانید و سرش را پایین تر از بدن قرار دهید. القای استفراغ نکنید. بلافاصله قربانی را به بیمارستان منتقل کنید. (NTP، 1992)
مشخصات فیزیکی
این اطلاعات چیست؟
فرمول شیمیایی:
C8H4O3
نقطه اشتعال: 305 درجه فارنهایت (NTP، 1992)
حد پایین انفجاری (LEL): 1.7 % (NTP، 1992)
حد بالای انفجار (UEL): 10.4 % (NTP، 1992)
دمای خود اشتعال: 1058 درجه فارنهایت (USCG، 1999)
نقطه ذوب: 267.4 درجه فارنهایت (NTP، 1992)
فشار بخار: 0.0002 میلی متر جیوه در 68 درجه فارنهایت؛ 0.001 میلی متر جیوه در 86 درجه فارنهایت (NTP، 1992)
چگالی بخار (نسبت به هوا): 5.1 (NTP، 1992)
وزن مخصوص: 1.2 در 275 درجه فارنهایت 1.53 در 20 درجه سانتی گراد (جامد) (USCG، 1999)
نقطه جوش: 563 درجه فارنهایت در 760 میلی متر جیوه (تعالی) (NTP، 1992)
وزن مولکولی: 148.12 (NTP، 1992)
حلالیت در آب: تجزیه می شود (NTP، 1992)
انرژی/پتانسیل یونیزاسیون: 10.00 eV (NIOSH، 2022)
IDLH: 60 میلی گرم بر متر مکعب (NIOSH، 2022)
AEGLs (سطوح دستورالعمل مواجهه حاد)
اطلاعات AEGL در دسترس نیست.
ERPG (رهنمودهای برنامه ریزی واکنش اضطراری)
هیچ اطلاعات ERPG در دسترس نیست.

منبع

https://www.chemicalbook.com/Article/Applications-of-Phthalic-anhydride.htm

https://bismoot.com/blog/%d8%a7%d9%86%db%8c%d8%af%d8%b1%db%8c%d8%af-%d9%81%d8%aa%d8%a7%d9%84%db%8c%da%a9/

nano بازدید : 23 دوشنبه 30 آبان 1401 نظرات (0)

آیا مواد سمی در لوازم آرایشی وجود دارد؟ نه!
صرف نظر از داستان های ترسناک، محصولات آرایشی و بهداشتی در بریتانیا برای استفاده بی خطر هستند، و همیشه استفاده از آنها بی خطر خواهد بود، و همه ما می توانیم در مورد استفاده از محصولاتی که هر روز دوست داریم احساس اطمینان کنیم.

مشاهده تصویر منبع

خانه ایمنی لوازم آرایشی - ایمنی شما برای ما مهم است آیا مواد سمی در لوازم آرایشی وجود دارد؟ نه!

آیا مواد سمی در لوازم آرایشی وجود دارد؟ نه!

لطفا یک صفحه را انتخاب کنید

همه مواد تشکیل دهنده در لوازم آرایشی و محصولات مراقبت شخصی، قبل از معرفی به بازار، تحت مطالعات بسیاری قرار می گیرند، که هم توسط دانشمندان متخصص صنعت و هم دانشمندان مستقلی که به مقامات در سراسر جهان گزارش می دهند، انجام می شود. همچنین هر یک از محصولات آرایشی و بهداشتی قبل از فروش باید توسط یک کارشناس ایمنی تایید شده باشد. این ارزیابی ایمنی به ثروت علم در پشت مواد تشکیل دهنده، استفاده از محصولات، نحوه استفاده و تعداد دفعات استفاده در طول عمر می پردازد. هنگامی که در بازار قرار می گیرند، شرکت ها به نظارت بر استفاده مصرف کنندگان از محصولات خود و هر علم جدیدی که برای تأیید ایمنی مداوم محصول در دسترس می شود، ادامه می دهند. محصولات آرایشی و بهداشتی در بریتانیا باید این ارزیابی‌های سخت‌گیرانه را بگذرانند که توسط مقررات لوازم آرایشی بریتانیا، یک سیستم اجباری که یک استاندارد طلایی برای ایمنی است، کنترل می‌شود.

بسیاری از ادعاها به صورت آنلاین، از طریق برنامه ها و منابع دیگر که مواد تشکیل دهنده محصولات مورد علاقه ما را زیر سوال می برند، مطرح می شود. این شایعات حجم عظیم علم و تخصص پشت هر ماده و محصول آرایشی را در نظر نمی گیرد. اطلاعات نادرست به راحتی منتشر می شود و عناوین هیجان انگیز نیز می توانند باعث ترس شوند. با این حال، تصمیم گیری در مورد ایمنی باید بر اساس حقایق و داده ها، بر اساس خود شواهد باشد، و نه بر اساس شایعات یا افسانه ها - مهم نیست که چقدر اغلب گزارش شده است.

منبع

https://bismoot.com/blog/%d8%aa%d8%a7%d9%84%da%a9/

https://www.thefactsabout.co.uk/toxic-cosmetic-ingredients

nano بازدید : 20 دوشنبه 30 آبان 1401 نظرات (0)


تالک

مشاهده تصویر منبع
بطری پودر سفید ریخته شده است
تالک یک ماده معدنی طبیعی است که به تنهایی به عنوان پودر تالک و به عنوان یک ماده در طیف وسیعی از محصولات زیبایی و مراقبت شخصی استفاده می شود.

استفاده از پودر تالک به دهه 1890 برمی گردد که برای اولین بار برای مراقبت از نوزاد استفاده شد. در حال حاضر در بسیاری از محصولات آرایشی و بهداشتی در سراسر جهان استفاده می شود و فواید زیادی دارد. به عنوان پودر بدن به خوبی عمل می کند زیرا در جذب رطوبت بسیار خوب است. در پودرهای صورت به آرامی فضاهای ریز روی سطح پوست را پر می کند و به ایجاد حسی نرم و یکنواخت کمک می کند. همچنین یک ماده پایه بسیار خوب برای لوازم آرایشی رنگی مانند سایه چشم و رژگونه است.

یونیلیور فقط از تالک درجه یک آرایشی استفاده می کند. تالک درجات زیادی وجود دارد که بر اساس درجه خلوص طبقه بندی می شوند. در بالای این مقیاس خلوص، تالک درجه آرایشی قرار دارد که بالاترین سطح کیفیت و ایمنی را دارد. تالک گرید آرایشی با آسیاب تالک از معادنی تهیه می شود که به طور خاص برای کیفیت بالا و خلوص درزهای تالک انتخاب شده اند. ما در برخی از محصولات زیبایی و مراقبت شخصی خود مانند محصولات مراقبت از پوست و دئودورانت ها از تالک درجه آرایشی استفاده می کنیم.

هنگامی که تالک در یکی از محصولات ما وجود دارد، در لیست مواد موجود در بسته بندی قرار می گیرد.

سوالات شما پاسخ داده شد
آیا استفاده از محصولات حاوی تالک درجه آرایشی بی خطر است؟
آره. ایمنی تالک درجه آرایشی توسط چندین دهه شواهد علمی از مقامات در سراسر جهان از جمله سازمان غذا و داروی ایالات متحده و کمیته علمی کمیسیون اروپا در مورد ایمنی مصرف کننده پشتیبانی می شود. ما علاوه بر رعایت قوانین و مقررات قابل اجرا، ارزیابی های ایمنی خود را نیز انجام می دهیم و تحقیقات علمی در حال ظهور را نظارت می کنیم.

من شنیده ام که می تواند آزبست در تالک وجود داشته باشد، آیا این درست است؟
در تالک آرایشی مورد استفاده یونیلور هیچ آزبست وجود ندارد. ما فقط از خالص ترین تالک که بالاترین کیفیت موجود است استفاده می کنیم.

آیا محصولات شما باعث سرطان می شوند؟
نه، اگر فکر می‌کردیم استفاده از آن باعث سرطان می‌شود، محصولی را وارد بازار نمی‌کنیم. ما به ایمنی محصولات خود با دقت نگاه می کنیم و مرکز تضمین ایمنی و محیط زیست ما با اطلاعات علمی جدید در مورد مواد تشکیل دهنده خود به روز می شود تا به ایمنی مصرف کنندگان کمک کند.

اخیراً بحث هایی در مورد اینکه آیا تالک خود می تواند باعث سرطان شود وجود داشته است زیرا برخی از مطالعات مشاهده ای انسانی نشان داده اند که استفاده از تالک در ناحیه تناسلی با خطر کمی بالاتر سرطان تخمدان مرتبط است. با این حال، مطالعات دیگر نشان داده است که هیچ ارتباطی وجود ندارد. این همبستگی ها به این معنی نیست که تالک می تواند باعث سرطان شود و هیچ توضیح بیولوژیکی قابل قبولی در مورد اینکه چگونه تالک درجه آرایشی که روی اندام تناسلی اعمال می شود می تواند منجر به ایجاد سرطان تخمدان یا هر سرطان دیگری شود وجود ندارد.

ما تمام شواهد موجود را ارزیابی کرده‌ایم و مشخص کرده‌ایم که استفاده از تالک در محصولاتمان همچنان ایمن است.

منبع

https://bismoot.com/blog/%d8%aa%d8%a7%d9%84%da%a9/

https://www.unilever.com/brands/whats-in-our-products/your-ingredient-questions-answered/talc/

nano بازدید : 25 یکشنبه 29 آبان 1401 نظرات (0)

کارت نتیجه تصویر What is calcium chloride and what is its use?

کلرید کلسیم
کلرید کلسیم یک نمک کریستالی است که در آب بسیار محلول است. ما از این ماده در برخی از محصولات لباسشویی خود برای بهبود ویسکوزیته و پایداری آنها استفاده می کنیم.

کلرید کلسیم را می توان با واکنش اسید کلریدریک با هیدروکسید کلسیم (آهک خرد شده) تولید کرد. همچنین می تواند از سنگ آهک و آب نمک (به عنوان محصول جانبی فرآیند Solvay که خاکستر سودا را از آب نمک تولید می کند) به دست آید. کلرید کلسیم بسیار رطوبت سنجی است، به این معنی که به راحتی آب را جذب می کند و کاربردهای آن از یخ زدایی سطوح جاده تا کاربردها در پزشکی و فناوری های غذایی مانند کیت های غذای "خودگرم شونده" را شامل می شود.

نام های دیگر: CaCl2H4O2; کلرید کلسیم، دی هیدرات؛ دی کلرید کلسیم

طبقه شیمیایی: نمک های معدنی

نام INCI:
کلرید کلسیم
منشا مواد تشکیل دهنده:
آب نمک، سنگ آهک
نقش:
عامل اصلاح ویسکوزیته
نام متداول:
کلرید کلسیم
امتیاز EWG:
1
منابع

https://bismoot.com/blog/%da%a9%d9%84%d8%b3%db%8c%d9%85-%da%a9%d9%84%d8%b1%db%8c%d8%af/

R.C. Ropp, Chapter 2 - Group 17 (H, F, Cl, Br, I) Compounds Alkaline Earth, Editor(s): R.C. Ropp, Encyclopedia of the Alkaline Earth Compounds, Elsevier, 2013, Pages 25-104, ISBN 9780444595508, https://doi.org/10.1016/B978-0-444-59550-8.000

مرکز ملی اطلاعات بیوتکنولوژی (2021). خلاصه ترکیب PubChem برای CID 24844، کلرید کلسیم. در 29 دسامبر 2021 از https://pubchem.ncbi.nlm.nih.gov/compound/Calcium-chloride بازیابی شده است.

nano بازدید : 33 یکشنبه 29 آبان 1401 نظرات (0)


کلرید کلسیم
عمومی
نام سیستماتیک کلرید کلسیم
نام های دیگر کلسیم (II) کلرید،
دی کلرید کلسیم
فرمول مولکولی CaCl2
جرم مولی 110.99 گرم در مول، بی آب
147.02 گرم در مول، دی هیدرات
182.04 گرم در مول، تتراهیدرات
219.08 گرم در مول، هگزا هیدرات
ظاهر جامد سفید یا بی رنگ
شماره CAS [10043-52-4]، بی آب
[10035-04-8]، دی هیدرات
[25094-02-4]، تتراهیدرات
[7774-34-7]، هگزا هیدرات
خواص
چگالی و فاز 2.15 گرم بر سانتی متر مکعب، بی آب
0.835 گرم بر سانتی متر مکعب، دی هیدرات
1.71 گرم بر سانتی متر مکعب، هگزا هیدرات
حلالیت در آب 74.5 گرم در 100 میلی لیتر (20 درجه سانتیگراد)
در اتانول
در استون
محلول در اسید استیک
نقطه ذوب 772 درجه سانتی گراد (بی آب)
نقطه جوش > 1600 درجه سانتیگراد
فشار بخار 11 hPa
ساختار
هندسه هماهنگی هشت وجهی، 6 مختصات
ساختار کریستالی روتیل تغییر شکل داده است
خطرات
MSDS خارجی MSDS
طبقه بندی اتحادیه اروپا تحریک کننده (Xi)
NFPA 704


010
عبارات R R36
عبارات S S2، S22، S24
RTECS شماره EV9800000 بی آب
EV9810000، دی هیدرات
EV9830000، هگزا هیدرات
صفحه داده های تکمیلی
ساختار و خصوصیات n، εr و غیره
رفتار فاز داده های ترمودینامیکی
جامد، مایع، گاز
داده های طیفی UV، IR، NMR، MS
ترکیبات مرتبط
آنیون های دیگر کلسیم فلوراید
کلسیم بروماید
یدید کلسیم
کاتیون های دیگر کلرید منیزیم
کلرید استرانسیوم
به جز مواردی که در غیر این صورت ذکر شده است، داده ها برای آن ارائه می شود
مواد در حالت استاندارد خود (در دمای 25 درجه سانتیگراد، 100 کیلو پاسکال)
سلب مسئولیت و مراجع Infobox
کلرید کلسیم یک ترکیب شیمیایی از کلسیم و کلر است. در آب بسیار محلول است و رقیق است. این نمک در دمای اتاق جامد است و مانند هالید یونی معمولی رفتار می کند. چندین کاربرد رایج مانند آب نمک برای کارخانه های تبرید، کنترل یخ و گرد و غبار در جاده ها و در سیمان دارد. می توان آن را مستقیماً از سنگ آهک تولید کرد، اما مقادیر زیادی نیز به عنوان محصول جانبی فرآیند Solvay تولید می شود. به دلیل ماهیت رطوبت رسان، باید در ظروف در بسته نگهداری شود.


خواص شیمیایی
کلرید کلسیم می تواند به عنوان منبع یون کلسیم در محلول عمل کند، به عنوان مثال برای رسوب، زیرا بسیاری از ترکیبات کلسیم نامحلول هستند:

3 CaCl2(aq) + 2 K3PO4(aq) → Ca3(PO4)2(s) + 6 KCl(aq)

CaCl2 مذاب را می توان الکترولیز کرد تا فلز کلسیم به دست آورد:

CaCl2(l) → Ca(s) + Cl2(g)


آماده سازی
کلرید کلسیم محصول جانبی فرآیند Solvay است که برای تولید کربنات سدیم استفاده می شود. همچنین می تواند با اثر اسید کلریدریک روی کربنات کلسیم CaCO3(s) + 2 HCl → CaCl2(aq) + H2O(l) + CO2(g) تولید شود.


استفاده می کند
سالانه میلیون ها تن کلرید کلسیم تنها در ایالات متحده ساخته می شود و در سال 1990 قیمت عمده آن 182 دلار در هر تن بود. کاربردهای متنوعی دارد:

از آنجایی که به شدت رطوبت سنجی است، هوا یا سایر گازها ممکن است از طریق ستونی از کلرید کلسیم برای حذف رطوبت هدایت شوند. به طور خاص، کلرید کلسیم معمولاً برای بسته بندی لوله های خشک کن استفاده می شود تا رطوبت اتمسفر را از تنظیم واکنش حذف کند و در عین حال اجازه خروج گازها را بدهد. همچنین می توان آن را برای حذف آب معلق یا محلول به مایعات اضافه کرد. در این ظرفیت، به عنوان یک عامل خشک کننده یا خشک کننده شناخته می شود. به دلیل جذب آب یا بخار آب از ماده خشک شده به آب نمک تبدیل می شود:
CaCl2 + 2 H2O → CaCl2·2H2O
فرآیند انحلال بسیار گرمازا است و به سرعت دمایی در حدود 60 درجه سانتیگراد (140 درجه فارنهایت) ایجاد می کند. اگر انسان یا حیوانات دیگر گلوله های کلرید کلسیم خشک بخورند، این می تواند منجر به سوختگی شود. کودکان کوچک بیشتر از بزرگسالان مستعد سوختگی هستند و گلوله های کلرید کلسیم باید دور از دسترس آنها نگهداری شود.
به کمک گرمای شدید حاصل از انحلال، کلرید کلسیم نیز به عنوان یک ترکیب ذوب یخ استفاده می شود. برخلاف کلرید سدیم رایج تر (سنگ نمک یا هالیت)، برای گیاهان و خاک نسبتاً بی ضرر است. همچنین در دماهای پایین تر از کلرید سدیم موثر است. هنگامی که برای این استفاده توزیع می شود، معمولاً به شکل توپ های سفید کوچک به قطر چند میلی متر است که به آنها پریل می گویند (تصویر بالای صفحه را ببینید).
در مخلوط بتن برای کمک به تسریع گیرش اولیه استفاده می شود. با این حال یون کلرید منجر به خوردگی میلگردهای فولادی می شود، بنابراین نباید در بتن مسلح استفاده شود.
برای کنترل گرد و غبار در برخی از بزرگراه ها استفاده می شود، زیرا ماهیت رطوبت سنجی آن یک لایه مایع را روی سطح جاده نگه می دارد که گرد و غبار را پایین نگه می دارد.
کلرید کلسیم طعم بسیار شوری دارد و به عنوان یکی از مواد تشکیل دهنده در برخی غذاها به خصوص ترشیجات استفاده می شود تا طعم شوری بدهد و در عین حال میزان سدیم غذا را افزایش ندهد.
همچنین به عنوان یک ماده در سبزیجات کنسرو شده برای حفظ استحکام استفاده می شود.
به عنوان یک افزودنی در پلاستیک استفاده می شود.
به عنوان کمک زهکشی برای تصفیه فاضلاب استفاده می شود.
کلرید کلسیم آبی در تبدیل ژنتیکی سلول ها با افزایش نفوذپذیری غشای سلولی استفاده می شود. این اجازه می دهد تا قطعات DNA با سهولت بیشتری وارد سلول شوند.
بالاست لاستیک
افزودنی در کپسول های آتش نشانی
افزودنی برای کنترل داربست در کوره بلند
می توان از آن برای تهیه خاویار ersatz از آب سبزیجات یا میوه استفاده کرد.
آی تی

در اسمارت واتر و برخی نوشیدنی های ورزشی به عنوان الکترولیت استفاده می شود

موارد احتیاط
کلرید کلسیم یک محرک است. برای محافظت از دست ها و چشم ها از دستکش و عینک استفاده کنید. اجتناب از استنشاق

اگرچه کلرید کلسیم نسبتاً ایمن است، اما باید مراقب بود که بلعیده نشود. کلرید کلسیم به صورت گرمازا با آب واکنش می دهد و می تواند دهان و مری را بسوزاند.

منبع

https://bismoot.com/blog/%da%a9%d9%84%d8%b3%db%8c%d9%85-%da%a9%d9%84%d8%b1%db%8c%d8%af/

https://www.cs.mcgill.ca/~rwest/wikispeedia/wpcd/wp/c/Calcium_chloride.htm

nano بازدید : 30 دوشنبه 23 آبان 1401 نظرات (0)

هگزامتافسفات سدیم (SHMP)
هگزامتافسفات سدیم ما (SHMP) دارای فرمول Na6P6O18 است. یک نمک پلی فسفات معدنی است که معمولاً به عنوان یک افزودنی غذایی، مواد شیمیایی تصفیه آب، حذف فلوکولانت و عامل سفید کننده دندان استفاده می شود.

ما SHMP را تولید، عرضه و توزیع می کنیم تا نیازهای بسیاری از صنایع را در سراسر بریتانیا برآورده کنیم.
برنامه های کاربردی.
افزودنی های مواد غذایی
- امولسیفایر: معمولاً در کنسرو شیر، پودرهای پنیر، پنیر بدلی، رست بیف، غلات صبحانه، بستنی، سفیده تخم مرغ بسته بندی شده و موارد دیگر برای حفظ بافت استفاده می شود.

- Sequestrant: عمر مفید را افزایش می دهد، طعم را افزایش می دهد و از کدورت آب میوه ها و نوشابه های گازدار جلوگیری می کند.

مشاهده تصویر منبع

مواد تشکیل دهنده صنعتی
- یکی از کاربردهای SHMP به عنوان دفلوکولانت در فرآوری خاک رس و تهیه محلول برای تولید سرامیک است.

مواد شیمیایی و شوینده های پاک کننده
- نرم کننده آب و مواد شوینده: کربنات سدیم را می توان به SHMP اضافه کرد تا PH آن را افزایش دهد که تعدادی از محصولات نرم کننده و شوینده آب تولید می کند.

تصفیه آب
- SHMP یک جداکننده است که می تواند از خوردگی، شسته شدن فلزات و تشکیل بیوفیلم در لوله ها جلوگیری کند. می تواند اکسیدهای فلزی خاصی را کیلیت کند.

دیگران
- مراقبت شخصی: در فرمولاسیون خمیردندان به عنوان یک عامل سفید کننده دندان برای جلوگیری از تارتار و لکه و به عنوان عامل کیلیت و ماسک در سایر محصولات آرایشی استفاده می شود.

منبع

https://airedalechemical.com/product/sodium-hexametaphosphate-shmp/

nano بازدید : 72 دوشنبه 23 آبان 1401 نظرات (0)

توضیحات محصول
هگزامتافسفات سدیم (یا SHMP) یک پودر سفید درجه غذایی است که می تواند برای تثبیت سوپ، آب میوه و محصولات لبنی استفاده شود. هگزامتافسفات سدیم ما کاربردهای مختلفی دارد، از جمله یک افزودنی غذایی که تحت شماره E452i استفاده می شود.

 

فواید
آیا مدرک پودینگ را می خواهید؟ فقط بخور'. با امتحان محصولات ما با درخواست نمونه نمونه ها بهترین راه ما برای اثبات برتری شیمیایی ما هستند. بدون کلمه، فقط نمونه!
تولید شده در اروپا.
 

فرمول شیمیایی
(NaPO3)n

 مشاهده تصویر منبع

بسته بندی و ذخیره سازی
کیسه کاغذی 25 کیلوگرمی با روکش پلی اتیلن
دیگران در صورت درخواست
باید در شرایط خشک و خنک نگهداری شود. دور از رطوبت نگهداری شود. کیسه های باز را پس از استفاده با احتیاط ببندید.

 

برنامه های کاربردی
تثبیت کننده سوپ و آب میوه
محصولات لبنی
افزودنی غذایی (E 452i)

اطلاعات بیشتر درمورد سدیم هگزا فسفات را از شرکت بیسموت دریافت نمایید.
منبع

https://bismoot.com/blog/%d8%b3%d8%af%db%8c%d9%85-%d9%87%da%af%d8%b2%d8%a7-%d9%85%d8%aa%d8%a7-%d9%81%d8%b3%d9%81%d8%a7%d8%aa/

https://www.aako.nl/products/food/sodium-hexametaphosphate-p69/

nano بازدید : 32 چهارشنبه 07 اردیبهشت 1401 نظرات (0)

المنت میله ای؛ آنچه هست آنچه نیست!

المنت نوع تک U تقریباً برای هر نوع وسایل گرمایشی استفاده می شود. آنها به راحتی شکل می گیرند و دارای بالاترین پایداری مکانیکی و خواص الکتریکی در همان زمان هستند. اگرچه المنت میله‌ای از نظر فنی نسبتاً بالغ و جهانی برای استفاده است، راه‌حل‌های نوآورانه‌ای جدید برای بسیاری از کاربردها وجود دارد. پیچ در المنت حرارتی میله ای برای استفاده در مایعاتی مانند آب استاندارد شده است. المنت گرمایش میله ای به راحتی نصب، کنترل و نگهداری می شود، طراحی منحصر به فرد به عنوان نیاز شما. برای محیط های خورنده، مواد تیتانیوم یا عناصر گرمایش میله ای با آستین تفلون اضافی در دسترس هستند.

مزایای استفاده از المنت میله ای

  1. دقت یکی از مزایای اصلی عناصر گرمایش میله ای است. آنها امکان کنترل دمای پیشرفته، نگهداری بهتر دما و انتقال دقیق حرارت را فراهم می کنند. تراکم وات تا 120 WPSI در دسترس است و دما تا 750 درجه سانتیگراد (1382 درجه فارنهایت) قابل دستیابی است. آنها این انعطاف را دارند که تقریباً هر برنامه ای را برآورده کنند. بخش های سرد نیز به صورت سفارشی برای محافظت از ترمینال ها ساخته شده اند. طیف گسترده ای از قطرهای موجود ·
  2. اندازه جمع و جور عناصر گرمایش میله ای دارای مزایای بسیاری است. اندازه کوچکتر و سفارشی آنها نصب آسان را انجام می دهد. اندازه آنها همچنین تمیز کردن، نگهداری یا تعویض آنها را آسان می کند. قابلیت حذف و جایگزینی آسان این عناصر به این معنی است که دوره تولید نیازی به توقف طولانی مدت نیست.
  3. المنت های گرمایش میله ای در اشکال و اندازه های مختلف موجود هستند که برای دوام مطلوب طراحی شده اند. عناصر در کارخانه به اندازه و شکل بهینه برای کاربرد خاص پیکربندی شده اند. خمش سفارشی قطرها و شعاع ها با مطابقت با فرم، تناسب و عملکرد برنامه ها، عملکرد بهتری را ممکن می سازد.

بعد از خرید المنت میله ای چه خدماتی دریافت می‌کنید؟

خدمات پیش فروش

  • پشتیبانی پرس و جو و مشاوره.
  • پشتیبانی از تست نمونه.
  • از کارخانه ما دیدن کنید.

خدمات پس از فروش

  • آموزش نصب دستگاه، آموزش نحوه استفاده از دستگاه.
  • مهندسین در دسترس برای خدمات ماشین آلات در خارج از کشور.

کاربردهای المنت میله ای

  1. زمان فرآیند کوتاه تر
  2. توان کمتر مورد نیاز
  3. بدون آلودگی از گرد و غبار: بدون نیاز به همرفت

 

  1. ایمنی بالا: بدون جرقه، بدون آتش برهنه، بسیار عایق، تابش بخاری هارمونی برای بدن انسان مضر نیست.
  2. کم هزینه با عمر طولانی و راندمان بالا
  3. نصب آسان
  4. نرخ تبادل حرارت سریع
  5. سرعت افزایش دما
  6. انتقال طولانی تر تابش گرما

 

در این مقاله که از وبسایت هیتر هدف گردآوری شده بود سعی کردیم شما را با کاربردها و مزایای المنت های میله ای آشنا کنیم. امیدواریم این مقاله برای شما مفید و کاربردی بوده باشد.

 

nano بازدید : 29 جمعه 01 بهمن 1400 نظرات (2)

بررسی اجمالی
کلروفرم مایعی شفاف، بی رنگ و فرار با بوی شیرین مشخص است. غیر قابل اشتعال است و در هنگام تجزیه بخارات سمی از خود ساطع می کند.

موارد استفاده از کلروفرم
کلروفرم عمدتاً در تولید مبرد HCFC-22 (کلرودی فلورومتان یا هیدروکلروفلوروکربن 22) برای استفاده در دستگاه های تهویه مطبوع یا فریزرهای سوپر مارکت بزرگ استفاده می شد. اینها از سال 2004 در تجهیزات جدید ممنوع شده اند و به تدریج از ماشین آلات موجود حذف می شوند.

کلروفرم در فرمولاسیون آفت کش ها، به عنوان حلال و واسطه شیمیایی در آزمایشگاه ها و صنعت، به عنوان یک عامل پاک کننده، در تولید رنگ، در کپسول های آتش نشانی و در صنایع داروسازی و لاستیک استفاده می شود. همچنین در ساخت پلاستیک های فلوروکربن، رزین ها و پیشرانه ها استفاده می شود.

در گذشته، کلروفرم به طور گسترده برای القا و حفظ بیهوشی پزشکی استفاده می شد. استفاده از آن به عنوان بی حس کننده به دلیل اثرات نامطلوب شدید سلامتی مرتبط با استفاده از آن متوقف شد.

نحوه ورود کلروفرم به محیط
کلروفرم می تواند به طور طبیعی در محیط وجود داشته باشد. همچنین از محل کار که در آن تولید می شود در محیط منتشر می شود.

هنگامی که کلر با ترکیبات آلی واکنش می دهد، کلروفرم به طور غیر مستقیم تولید می شود. بنابراین، تعدادی از فرآیندهای ضد عفونی آب از جمله کلرزنی آب آشامیدنی، فاضلاب و استخرهای شنا به تشکیل و انتشار کلروفرم در محیط کمک می کنند. فرآیندهای ضد عفونی در کارخانه های خمیر کاغذ و کاغذ نیز منابع بالقوه کلروفرم هستند.

مشاهده تصویر منبع

در معرض کلروفرم قرار دارد
افراد ممکن است با تنفس هوای آلوده یا خوردن مواد غذایی حاوی کلروفرم در معرض کلروفرم قرار گیرند. آب آشامیدنی همچنین ممکن است منبع قرار گرفتن در معرض مقادیر بسیار کمی کلروفرم باشد.

کارگرانی که در تولید و استفاده از کلروفرم کار می کنند و کسانی که در مکان هایی که کلروفرم به طور غیرمستقیم تولید می شود (به عنوان مثال کارخانه های تصفیه آب) کار می کنند، ممکن است نسبت به جمعیت عمومی در معرض سطوح بالاتری از کلروفرم قرار گیرند. با این حال، محدودیت های ایمن برای محافظت از کارکنان اعمال می شود. چنین سطوحی کمتر از سطوحی هستند که تصور می شود اثرات مضر دارند.

چگونه قرار گرفتن در معرض کلروفرم می تواند بر سلامت من تأثیر بگذارد
وجود کلروفرم در محیط همیشه منجر به قرار گرفتن در معرض نیست. برای اینکه این ماده اثرات نامطلوبی بر سلامتی داشته باشد، باید با آن تماس بگیرید. ممکن است با تنفس، خوردن یا نوشیدن این ماده یا تماس با پوست در معرض قرار بگیرید. پس از قرار گرفتن در معرض هر ماده شیمیایی، اثرات نامطلوبی بر سلامتی که ممکن است با آن مواجه شوید به عوامل مختلفی بستگی دارد، از جمله میزان قرار گرفتن در معرض (دوز)، نحوه قرار گرفتن در معرض، مدت زمان قرار گرفتن در معرض، شکل ماده شیمیایی و اگر در معرض هر گونه مواد شیمیایی دیگر قرار گرفتند.

استنشاق بخارات کلروفرم ممکن است منجر به علائمی مانند تنگی نفس و خشکی دهان و گلو شود. مصرف کلروفرم می تواند باعث احساس سوزش در دهان و گلو، حالت تهوع و استفراغ شود.

کلروفرم می تواند از طریق بلع یا استنشاق به بدن جذب شود. علائم شامل هیجان و حالت تهوع و به دنبال آن سرگیجه و خواب آلودگی است. مواجهه شدیدتر با کلروفرم ممکن است باعث مشکلات قلبی، تناسب اندام، بیهوشی و در برخی موارد مرگ شود. اثرات تاخیری (تا 48 ساعت پس از قرار گرفتن در معرض) مواجهه با کلروفرم سمی حاد آسیب کبد و کلیه است.

تماس پوست با کلروفرم ممکن است منجر به تحریک و التهاب ناحیه در معرض آن شود. قرار گرفتن چشم در معرض بخار کلروفرم ممکن است باعث احساس سوزش شود و تماس چشمی با کلروفرم مایع می تواند باعث درد و التهاب فوری شود.

قرار گرفتن طولانی مدت در معرض کلروفرم می تواند باعث آسیب کبدی شود.

منبع

https://bismoot.com/blog/chloroform-%da%a9%d9%84%d8%b1%d9%88%d9%81%d8%b1%d9%85/

nano بازدید : 23 یکشنبه 26 دی 1400 نظرات (0)

واکنش ها

ساختار دی اتیل اتر پراکسید پلیمری
پیوندهای C-O که از اترهای ساده تشکیل شده است قوی هستند. آنها نسبت به همه به جز قوی ترین پایگاه ها واکنشی نشان نمی دهند. اگرچه عموماً واکنش شیمیایی پایینی دارند، اما واکنش پذیرتر از آلکان ها هستند.

اترهای تخصصی مانند اپوکسیدها، کتال‌ها و استال‌ها کلاس‌های غیرنماینده اترها هستند و در مقالات جداگانه مورد بحث قرار می‌گیرند. واکنش‌های مهم در زیر فهرست شده‌اند.

مشاهده تصویر منبع
همچنین ببینید: شکاف اتر
اگرچه اترها در برابر هیدرولیز مقاومت می کنند، اما توسط اسید هیدروبرومیک و اسید هیدرویدیک شکافته می شوند. کلرید هیدروژن اترها را به آرامی می شکافد. متیل اترها معمولا متیل هالیدها را ایجاد می کنند:

ROCH3 + HBr → CH3Br + ROH
این واکنش ها از طریق واسطه های اونیم، یعنی [RO(H)CH3]+Br- انجام می شود.

برخی از اترها با تری برومید بور (حتی در برخی موارد از کلرید آلومینیوم نیز استفاده می شود) به سرعت شکافته می شوند تا آلکیل برمید تولید کنند. بسته به جانشین ها، برخی از اترها را می توان با انواع معرف ها جدا کرد، به عنوان مثال. پایه قوی

تشکیل پراکسید
هنگامی که اترها در حضور هوا یا اکسیژن ذخیره می شوند، تمایل به تشکیل پراکسیدهای انفجاری مانند دی اتیل اتر هیدروپراکسید دارند. واکنش توسط نور، کاتالیزورهای فلزی و آلدئیدها تسریع می شود. علاوه بر اجتناب از شرایط نگهداری که احتمال تشکیل پراکسیدها را دارد، توصیه می‌شود هنگامی که از اتر به عنوان حلال استفاده می‌شود، آن را تا خشک شدن تقطیر نکنید، زیرا هر پراکسیدی که ممکن است تشکیل شده باشد، که فرار کمتری نسبت به اتر اصلی دارد، غلیظ می‌شود. در چند قطره آخر مایع وجود پراکسید در نمونه‌های قدیمی اترها را می‌توان با تکان دادن آنها با محلول تازه تهیه‌شده سولفات آهن و سپس افزودن KSCN تشخیص داد. ظاهر شدن رنگ قرمز خون نشان دهنده وجود پراکسیدها است. خواص خطرناک اتر پراکسیدها به این دلیل است که از دی اتیل اتر و دیگر اترهای تشکیل دهنده پراکسید مانند تتراهیدروفوران (THF) یا اتیلن گلیکول دی متیل اتر (1،2-دی متوکسی اتان) در فرآیندهای صنعتی اجتناب می شود.

پایه های لوئیس

ساختار VCl3(thf)3.[6]
اترها به عنوان پایه های لوئیس عمل می کنند. به عنوان مثال، دی اتیل اتر با تری فلوراید بور، یعنی دی اتیل اترات (BF3·OEt2) یک کمپلکس تشکیل می دهد. اترها همچنین با مرکز منیزیم در معرف های گریگنارد هماهنگ می شوند. اتر حلقوی thf اساسی تر از اترهای غیر حلقوی است. با فلز هالیدهای زیادی تشکیل کمپلکس می دهد.

آلفا هالوژناسیون
این واکنش پذیری مشابه تمایل اترها با اتم های هیدروژن آلفا برای تشکیل پراکسید است. واکنش با کلر باعث تولید آلفا کلرواتر می شود.

کاربردهای اتر را نیز بخوانید.

منابع

https://en.wikipedia.org/wiki/Ether

nano بازدید : 75 یکشنبه 26 دی 1400 نظرات (0)

اتر

برای ماده ای که نام رایج آن اتر است، دی اتیل اتر را ببینید. برای دارایی دیجیتال، اتر (ارز دیجیتال) را ببینید. برای دیگر کاربردها، اتر (ابهام‌زدایی) را ببینید.

ساختار کلی یک اتر. R و R' نشان دهنده هر جایگزین آلکیل یا آریل هستند.
اترها دسته ای از ترکیبات آلی هستند که حاوی یک گروه اتر - یک اتم اکسیژن متصل به دو گروه آلکیل یا آریل هستند. آنها دارای فرمول کلی R–O–R' هستند، که در آن R و R' نشان دهنده گروه های آلکیل یا آریل هستند. اترها را مجدداً می‌توان به دو نوع طبقه‌بندی کرد: اگر گروه‌های آلکیل در دو طرف اتم اکسیژن یکسان باشند، اتر ساده یا متقارن است، در حالی که اگر متفاوت باشند، اترها را اترهای مخلوط یا نامتقارن می‌نامند. یک مثال معمولی از گروه اول، حلال و دی اتیل اتر بیهوش کننده است که معمولاً به سادگی به عنوان "اتر" (CH3-CH2-O-CH2-CH3) شناخته می شود. اترها در شیمی آلی رایج هستند و حتی در بیوشیمی رایج‌تر هستند، زیرا آنها پیوندهای رایج در کربوهیدرات‌ها و لیگنین هستند.


ساختار و پیوند
اترها دارای پیوندهای خمیده C-O-C هستند. در دی متیل اتر، زاویه پیوند 111 درجه و فاصله C–O 141 pm است. مانع چرخش در مورد پیوندهای C-O کم است. پیوند اکسیژن در اترها، الکل ها و آب مشابه است. در زبان تئوری پیوند ظرفیت، هیبریداسیون در اکسیژن sp3 است.

اکسیژن بیشتر از کربن الکترونگاتیو است، بنابراین هیدروژن های آلفای اترها اسیدی تر از هیدروکربن های ساده هستند. با این حال، اسیدی آنها بسیار کمتر از آلفا هیدروژن های گروه های کربونیل (مانند کتون ها یا آلدئیدها) است.

اترها می توانند از نوع ROR متقارن یا از نوع ROR نامتقارن باشند. نمونه‌های اولی عبارتند از دی اتیل اتر، دی متیل اتر، دی پروپیل اتر و غیره.

نامگذاری
در سیستم نامگذاری IUPAC، اترها با استفاده از فرمول کلی "آلکوکسی آلکان" نامگذاری می شوند، به عنوان مثال CH3-CH2-O-CH3 متوکسی اتان است. اگر اتر بخشی از یک مولکول پیچیده تر باشد، به عنوان یک جایگزین آلکوکسی توصیف می شود، بنابراین -OCH3 یک گروه "متوکسی-" در نظر گرفته می شود. رادیکال آلکیل ساده‌تر در جلو نوشته شده است، بنابراین CH3-O-CH2CH3 به عنوان متوکسی (CH3O) اتان (CH2CH3) داده می‌شود.

کاربردهای اترها را نیز بسیار هستند.

منبع

https://en.wikipedia.org/wiki/Ether

nano بازدید : 34 شنبه 25 دی 1400 نظرات (0)

جنون جوانی
تأثیر گذرا گلیسین بر سطح سروتونین نیز ممکن است برای افراد مبتلا به اسکیزوفرنی مفید باشد. به نظر می رسد گلیسین به جای درمان خود بیماری، عوارض جانبی منفی داروهای ضد روان پریشی مورد استفاده در درمان، از جمله زیپرکسا (اولانزاپین) و ریسپردال (ریسپریدون) را کاهش می دهد.


مروری بر مطالعات در سال 2016 گزارش داد که مکمل‌های گلیسین که همراه با درمان آنتی‌سایکوتیک مصرف می‌شوند، بروز عوارض جانبی شناختی و فیزیولوژیکی را تا 34% کاهش می‌دهند، اما برای انجام این کار، به دوزهای نسبتاً بالایی (8 میلی گرم یا بیشتر) برای عبور گلیسین نیاز است. از طریق سد خونی مغزی

این مشکل ساز است زیرا دوزهای بالا می تواند عوارض جانبی قابل توجهی از جمله تهوع، استفراغ و اسهال ایجاد کند. برای جلوگیری از این امر، ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی اغلب با دوز پایین تر شروع می کنند و به تدریج دوز را افزایش می دهند تا اثر مورد نظر حاصل شود.

سکته مغزی ایسکمیک
گاهی اوقات گلیسین برای افرادی که به تازگی سکته مغزی ایسکمیک داشته اند تجویز می شود. سکته مغزی ایسکمیک زمانی اتفاق می‌افتد که شریان‌های مغز باریک یا مسدود می‌شوند و باعث محدود شدن جریان خون (ایسکمی) به مغز می‌شوند. شواهد در حمایت از استفاده از آن مختلط و اغلب متناقض بوده است.

تحقیقات اولیه منتشر شده در مجله بیماری عروق مغزی نشان داد که دوز زیر زبانی (زیر زبان) گلیسین که در عرض شش ساعت پس از سکته مغزی داده می شود، می تواند آسیب وارد شده به مغز را محدود کند.

در مقابل، تحقیقات ژاپنی نشان می دهد که مصرف زیاد گلیسین ممکن است خطر مرگ ناشی از سکته مغزی را حداقل در مردان افزایش دهد.

طبق یک مطالعه در سال 2015 از دانشگاه گیفو، رژیم غذایی با گلیسین بالا می تواند فشار خون سیستولیک را 2 تا 3 میلی متر جیوه (mmHg) در طول سال ها افزایش دهد، صرف نظر از منبع غذایی. 66 تا 88 درصد افزایش خطر مرگ بر اثر سکته مغزی. اثر مشابهی در زنان مشاهده نشد.

ماهیت متناقض این تحقیق نشان می دهد که مزایای گلیسین ممکن است به درمان حاد سکته مغزی ایسکمیک و نه پیشگیری از آن محدود شود.

پروستات بزرگشده
اطلاعات محدودی در مورد اینکه آیا مکمل‌های گلیسین می‌توانند در درمان بزرگی پروستات (همچنین به عنوان هایپرپلازی خوش‌خیم پروستات یا BPH شناخته می‌شوند) کمک کنند، وجود دارد. بسیاری از شواهد مبتنی بر استفاده از یک مکمل طبیعی به نام عصاره سرویته، یک ترکیب غنی از گلیسین است که از سویای سیاه کره ای (Glycine max. (L.) Merri) مشتق شده است.

بر اساس تحقیقات دانشگاه کاتولیک در کره، دوز 1400 میلی گرمی (میلی گرم) عصاره سرویته که سه بار در روز به مدت 12 هفته داده شد، علائم BPH را در مقایسه با مردان کاهش داد.

در حالی که برخی از پزشکان جایگزین معتقدند که مکمل گلیسین روزانه ممکن است به جلوگیری از BPH کمک کند، شواهد واقعی کمی برای حمایت از این ادعاها وجود دارد.

زخم های پا
هنگامی که گلیسین به عنوان یک کرم موضعی استفاده می شود، ممکن است به بهبود انواع خاصی از زخم های پا کمک کند. بسیاری از تحقیقات به دهه 1980 بازمی‌گردد، زمانی که مشخص شد یک کرم موضعی حاوی گلیسین به درمان زخم‌های پا ناشی از اختلالات نادر مانند کمبود پرولیداز و سندرم کلاین فلتر کمک می‌کند.

با این حال، بیشتر مطالعات کوچک و ضعیف طراحی شده بودند. فراتر از این، هیچ مدرک واقعی وجود ندارد که نشان دهد گلیسین می تواند در درمان زخم های پا ناشی از دیابت، عفونت ها، کمبودهای تغذیه ای یا بیماری های عروقی کمک کند.

تنها استثنا ممکن است در درمان زخم های سرکش (غیر پاسخگو) در افراد مبتلا به بیماری سلول داسی شکل (SCD) باشد. بر اساس بررسی‌های انجام شده در سال 2014، پمادهای موضعی گلیسین باعث بهبود حداقل تا متوسط ​​زخم‌های SCD می‌شوند، اگرچه هیچ کدام عملاً زخم را درمان نمی‌کنند.

مشاهده تصویر منبع

مقاومت به انسولین
ارتباط شناخته شده ای بین سطوح پایین گلیسین در خون و شروع مقاومت به انسولین وجود دارد. افراد مبتلا به مقاومت به انسولین قادر به استفاده موثر از انسولین نیستند که منجر به افزایش سطح قند خون و شروع دیابت نوع 2 می شود.

برخی از پزشکان جایگزین معتقدند که با افزایش سطح گلیسین با مکمل‌های خوراکی، می‌توان حساسیت به انسولین را نیز افزایش داد و سطح قند خون را عادی کرد.

اگرچه این فرض به اندازه کافی منصفانه به نظر می رسد، شواهد کمی وجود دارد که استراتژی واقعاً کار می کند. این به این دلیل است که سطوح پایین گلیسین به دلیل فقدان گلیسین نیست، بلکه به دلیل سرعت متابولیزه شدن گلیسین در کبد با پیشرفت دیابت است.

به این ترتیب، مقاومت به انسولین باعث کاهش گلیسین می شود، نه برعکس. افزایش مصرف گلیسین تاثیر چندانی در تغییر این اثر نخواهد داشت.

اثرات جانبی
مکمل‌های گلایسین اگر طبق دستور مصرف شوند، عموماً بی‌خطر در نظر گرفته می‌شوند. با این گفته، تحقیقات کمی در مورد ایمنی طولانی مدت مکمل های گلیسین انجام شده است.

اکثر افرادی که گلیسین مصرف می کنند هیچ عارضه جانبی را تجربه نمی کنند. کسانی که این کار را انجام می دهند ممکن است علائم گوارشی خفیفی مانند ناراحتی معده، حالت تهوع، مدفوع شل یا استفراغ داشته باشند.

اگر از داروی ضد روان پریشی کلوزاریل (کلوزاپین) استفاده می کنید، مکمل های گلایسین توصیه نمی شود. بر خلاف سایر داروهایی که برای درمان اسکیزوفرنی، به نظر می رسد گلیسین اثربخشی کلوزاپین را در برخی افراد کاهش می دهد.

خواص گلایسین بسیار منحصر بفرد می باشند.

منبع

https://www.verywellhealth.com/glycine-overview-4583816

nano بازدید : 23 پنجشنبه 23 دی 1400 نظرات (0)

تولید سیانامید کلسیم
کاربید کلسیم در دمای بالا با نیتروژن واکنش می دهد و سیانامید کلسیم را تشکیل می دهد:[5]

CaC2 + N2 → CaCN2 + C
سیانامید کلسیم که معمولاً به عنوان نیترولیم شناخته می شود به عنوان کود استفاده می شود. به سیانامید، H2NCN هیدرولیز می شود.

مشاهده تصویر منبع

فولادسازی
کاربید کلسیم مورد استفاده قرار می گیرد:

در گوگردزدایی از آهن (چدن، چدن و ​​فولاد)
به عنوان سوخت در فولادسازی برای گسترش نسبت قراضه به آهن مایع، بسته به شرایط اقتصادی.
به عنوان یک اکسید کننده قوی در مراکز درمانی ملاقه.
لامپ های کاربید
مقاله اصلی: لامپ کاربید

لامپ کاربید روشن
کاربید کلسیم در لامپ های کاربید استفاده می شود. چکه کردن آب روی کاربید گاز استیلن تولید می کند که می سوزد و نور تولید می کند. در حالی که این لامپ‌ها نور ثابت‌تر و درخشان‌تری نسبت به شمع می‌دادند، اما در معادن زغال‌سنگ خطرناک بودند، جایی که گاز متان قابل اشتعال آنها را به خطری جدی تبدیل می‌کرد. وجود گازهای قابل اشتعال در معادن زغال سنگ منجر به لامپ های ایمنی معدنچی مانند لامپ دیوی شد که در آن گاز سیمی خطر اشتعال متان را کاهش می دهد. لامپ های کاربید هنوز به طور گسترده در معادن تخته سنگ، مس و قلع استفاده می شد که متان یک خطر جدی نیست. اکنون اکثر لامپ های معدنچی با لامپ های برقی جایگزین شده اند.

لامپ های کاربید هنوز در برخی از کشورهای کمتر ثروتمند برای استخراج معادن استفاده می شود، به عنوان مثال در معادن نقره در نزدیکی پوتوسی، بولیوی. لامپ‌های کاربید همچنان توسط برخی از غارنوردان که در غارها و دیگر مناطق زیرزمینی کاوش می‌کنند استفاده می‌شود، اگرچه به طور فزاینده‌ای در این استفاده با چراغ‌های LED جایگزین می‌شوند.

لامپ های کاربید نیز به طور گسترده به عنوان چراغ های جلو در اتومبیل های اولیه، موتور سیکلت ها و دوچرخه ها استفاده می شد، اما به طور کامل با لامپ های الکتریکی جایگزین شده اند.

استفاده های دیگر
گاهی اوقات از کاربید کلسیم به عنوان منبع گاز استیلن استفاده می شود که یک عامل رسیدن شبیه اتیلن است. با این حال، این در برخی کشورها غیرقانونی است، زیرا در تولید استیلن از کاربید کلسیم، آلودگی اغلب منجر به تولید ردپای فسفین و آرسین می‌شود. این ناخالصی ها را می توان با عبور گاز استیلن از محلول اسیدی سولفات مس حذف کرد، اما در کشورهای در حال توسعه، اغلب از این احتیاط غفلت می شود.

کاربید کلسیم در توپ های اسباب بازی مانند کانن بیگ بنگ و همچنین در توپ های بامبو استفاده می شود. در هلند از کاربید کلسیم در سال جدید برای تیراندازی با شیر گردان استفاده می شود.

کاربید کلسیم، همراه با فسفید کلسیم، در شعله های سیگنال دریایی شناور و خود اشتعال مانند آنچه توسط انجمن حفاظت از حیات دریایی هلمز تولید می شود، استفاده می شود.

کاربید کلسیم برای تعیین میزان رطوبت خاک استفاده می شود. هنگامی که خاک و کاربید کلسیم در یک سیلندر فشار بسته مخلوط می‌شوند، محتوای آب در خاک با کاربید کلسیم واکنش می‌دهد تا استیلن آزاد شود که فشار آن برای تعیین میزان رطوبت قابل اندازه‌گیری است.

کاربید کلسیم به صورت تجاری به عنوان دافع خال به فروش می رسد. وقتی گاز تولید شده با آب تماس پیدا می کند، خال ها را دور می کند.

سایر کاربردهای کلسیم کاربید را اینجا بخوانید.

منابع

https://en.wikipedia.org/wiki/Calcium_carbide
 کنار، صومیت; نایلن، یوهانا؛ اسونسون، گونار؛ برنین، دیانا؛ ادن، ماتیاس؛ روشویتس، اووه؛ هاوسرمن، اولریش (2016). "فازهای متعدد CaC2". مجله شیمی حالت جامد. الزویر بی وی. 239: 204-213. Bibcode:2016JSSCh.239..204K. doi:10.1016/j.jssc.2016.04.030. ISSN 0022-4596.
 اطلاعات رتبه بندی خطر NFPA برای مواد شیمیایی رایج. دانشگاه شمال شرقی
 پاتنایک، پرادیوت (2003). کتابچه راهنمای ترکیبات شیمیایی معدنی. مک گراو هیل. شابک 0-07-049439-8.
 وینکولی، جفری وین (25 نوامبر 1996). مدیریت ریسک برای مواد شیمیایی خطرناک مطبوعات CRC. پ. 429. شابک 978-1-56670-200-3.

nano بازدید : 29 سه شنبه 21 دی 1400 نظرات (0)

آمفوتریکی
یکی از بارزترین خواص آمونیاک، بازی بودن آن است. آمونیاک به عنوان یک پایه ضعیف در نظر گرفته می شود. با اسیدها ترکیب می شود و نمک تشکیل می دهد. بنابراین با اسید کلریدریک کلرید آمونیوم (سال آمونیاک) را تشکیل می دهد. با اسید نیتریک، نیترات آمونیوم، و غیره. گاز آمونیاک کاملا خشک با گاز هیدروژن کلرید کاملا خشک ترکیب نمی شود. رطوبت برای ایجاد واکنش ضروری است.

به عنوان یک آزمایش نمایشی در زیر هوا با رطوبت محیط، بطری های باز شده از محلول های آمونیاک غلیظ و اسید کلریدریک ابری از کلرید آمونیوم تولید می کنند که به نظر می رسد با تشکیل آئروسل نمک در جایی که دو ابر پراکنده معرف ها بین دو ابر منتشر می شوند، ابری از کلرید آمونیوم ایجاد می شود. دو بطری

NH3 + HCl → NH4Cl
نمک‌های تولید شده از اثر آمونیاک روی اسیدها به نمک‌های آمونیوم معروف هستند و همگی حاوی یون آمونیوم (NH4+) هستند.

اگرچه آمونیاک به عنوان یک باز ضعیف شناخته شده است، اما می تواند به عنوان یک اسید بسیار ضعیف نیز عمل کند. این یک ماده پروتیک است و قادر به تشکیل آمیدها (که حاوی یون NH2- هستند) است. برای مثال، لیتیوم در آمونیاک مایع حل می‌شود و محلول آبی (الکترون حل‌شده) لیتیوم آمید به دست می‌آید:

2 Li + 2 NH3 → 2 LiNH2 + H2
خود گسستگی
مانند آب، آمونیاک مایع تحت اتویونیزاسیون مولکولی قرار می گیرد تا ترکیبات اسید و باز خود را تشکیل دهد:

2 NH
3 ⇌ NH+
4 + NH-
2
آمونیاک اغلب به عنوان یک پایه ضعیف عمل می کند، بنابراین تا حدی توانایی بافری دارد. تغییرات pH باعث ایجاد کاتیون های آمونیوم بیشتر یا کمتر می شود (NH+
4) و آنیون های آمید (NH-
2) حضور در محلول. در فشار و دمای استاندارد، K = [NH+
4] × [NH-
2] = 10-30
.

احتراق
احتراق آمونیاک برای تشکیل نیتروژن و آب گرمازا است:

4 NH3 + 3 O2 → 2 N2 + 6 H2O (g) ΔH°r = -1267.20 کیلوژول (یا -316.8 کیلوژول بر مول اگر به ازای هر مول NH3 بیان شود)
تغییر استاندارد آنتالپی احتراق، ΔH °c، بیان شده در هر مول آمونیاک و با تراکم آب تشکیل شده، -382.81 کیلوژول بر مول است. دی نیتروژن محصول ترمودینامیکی احتراق است: تمام اکسیدهای نیتروژن نسبت به N2 و O2 ناپایدار هستند، که اصل پشت مبدل کاتالیزوری است. اکسیدهای نیتروژن را می توان به عنوان محصولات جنبشی در حضور کاتالیزورهای مناسب تشکیل داد که این واکنش از اهمیت صنعتی زیادی در تولید اسید نیتریک برخوردار است:

4 NH3 + 5 O2 → 4 NO + 6 H2O
واکنش بعدی منجر به NO2 می شود:

2 NO + O2 → 2 NO2
احتراق آمونیاک در هوا در غیاب کاتالیزور (مانند گاز پلاتین یا اکسید کروم (III) گرم) بسیار دشوار است، به دلیل گرمای نسبتاً کم احتراق، سرعت سوختن آرام آرام، دمای اشتعال خودکار بالا، حرارت زیاد تبخیر و محدوده اشتعال پذیری باریک. با این حال، مطالعات اخیر نشان داده‌اند که احتراق کارآمد و پایدار آمونیاک را می‌توان با استفاده از احتراق‌های چرخشی به دست آورد، در نتیجه علاقه‌های تحقیقاتی در مورد آمونیاک به‌عنوان سوختی برای تولید نیروی حرارتی دوباره برانگیخت. محدوده قابل اشتعال آمونیاک در هوای خشک 15.15-27.35٪ و در رطوبت نسبی 100٪ هوا 15.95-26.55٪ است. برای مطالعه سینتیک احتراق آمونیاک یک مکانیسم واکنش قابل اعتماد دقیق مورد نیاز است، با این حال دانش در مورد سینتیک شیمیایی آمونیاک در طول فرآیند احتراق چالش برانگیز بوده است.

مشاهده تصویر منبع

تشکیل ترکیبات دیگر
در شیمی آلی، آمونیاک می تواند به عنوان یک هسته دوست در واکنش های جانشینی عمل کند. آمین ها را می توان از واکنش آمونیاک با آلکیل هالیدها تشکیل داد، اگرچه گروه -NH2 حاصل نیز هسته دوست است و آمین های ثانویه و سوم اغلب به عنوان محصولات جانبی تشکیل می شوند. مقدار زیاد آمونیاک به به حداقل رساندن جایگزینی چندگانه کمک می کند و هیدروژن هالید تشکیل شده را خنثی می کند. متیل آمین به صورت تجاری از واکنش آمونیاک با کلرومتان تهیه می شود و از واکنش آمونیاک با 2-بروموپروپانوئیک اسید برای تهیه آلانین راسمیک با بازده 70 درصد استفاده شده است. اتانول آمین با واکنش باز کردن حلقه با اکسید اتیلن تهیه می شود: گاهی اوقات اجازه داده می شود تا واکنش بیشتر شود تا دی اتانول آمین و تری اتانول آمین تولید شود.

آمیدها را می توان از واکنش آمونیاک با مشتقات کربوکسیلیک اسید تهیه کرد. آسیل کلریدها واکنش پذیرترین هستند، اما آمونیاک باید حداقل دو برابر بیشتر باشد تا کلرید هیدروژن تشکیل شده را خنثی کند. استرها و انیدریدها نیز با آمونیاک واکنش داده و آمیدها را تشکیل می دهند. نمک‌های آمونیوم اسیدهای کربوکسیلیک را می‌توان تا زمانی که گروه‌های حساس به گرما وجود نداشته باشد، به آمید تبدیل کرد: دمای 150 تا 200 درجه سانتی‌گراد مورد نیاز است.

هیدروژن موجود در آمونیاک مستعد جایگزینی با تعداد بی شماری از جایگزین ها است. هنگامی که گاز آمونیاک خشک با سدیم فلزی گرم می شود، به سدامید، NaNH2 تبدیل می شود. با کلر، مونوکلرامین تشکیل می شود.

آمونیاک پنج ظرفیتی به نام λ5-آمین یا معمولاً هیدرید آمونیوم شناخته می شود. این جامد کریستالی فقط تحت فشار بالا پایدار است و در شرایط عادی به آمونیاک سه ظرفیتی و گاز هیدروژن تجزیه می شود. این ماده زمانی به عنوان سوخت جامد موشک در سال 1966 مورد بررسی قرار گرفت.

منبع

https://en.wikipedia.org/wiki/Ammonia

https://bismoot.com/blog/what-is-ammonia-%d8%a2%d9%85%d9%88%d9%86%db%8c%d8%a7%da%a9-%da%86%db%8c%d8%b3%d8%aa/

nano بازدید : 22 سه شنبه 21 دی 1400 نظرات (0)

آنچه شما باید در مورد زایلن بدانید
زایلن چیست؟
زایلن یک مایع بی رنگ است که بوی شیرینی دارد. زایلن قابل اشتعال و عملا است
نامحلول زایلن در درجه اول یک ماده شیمیایی مصنوعی است. با این حال، می تواند به طور طبیعی در
نفت، قطران زغال سنگ، و در هنگام آتش سوزی جنگل.
سه شکل زایلن وجود دارد: متا زایلن، ارتو زایلن و پارا زایلن. اینها
اشکال مختلف به نام ایزومر شناخته می شود. در مجموع، این سه ایزومر زایلن هستند
به عنوان زایلن کل شناخته می شود.
زایلن برای چه مواردی استفاده می شود؟
از نظر حجم، زایلن یکی از 30 ماده شیمیایی برتر تولید شده در ایالات متحده است.
زایلن در درجه اول به عنوان یک حلال (مایع که می تواند مواد دیگر را حل کند) استفاده می شود.
به ویژه در صنایع چاپ، لاستیک و چرم. زایلن همچنین به عنوان موارد زیر استفاده می شود:
- عامل تمیز کردن
- رقیق کننده و پاک کننده رنگ
- لاک زدن
- سوخت هواپیما
- گازوئیل
- شلاک
- پیشگیری از زنگ زدگی
- آفت کش ها
- لاک ها
چه اتفاقی برای زایلن در محیط می افتد؟
از آنجا که زایلن یک مایع است، به راحتی می تواند به خاک، آب های سطحی یا آب های زیرزمینی نشت کند.
زایلن می تواند پس از نشت یا در نتیجه نشت به مقدار زیادی وارد خاک، آب یا هوا شود
در حین نگهداری یا دفن در محل زباله
زایلن به سرعت تبخیر می شود، به این معنی که بیشتر زایلنی که وارد خاک یا آب می شود، تبخیر می شود
در هوا منتشر می شود و توسط نور خورشید و مواد شیمیایی کمتر مضر در داخل a تجزیه می شود
یکی دو روز با این حال، اگر زایلن به آب های زیرزمینی راه پیدا کند، ممکن است
برای چندین ماه باقی می ماند تا تجزیه شود.

مشاهده تصویر منبع
چگونه می توانم در معرض زایلن قرار بگیرم؟
زایلن بیشتر از منابع صنعتی، اگزوز خودرو و
در طول استفاده از آن به عنوان یک حلال به این ترتیب، کارگران صنعت رنگ، کارگران گاراژ خودرو،
و کارگران فلزی به ویژه در معرض زایلن قرار دارند. افرادی که در نزدیکی زندگی می کنند
این صنایع همچنین ممکن است در معرض خطر قرار گرفتن بیشتر در معرض زایلن باشند.
همچنین ممکن است با استفاده از انواع محصولات مصرفی از جمله در معرض زایلن قرار بگیرید
بنزین، لاک رنگ و ضد زنگ. حتی می توان مقدار کمی از زایلن را نیز یافت
در دود سیگار
قرار گرفتن در معرض زایلن همچنین می تواند در تماس کامل با خاک آلوده و از طریق نوشیدن رخ دهد
آب آلوده.
اثرات زایلن بر سلامتی چیست؟
هر دو آژانس بین المللی تحقیقات سرطان (IARC)، یک بخش از جهان
سازمان بهداشت (WHO) و آژانس حفاظت از محیط زیست ایالات متحده (EPA) داشته اند
مشخص شد که اطلاعات کافی برای تعیین سرطان زا بودن احتمالی وجود ندارد
اثرات زایلن
سیستم عصبی، سیستم تنفسی، سیستم قلبی عروقی و کلیه ها در درجه اول هستند
تحت تاثیر قرار گرفتن در معرض زایلن. اثرات می تواند شامل موارد زیر باشد:
- تنفس سخت
- اختلال در عملکرد ریوی
- افزایش تپش قلب
- درد شدید قفسه سینه
- تجمع مایع در ریه ها
- افسردگی یا ایست تنفسی
- آریتمی های بطنی
علائم قرار گرفتن در معرض زایلن عبارتند از:
- سوزش چشم
- سردرد
- سرگیجه
- خستگی
- لرزش
- عدم هماهنگی
- حالت تهوع
- استفراغ
- ناراحتی معده
- اختلال در حافظه کوتاه مدت
- اختلال در زمان واکنش
- تغییرات در تعادل
- اضطراب
- ناتوانی در تمرکز
- عدم هماهنگی عضلات
- مرگ
- کما
- اختلال در بینایی
- فلج شدن
- تحریک پوست
آیا آزمایش پزشکی وجود دارد که نشان دهد آیا من در معرض زایلن بوده ام یا خیر؟
آزمایش‌های خون و ادرار برای تعیین اینکه آیا در معرض زایلن قرار گرفته‌اید یا خیر، در دسترس هستند.
با این حال، از آنجایی که زایلن به سرعت از بدن خارج می شود، این آزمایشات باید ظرف چند ساعت انجام شود
بعد از قرارگیری در معرض بیماری.

منبع

https://www.collinslaw.com/files/xylene.pdf

https://bismoot.com/blog/%d9%85%d9%88%d8%a7%d8%af-%d8%b4%db%8c%d9%85%db%8c%d8%a7%db%8c%db%8c/

nano بازدید : 36 چهارشنبه 15 دی 1400 نظرات (0)

خواص فیزیکی فنل ها

مانند الکل ها، فنل ها دارای گروه های هیدروکسیل هستند که می توانند در پیوند هیدروژنی بین مولکولی شرکت کنند. در واقع، فنل ها تمایل به تشکیل پیوندهای هیدروژنی قوی تری نسبت به الکل دارند. (برای اطلاعات بیشتر در مورد پیوند هیدروژنی به پیوند شیمیایی: نیروهای بین مولکولی مراجعه کنید.) پیوند هیدروژنی منجر به نقاط ذوب بالاتر و نقطه جوش بسیار بالاتر برای فنل ها نسبت به هیدروکربن های با وزن مولکولی مشابه می شود. برای مثال، فنل (وزن مولکولی [MW] 94، نقطه جوش [bp] 182 درجه سانتیگراد [359.6 درجه فارنهایت]) دارای نقطه جوش بیش از 70 درجه بالاتر از تولوئن است (C6H5CH3؛ MW 92، bp 111 درجه سانتیگراد [ 231.8 درجه فارنهایت]).

توانایی فنل ها برای تشکیل پیوندهای هیدروژنی قوی نیز حلالیت آنها در آب را افزایش می دهد. فنل حل می شود و 9.3 درصد محلول در آب ایجاد می کند، در حالی که محلول سیکلوهگزانول 3.6 درصد در آب است. ارتباط بین آب و فنل به طور غیرعادی قوی است. هنگامی که فنل کریستالی در یک محیط مرطوب رها می شود، به اندازه کافی آب را از هوا می گیرد تا قطرات مایع را تشکیل دهد.

سنتز فنل ها
بیشتر فنل مورد استفاده امروزه از بنزن، از طریق هیدرولیز کلروبنزن یا اکسیداسیون ایزوپروپیل بنزن (کومن) تولید می شود.

هیدرولیز کلروبنزن (فرایند داو)
بنزن با روش های مختلفی به راحتی به کلروبنزن تبدیل می شود که یکی از آنها فرآیند داو است. کلروبنزن توسط یک باز قوی در دماهای بالا هیدرولیز می شود تا نمک فن اکسیدی تولید کند که به فنل اسیدی می شود.
فنل. ترکیبات شیمیایی. فرآیند داو برای تبدیل بنزن به کلروبنزن. کلروبنزن توسط یک باز قوی در دماهای بالا هیدرولیز می شود تا نمک فن اکسیدی تولید کند که به فنل اسیدی می شود.

اکسیداسیون ایزوپروپیل بنزن
بنزن با استفاده از پروپیلن و یک کاتالیزور اسیدی به ایزوپروپیل بنزن (کومن) تبدیل می شود. اکسیداسیون یک هیدروپراکسید (هیدروپراکسید کومن) تولید می کند که تحت بازآرایی کاتالیزور اسیدی به فنل و استون قرار می گیرد. اگرچه این فرآیند پیچیده تر از فرآیند داو به نظر می رسد، اما سودمند است زیرا دو محصول صنعتی با ارزش تولید می کند: فنل و استون.
فنل. ترکیبات شیمیایی. اکسیداسیون ایزوپروپیل بنزن بنزن با استفاده از پروپیلن و یک کاتالیزور اسیدی به ایزوپروپیل بنزن تبدیل می شود. اکسیداسیون یک هیدروپراکسید تولید می کند که تحت بازآرایی کاتالیزور اسیدی به فنل و استون قرار می گیرد.

سنتز عمومی فنل ها
برای ساخت ترکیبات فنلی پیچیده تر، سنتز کلی تری مورد نیاز است. واکنش کومن هیدروپراکسید نسبتاً مختص خود فنل است. فرآیند داو تا حدودی کلی تر است، اما شرایط سخت مورد نیاز اغلب منجر به بازده کم می شود و ممکن است هر گروه عاملی دیگری را روی مولکول از بین ببرد. یک واکنش خفیف تر و کلی تر، دیازوتیزاسیون یک آریلامین (مشتق شده از آنیلین، C6H5NH2) برای تولید نمک دیازونیوم است که به فنل هیدرولیز می شود. اکثر گروه های عاملی تا زمانی که در حضور اسید رقیق پایدار باشند، می توانند از این روش زنده بمانند.
فنل. ترکیبات شیمیایی. دیازوتیزاسیون یک آریل آمین برای ایجاد نمک دیازونیوم که به فنل هیدرولیز می شود.

مشاهده تصویر منبع

واکنش های فنل ها
بسیاری از ترکیبات شیمیایی فنل ها مانند الکل ها است. به عنوان مثال، فنل ها با اسیدها واکنش می دهند و استر می دهند و یون های فن اکسید (ArO-) می توانند هسته دوست های خوبی در سنتز اتر ویلیامسون باشند.
فنل. ترکیبات شیمیایی. فنل ها با اسیدها واکنش می دهند و استر می دهند و یون های فن اکسید می توانند هسته دوست های خوبی در سنتز اتر ویلیامسون باشند.

اسیدیته فنل ها
اگرچه فنل ها اغلب به عنوان الکل های معطر در نظر گرفته می شوند، اما دارای خواص متفاوتی هستند. واضح ترین تفاوت اسیدیته افزایش یافته فنل ها است. فنل ها به اندازه اسیدهای کربوکسیلیک اسیدی نیستند، اما بسیار اسیدی تر از الکل های آلیفاتیک هستند و اسیدی تر از آب هستند. برخلاف الکل های ساده، بیشتر فنل ها به طور کامل توسط هیدروکسید سدیم (NaOH) پروتونه می شوند.
فنل. ترکیبات شیمیایی. بیشتر فنل ها توسط هیدروکسید سدیم کاملاً پروتونه می شوند.

بیشتر بدانید: خواص و کاربردهای فنل در https://bismoot.com/blog/%d9%81%d9%86%d9%88%d9%84/

منبع

https://www.britannica.com/science/phenol

nano بازدید : 82 جمعه 10 دی 1400 نظرات (0)

اوره چیست || طرز تهیه کود اوره، || استفاده از اوره

ارسال نظرات: 0 نظر
موضوعات مقاله
اوره (NH2CONH2)
آماده سازی
از ادرار
آزمایشگاه
سنتز Wöhler
سیانات آمونیوم
تولید صنعتی
از آمونیاک
از سیانور
خواص اوره
مشخصات فیزیکی
خواص شیمیایی
موارد مصرف اوره
آزمایشات اوره
اوره (NH2CONH2)
این یک مشتق آمید از اسید کاربامیک (NH2.COOH) است. از این رو به آن کاربامید نیز می گویند. نام IUPAC آن آمینو متانامید است. ترکیب مهمی است. اوره به دلیل تجزیه پروتئین ها در بدن تشکیل می شود.


 
روزانه حدود 30 گرم اوره از طریق ادرار در بدن انسان سالم دفع می شود. این اولین ترکیب آلی ساخته شده در آزمایشگاه است. رول اولین بار آن را از ادرار در سال 1773 به دست آورد. از این رو به آن اوره ساده می گویند.

آماده سازی
از ادرار
پس از تبخیر ادرار، اسید نیتریک غلیظ به آن اضافه می شود و باعث می شود که نیترات به کریستال تبدیل شود. با فیلتر کردن آن، ادرار از واکنش با کربنات باریم تولید می شود. با کریستالیزاسیون جدا می شود.


 
2NH2CONH2.HNO3 + BaCO3 → 2NH2CONH2 + Ba(NO3)2 + H2O + CO2

آزمایشگاه
در آزمایشگاه اوره از اثر آمونیاک بر روی کربونیل کلرید یا اتیل کربنات تولید می شود.

آماده سازی اوره
سنتز Wöhler
سیانات آمونیوم
اوره اولین ترکیب آلی ساخته شده در آزمایشگاه است. اولین بار در آزمایشگاه توسط فردریش ویلر در سال 1828 با حرارت دادن مخلوطی از سیانات پتاسیم و سولفات آمونیوم ایجاد شد. سیانات آمونیوم در اثر واکنش یونی سیانات پتاسیم و سولفات آمونیوم تشکیل می شود. که در آن اوره با سازماندهی مجدد اتم ها تشکیل می شود.

گلیسرول از چه چیزی ساخته شده است؟ آیا گلیسرول قند است؟ ساختار و فرمول کلروفرم چیست؟ نام IUPAC: نحوه یافتن نام IUPAC ترکیبات. کاربرد متانول چیست؟ طرز تهیه و خواص چگونه اتیل اتر بسازیم؟ خواص و موارد استفاده اتیل اتر برای چه مواردی استفاده می شود؟ آماده سازی و خواص کاربردهای گاز آمونیاک چیست؟ آماده سازی فرمول کلرید قلع چیست؟ خواص فیزیکی فسفین چیست؟ اسید نیتروژن به چه معناست؟ آماده سازی و خواص تیوسولفات سدیم چیست؟ آماده سازی و خواص انواع آمین ها کدامند؟ آماده سازی و خواص چگونه می توان ظرفیت یک عنصر را پیدا کرد؟ نظریه اتمی: نظریه اتمی مدرن چیست؟ ویتامین و عملکرد آن چیست؟ ویتامین ها در شیمی؟ آلکان ها چگونه نام گذاری می شوند؟ فرمول آلکان چیست؟


 
2KCNO + (NH4)2SO4 → 2NH4CNO + K2SO4

NH4CNO → NH2CONH2

تولید صنعتی
از آمونیاک
کاربامات آمونیوم از حرارت دادن مخلوط آمونیاک مایع و دی اکسید کربن مایع در اتوکلاو در دمای بالا تشکیل می شود. که با حرارت دادن به دمای 150 درجه سانتیگراد در فشار 50 اتمسفر به دست می آید.

2NH3 + CO2 → NH2COONH4

NH2COONH4 → NH2CONH2 + H2O

از سیانور
در این روش ابتدا مخلوط کاربید کلسیم و نیتروژن به سیانامید کلسیم و کربن طبق واکنش زیر به دست می آید. این مخلوط نیترولیم نام دارد و به عنوان کود استفاده می شود.

CaC2 + N2 → CaCN2 + C

این مخلوط با اسید سولفوریک رقیق واکنش داده می شود. اسید سولفوریک رقیق، سیانامید کلسیم را به سیانامید تبدیل می کند. پس از آن اوره حاصل از تجزیه جزئی سیانامید در آب است.


 
CaCN2 + H2SO4 → H2N-C≡N + CaSO4

H2N-C≡N + H2O → H2N-CO-NH2

بیشتر بدانید: خواص اوره 

منبع

https://chemistrypage.in/what-is-urea-urea-preparation-urea-uses/

nano بازدید : 29 چهارشنبه 08 دی 1400 نظرات (0)

نیتریت سدیم و تیوسولفات سدیم
تلفظ: SOO dee um NYE trite و SOO de um THYE oh SUL fate

نام تجاری: Nithiodote

مهمترین اطلاعاتی که باید در مورد نیتریت سدیم و تیوسولفات سدیم بدانم چیست؟
در مواقع اضطراری، ممکن است نتوانید وضعیت سلامتی خود را به مراقبین خود بگویید. مطمئن شوید که هر پزشکی که بعد از آن از شما مراقبت می کند می داند که شما این دارو را دریافت کرده اید.

نیتریت سدیم و تیوسولفات سدیم چیست؟
نیتریت سدیم و تیوسولفات سدیم یک داروی ترکیبی است که در مواقع اضطراری برای درمان مسمومیت با سیانید استفاده می شود. این نوع مسمومیت در صورت قرار گرفتن در معرض دود خانه یا آتش سوزی صنعتی، قورت دادن یا استنشاق سیانید و یا اگر سیانید بر روی پوست شما وارد شود، ممکن است رخ دهد.

نیتریت سدیم و تیوسولفات سدیم به سلول‌های بدن کمک می‌کند تا سیانید را به شکلی تبدیل کنند که می‌تواند از طریق ادرار خارج شود.

نیتریت سدیم و تیوسولفات سدیم نیز ممکن است برای اهدافی که در این راهنمای دارویی ذکر نشده استفاده شوند.

مشاهده تصویر منبع

قبل از دریافت نیتریت سدیم و تیوسولفات سدیم، چه چیزی را باید با ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی خود در میان بگذارم؟
در صورت امکان، قبل از دریافت این دارو، اگر تا به حال داشته اید، به مراقبان خود بگویید:

بیماری کلیوی؛
کم خونی (گلبول های قرمز کم)؛
کمبود آنزیم ژنتیکی به نام کمبود گلوکز-6-فسفات دهیدروژناز (G6PD).
فشار خون پایین؛ یا
بیماری قلبی.
در مواقع اضطراری، ممکن است نتوانید به مراقبین خود بگویید که آیا باردار هستید یا در حال شیردهی هستید. مطمئن شوید که هر پزشکی که از بارداری شما یا کودک شما مراقبت می کند می داند که شما این دارو را دریافت کرده اید.

هنگام استفاده از نیتریت سدیم و تیوسولفات سدیم نباید از شیر مادر تغذیه کنید.

نیتریت سدیم و تیوسولفات سدیم چگونه تجویز می شود؟
نیتریت سدیم و تیوسولفات سدیم به صورت انفوزیون داخل ورید داده می شود. یک ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی این تزریق را به شما می دهد.

این دارو معمولاً به صورت دو تزریق جداگانه تجویز می شود.

تنفس، فشار خون، سطح اکسیژن، عملکرد کلیه و سایر علائم حیاتی شما از نزدیک تحت نظر خواهد بود.

اگر یک نوبت را فراموش کنم چه اتفاقی می افتد؟
از آنجایی که شما نیتریت سدیم و تیوسولفات سدیم را در شرایط اضطراری دریافت خواهید کرد، احتمالاً یک دوز را از دست نمی دهید.

اگر بیش از حد مصرف کنم چه اتفاقی می افتد؟
از آنجایی که نیتریت سدیم و تیوسولفات سدیم در یک محیط پزشکی تجویز می شود، برای اطمینان از اینکه مقدار زیادی از این دارو را دریافت نمی کنید، از نزدیک تحت نظر خواهید بود. اگر علائم مصرف بیش از حد را داشته باشید، مراقبانتان به سرعت شما را درمان خواهند کرد.

پس از دریافت نیتریت سدیم و تیوسولفات سدیم از چه چیزهایی باید اجتناب کرد؟
دستورالعمل های پزشک خود را در مورد هرگونه محدودیت در غذا، نوشیدنی یا فعالیت دنبال کنید.

عوارض جانبی احتمالی نیتریت سدیم و تیوسولفات سدیم چیست؟
در صورت داشتن علائم واکنش آلرژیک، کمک فوری پزشکی دریافت کنید: کهیر؛ تنگی قفسه سینه، تنفس دشوار؛ تورم صورت، لب ها، زبان یا گلو.

اگر دارید فوراً به مراقبان خود بگویید:

احساس سبکی، مثل اینکه ممکن است بیهوش شوید.
تشنج؛
تنگی نفس، خستگی؛
ضربان قلب سریع یا نامنظم، تپش ضربان قلب یا بال زدن در قفسه سینه. یا
علائم اختلال سلول های خونی - تهوع، استفراغ، سرگیجه، ضعف عضلانی، از دست دادن هماهنگی، رنگ پوست آبی، احساس خستگی یا تنگی نفس.
عوارض جانبی رایج ممکن است شامل موارد زیر باشد:

احساس سبکی سر، از دست دادن هوشیاری؛
سردرد، سرگیجه، گیجی؛
تاری دید؛ یا
ضربان قلب تند یا تند.
این لیست کاملی از عوارض جانبی نیست و ممکن است موارد دیگری نیز رخ دهد. برای مشاوره پزشکی در مورد عوارض جانبی با پزشک خود تماس بگیرید. ممکن است عوارض جانبی را به FDA با شماره 1-800-FDA-1088 گزارش دهید.

چه داروهای دیگری بر نیتریت سدیم و تیوسولفات سدیم تأثیر می گذارد؟
در صورت امکان قبل از دریافت این دارو، پزشک خود را در مورد سایر داروهای خود به ویژه موارد زیر مطلع کنید:

داروی فشار خون؛
ادرارآور (قرص آب)؛ یا
داروهای اختلال نعوظ مانند سیلدنافیل، تادالافیل، ویاگرا، لویترا، سیالیس، استندرا و غیره.
این لیست کامل نیست. سایر داروها ممکن است بر نیتریت سدیم و تیوسولفات سدیم تأثیر بگذارند، از جمله داروهای تجویزی و بدون نسخه، ویتامین ها و محصولات گیاهی. همه تداخلات دارویی ممکن در اینجا ذکر نشده است.

منبع

https://bismoot.com/blog/%d8%b3%d8%af%db%8c%d9%85-%d9%86%db%8c%d8%aa%d8%b1%db%8c%d8%aa/

https://www.ppcswfl.com/health-library/hw-view.php?DOCHWID=d07762a1

nano بازدید : 24 چهارشنبه 08 دی 1400 نظرات (0)

چرا نیترات هنوز برای کاهش نیترات مصرف می شود
نیترات سدیم
نیترات سدیم ممکن است به مبارزه با باکتری های مضر موجود در گوشت های فرآوری شده و فرآوری شده کمک کند، با این حال، مصرف بیش از حد آن می تواند منجر به سرطان، بیماری های عصبی و بیماری های قلبی شود.
اگرچه استفاده از نیترات سدیم (NaNO3) در گوشت های پخته شده توسط سازمان غذا و داروی ایالات متحده مجاز است، مطالعات متعدد نشان داده است که مصرف بیش از حد نیترات با سرطان، خطرات بالای بیماری های عصبی و بیماری های قلبی مرتبط است.

بسیاری از محققان بر این باورند که افزودن این ماده نگهدارنده به گوشت های پخته شده برای سلامتی مضر است زیرا با افزایش خطر ابتلا به بیماری آلزایمر، سرطان ها و بیماری پارکینسون مرتبط است.
اگر در معرض گرمای شدید یا محیط بسیار اسیدی قرار گیرد، نیترات سدیم، مانند نیتریت سدیم، می تواند در بدن به نیتروزامین تبدیل شود. نیتروزامین یک سرطان زا شناخته شده است.
بر اساس یک مطالعه منتشر شده در مجله جهانی گوارش، نیترات سدیم تبدیل به نیتروزامین می تواند باعث سرطان معده شود.
همچنین ثابت شده است که نیترات سدیم اثر مضری بر گردش اکسیژن در خون دارد که می تواند منجر به متهموگلوبینمی (شرایط گردش خون ناکارآمد اکسیژن) شود.
استنشاق نیترات سدیم بیش از حد باعث تحریک مجاری تنفسی می شود که علائم آن ممکن است شامل سرفه، تنگی نفس باشد.
مصرف بیش از حد نیترات سدیم ممکن است باعث موارد زیر شود:
گاستروانتریت
درد شکم
سرگیجه
سردرد
اختلال روانی
خون با مدفوع شل
تشنج و فروپاشی
استفراغ
ناهنجاری های کلیوی

مشاهده تصویر منبع
گزارش‌هایی مبنی بر تبدیل نیترات‌ها به نیتریت‌های خطرناک‌تر، عمدتاً در نوزادان، گزارش شده است.
تماس پوست و چشم باعث قرمزی، خارش و درد می شود
قرار گرفتن در معرض مزمن:
در برخی موارد، زمانی که نیترات توسط باکتری های معده به نیتریت تبدیل می شود، متهموگلوبینمی در افراد ایجاد می شود.
این تبدیل می تواند باعث تهوع، استفراغ، سرگیجه، ضربان قلب سریع، تنفس نامنظم، تشنج، کما و مرگ شود.
تشدید شرایط از قبل موجود در بیماران با سابقه بیماری کلیوی یا ریوی. این بیماران می توانند نسبت به اثرات این ماده حساس تر باشند.

چرا هنوز از نیترات سدیم استفاده می شود؟
نیترات سدیم نوعی نمک است که با وجود ارزش غذایی منفی از دیرباز برای نگهداری مواد غذایی به ویژه گوشت و ماهی استفاده می شده است. گاهی اوقات به عنوان جایگزینی برای نیتریت سدیم استفاده می شود. این به حفظ رنگ گوشت پخته شده کمک می کند و به طعم و مزه می بخشد، اکسیداسیون لیپیدها را تنظیم می کند و به عنوان یک ضد میکروب عمل می کند.

در گوشت های فرآوری شده و فرآوری شده، نیترات سدیم (NaNO3) به جلوگیری از رشد باکتری های ناقل بیماری که باعث بوتولیسم و ​​لیستریا می شوند، کمک می کند.
نیترات سدیم حتی یکی از مواد تشکیل دهنده دهانشویه ها است زیرا می تواند به کاهش تحریک دندان کمک کند.
برای از بین بردن جوندگان از نیترات سدیم در بخور استفاده می شود.
نیترات سدیم در بدن متابولیزه می‌شود و گوشت‌ها به نیتریت سدیم تبدیل می‌شوند، که مشخص شده است خواص دارویی دارد، مانند گردش خون بهبود یافته اکسیژن و می‌تواند در هنگام حملات قلبی و سکته مفید باشد.
برخی از محققان پیشنهاد می کنند که نیتریت سدیم به حفظ بافت ها در زمانی که سطح اکسیژن در بدن کم است، کمک می کند.
نیترات سدیم از کلونیزاسیون باکتریایی غذاها جلوگیری می کند، که آن را به یک عامل اکسید کننده قوی برای نگهدارنده های گوشت تبدیل می کند. وزارت کشاورزی ایالات متحده در اواخر دهه 1970 تلاش کرد نیترات سدیم را به عنوان یک ماده تشکیل دهنده محدود کند، اما توسط صنعت گوشت شکست خورد. به دلیل خطر قابل توجه نیتروزامین سرطان زا، سازمان غذا و داروی ایالات متحده میزان مجاز نیترات را به عنوان افزودنی های غذایی در هر 100 پوند گوشت به 2.75 اونس محدود می کند.


چگونه از مصرف نیترات جلوگیری کنم؟
نیترات ها تقریباً در هر محیطی یافت می شوند زیرا به طور طبیعی در چندین گیاه، میوه و غلات وجود دارند. هنگامی که مجموعه شیمیایی با بزاق تماس پیدا می کند، به نیتریت سدیم تبدیل می شود. اجسام نیترات را به نیتریت تبدیل می کنند.

در زیر چند روش متداول برای جلوگیری از مصرف بیش از حد نیترات سدیم وجود دارد:

مصرف گوشت فرآوری شده و غذاهایی مانند هات داگ، سوسیس و کالباس را کاهش دهید.
برچسب ها را به دقت بررسی کنید و از اقلام حاوی نیترات و نیتریت های سدیم یا پتاسیم خودداری کنید.
غذاهای ارگانیک مصرف کنید.
تعیین کنید که آیا آب حاوی نیترات است یا نیتریت.
از یک رژیم غذایی غنی از آنتی اکسیدان استفاده کنید.
نیترات ها و نیتریت ها در محیط رایج هستند و در داروها و وسایل خانه یافت می شوند. نیترات ها در غلظت های بالایی در خاک، مدفوع حیوانات، گیاهان و غذا یافت می شوند. سطوح نیترات به طور طبیعی در اسفناج، گل کلم، سبزی کولرد، چغندر و کلم بروکلی بالا است.

نیترات سدیم اغلب به عنوان نگهدارنده در گوشت های پخته شده استفاده می شود، اما آنها همچنین در داروهایی که برای درمان بیماری های قلبی و فشار خون بالا و همچنین درمان سوختگی استفاده می شوند، یافت می شوند. ثابت شده است که نیتریت های فرار به صورت تفریحی یا برای تقویت جنسی مورد سوء استفاده قرار می گیرند. کودها و مواد منفجره دو تامین کننده تجاری دیگر نیترات ها هستند.

حتی اگر نیترات ها برای تمام جانوران و گیاهان ضروری هستند، قرار گرفتن در معرض بیش از حد می تواند باعث مشکلات سلامتی و تغذیه منفی شود.

l اثرات از میزان مصرف نیترات سدیم برای جلوگیری از هر گونه اثرات مضر آگاه باشید.

منبع

https://www.medicinenet.com/how_bad_is_sodium_nitrate_for_you/article.htm

https://bismoot.com/blog/%d8%b3%d8%af%db%8c%d9%85-%d9%86%db%8c%d8%aa%d8%b1%db%8c%d8%aa/

nano بازدید : 23 جمعه 03 دی 1400 نظرات (0)

هیدروکینون
هیدروکینون بیشتر در روشن کننده های پوست استفاده می شود، محصولاتی که به شدت برای زنان رنگین پوست به بازار عرضه می شوند. با سرطان و سمیت سیستم اندام مرتبط است.

موجود در: روشن کننده های پوست، پاک کننده های صورت و پوست، مرطوب کننده های صورت، نرم کننده های مو، محصولات پوشش دهنده ناخن انگشت.

مشاهده تصویر منبع

خرید هیدروکینون را از شرکت بیسموت انجام دهید. به آدرس 

https://bismoot.com/blog/%d9%85%d9%88%d8%a7%d8%af-%d8%a7%d9%88%d9%84%db%8c%d9%87-%d8%a2%d8%b1%d8%a7%db%8c%d8%b4%db%8c-%d9%88-%d8%a8%d9%87%d8%af%d8%a7%d8%b4%d8%aa%db%8c/

روی برچسب چه چیزی را باید جستجو کرد: هیدروکینون یا توکوفریل استات

هیدروکینون چیست؟ هیدروکینون به دلیل توانایی سفید کنندگی آن در کرم های پوستی، به شدت برای زنان رنگین پوست به بازار عرضه می شود. این ماده شیمیایی در محصولات مراقبت شخصی در ایالات متحده با غلظت تا دو درصد مجاز است. اگرچه در اتحادیه اروپا ممنوع است، اما یک گزارش خبری در بریتانیا نشان داد که محصولات حاوی هیدروکینون نسبتاً آسان هستند.[1]

هیدروکینون علاوه بر استفاده در روشن کننده های پوست، ناخالصی احتمالی توکوفریل استات [2] (ویتامین E مصنوعی) است که در پاک کننده های صورت و پوست، مرطوب کننده های صورت و نرم کننده های مو بسیار رایج است.

نگرانی های بهداشتی: سرطان، سمیت اندام ها، تحریک دستگاه تنفسی. بیشتر...

سرطان: هیدروکینون با کاهش تولید و افزایش تخریب رنگدانه های ملانین در پوست عمل می کند. این امر قرار گرفتن پوست در معرض اشعه های UVA و UVB را افزایش می دهد و خطر ابتلا به سرطان پوست را افزایش می دهد.[3]

سمیت سیستم اندام: هیدروکینون با یک بیماری پوستی به نام ochronosis مرتبط است که در آن پوست (بزرگترین اندام ما) ضخیم می شود و به رنگ آبی مایل به خاکستری در می آید.[4] قرار گرفتن در معرض چشم می تواند باعث ایجاد رنگدانه و آسیب دائمی قرنیه شود.[5]

تحریک دستگاه تنفسی: هیدروکینون در صورت استنشاق ممکن است مضر باشد و باعث تحریک بینی، گلو و دستگاه تنفسی فوقانی شود. یک مطالعه بر روی مواجهه شغلی با هیدروکینون نشان داد که افراد در معرض هیدروکینون در مقایسه با همتایان خود که در معرض هیدروکینون قرار نگرفته بودند، شیوع بیشتری از سرفه و کاهش ظرفیت ریه داشتند.[6]

جمعیت های آسیب پذیر: هرکسی در برابر اثرات هیدروکینون آسیب پذیر است، اما روشن کننده های پوست برای زنان رنگین پوست به بازار عرضه می شود.

مقررات: ممنوعیت استفاده از لوازم آرایشی در اتحادیه اروپا. استفاده محدود در لوازم آرایشی کانادایی پانل بررسی مواد آرایشی ایالات متحده نشان می‌دهد که هیدروکینون برای استفاده در محصولاتی که روی پوست باقی می‌مانند ناایمن است، اما به دلیل اجرای ضعیف، دستورالعمل‌های محصولات روشن‌کننده پوست حاوی هیدروکینون استفاده مکرر و مداوم بر روی پوست را تشویق می‌کند.[7] 8]، [9] برای مطالعات بیشتر به برنامه ملی سم شناسی (NTP) توصیه شده است. FDA همچنان اجازه دسترسی به محصولات حاوی هیدروکینون در داروهای OTC را می دهد.

نحوه اجتناب از مصرف: مصرف کنندگان باید از محصولاتی که هیدروکینون را فهرست می کنند اجتناب کنند. به دلیل نگرانی در مورد آلودگی هیدروکینون، مصرف کنندگان باید برای تایید خلوص توکوفریل استات با شرکت ها مشورت کنند.

منابع

[1] Bracchi، P. (2007، 12 ژانویه). مردن برای سفیدتر شدن: زنان سیاه پوستی که جان خود را برای پوست روشن تر به خطر می اندازند. بازیابی شده در 23 جولای 2008. موجود به صورت آنلاین: http://www.dailymail.co.uk/femail/article-428541/Dying-whiter-The-black-women-risk-lives-lighter-skin.html.

[2] Zondlo، F. M. (2002). گزارش نهایی در مورد ارزیابی ایمنی توکوفرول، توکوفریل استات، توکوفریل لینولئات، توکوفریل لینولئات/اولئات، توکوفریل نیکوتینات، توکوفریل سوکسینات، دیولئیل توکوفریل متیل سیلانول، پتاسیم آسکوربیل توکوفراته و توکوفریل فیلوسکو. مجله بین المللی سم شناسی، 21، 51.

[3] Jimbow, K., Obata, H., Pathak, M. A. and Fitzpatrick, T. B., 1974. مکانیسم‌های رنگ‌زدایی توسط هیدروکینون. مجله درماتولوژی تحقیقاتی 62، صفحات 436-449.

[4] Findlay, G. H., Morrison, J. G. L., & Simson, I. W. (1975). اکرونوز اگزوژن و میلیم کلوئیدی رنگدانه شده از کرم های سفید کننده هیدروکینون. مجله درماتولوژی بریتانیا، 93 (6)، 613-622.

[5] NAUMANN, G. (1966). آسیب قرنیه در کارگران هیدروکینون: یک مطالعه بالینی آسیب شناسی آرشیو چشم پزشکی، 76(2)، 189-194.

[6] Choudat, D., Neukirch, F., Brochard, P., Barrat, G., Marsac, J., Conso, F., & Philbert, M. (1988). آلرژی و مواجهه شغلی با هیدروکینون و متیونین. مجله پزشکی صنعتی بریتانیا، 45(6)، 376-380.

[7] CIR (گروه تخصصی بررسی مواد آرایشی) گزارش نهایی در مورد ارزیابی ایمنی تی-بوتیل هیدروکینون. 1986. مجله کالج سم شناسی آمریکا 5، صفحات 329-351.

[8] CIR (گروه تخصصی بررسی مواد آرایشی) گزارش نهایی در مورد ارزیابی ایمنی تی-بوتیل هیدروکینون، 1991. مجله کالج آمریکایی سم شناسی 10، صفحات 1-7.

[9] کارگروه محیط زیست. عمق پوست جستجوی محصول برای کرم سفید کننده پوست 6% کمپلکس پزشکان متعلق به CosMed. آنلاین در www.cosmeticsdatabase.com. مشاهده شده در 23 ژوئیه 2008.

nano بازدید : 49 دوشنبه 29 آذر 1400 نظرات (0)

کاربرد کربومر در چشم پزشکی چیست؟

این اطلاعات مختص کشور نیست. لطفاً به اطلاعات تجویز سنگاپور مراجعه کنید.
اطلاعات پزشکی ژنریک
موارد مصرف و مقدار مصرف
چشم پزشکی
خشکی چشم
بزرگسالان: به صورت ژل 0.2 تا 0.3 درصد: بسته به شدت بیماری، 1 قطره را 3 تا 4 بار در روز یا در صورت لزوم در چین ملتحمه چشم آسیب دیده فرو کنید.
مراقبت های ویژه
بارداری و شیردهی.
واکنش های نامطلوب

مشاهده تصویر منبع
تاری دید، پوسته شدن لبه پلک، تحریک قرنیه، افزایش اشک ریزش. ادم اطراف چشم و ملتحمه؛ ناراحتی چشم، درد، خارش و پرخونی؛ درماتیت تماسی
اطلاعات مشاوره بیمار
قبل از استفاده لنزهای تماسی را بردارید. این دارو ممکن است باعث تاری گذرا بینایی شود، در صورت تاثیر، از رانندگی یا کار با ماشین آلات خودداری کنید.
عمل
توضیحات: کربومر یک پلیمر از اسید اکریلیک است که دارای پیوند متقابل با پلی آلکنیل اترهای قندها و پلی الکل ها است. به عنوان جایگزین اشک در درمان خشکی چشم استفاده می شود. علاوه بر این، از آن به عنوان عامل تعلیق، پایه ژل، امولسیفایر و عامل اتصال در تولید دارو استفاده می شود.
فارماکوکینتیک:
جذب: جذب در بافت های چشمی ناچیز است.
توزیع: به سرعت روی ملتحمه و قرنیه پخش می شود و یک لایه روان کننده با زمان تماس طولانی تشکیل می دهد.
ذخیره سازی
در دمای زیر 25 درجه سانتی گراد نگهداری شود.

کاربردهای دیگر کربومر را اینجا بخوانید.

منبع

https://www.mims.com/singapore/drug/info/carbomer?mtype=generic

nano بازدید : 21 دوشنبه 29 آذر 1400 نظرات (0)

اکسید آهن
 این مدخل دارو یک خرد است و به طور کامل حاشیه نویسی نشده است. قرار است به زودی حاشیه نویسی شود.
خلاصه
اکسید آهن ماده ای است که در تعدادی از محصولات محافظ پوست استفاده می شود.

نام های تجاری
Aveeno ضد خارش دوباره فرموله شده ژوئن 2007، پودر راش پوشک ضد ته میمون، کالادریل، محافظ پوست کالازیم
نام عمومی
اکسید آهن
شماره دسترسی بانک دارو
DB11576
زمینه

مشاهده تصویر منبع
اکسید آهن (III) یا اکسید آهن یک ترکیب معدنی با فرمول Fe2O3 است. این یکی از سه اکسید اصلی آهن است، دو اکسید دیگر آهن (II) اکسید (FeO) شکل نادرتر و اکسید آهن (II، III) (Fe3O4) که به طور طبیعی به عنوان مگنتیت است.

تایپ کنید
مولکول کوچک
گروه ها
تجربی
ساختار
شست
وزن
میانگین: 159.687
تک ایزوتوپی: 159.854616
فرمول شیمیایی
Fe2O3
مترادف ها
سنگ خون
ایزنتری اکسید
اکسید آهن قرمز
هماتیت
قرمز هندی
اکسید آهن
اکسید آهن قرمز
اکسید آهن، قرمز
تری اکسید آهن
شناسه های خارجی
215-168-2
E 172 قرمز
فارماکولوژی
نشانه
در دسترس نیست

فارماکولوژی
کاهش نرخ شکست توسعه دارو
ساخت، آموزش، و اعتبارسنجی مدل‌های یادگیری ماشینی
با مجموعه داده های مبتنی بر شواهد و ساختار یافته.
شرایط مرتبط
پوست آسیب دیده
موارد منع مصرف و هشدارهای جعبه سیاه
موارد منع مصرف
از عوارض دارویی تهدید کننده زندگی خودداری کنید
پشتیبانی تصمیم گیری بالینی را با اطلاعات مربوط به موارد منع مصرف و هشدارهای جعبه سیاه، محدودیت های جمعیت، خطرات مضر و موارد دیگر بهبود بخشید.
فارماکودینامیک
در دسترس نیست

منبع

https://go.drugbank.com/drugs/DB11576

https://bismoot.com/

nano بازدید : 26 دوشنبه 29 آذر 1400 نظرات (0)

منبع معدنی ماده: رنگدانه های اکسید آهن
توسط سازمان زمین شناسی ایالات متحده
چهارشنبه 20 ژوئن 2018

مایکل جی پاتر، متخصص کالاهای معدنی برای سازمان زمین شناسی ایالات متحده، اطلاعات زیر را در مورد رنگدانه های اکسید آهن گردآوری کرده است.


اکسیدهای آهن از آبی که از صخره ای در دره ای در آریزونا چکه می کرد رسوب می کرد. اعتبار: © Larry Fellows، Arizona Geological Survey، ESW Image Bank

رنگدانه‌های اکسید آهن، که ممکن است طبیعی یا مصنوعی باشند، از زمانی که انسان‌های اولیه نقاشی روی دیواره‌های غار را آغاز کردند، به‌عنوان رنگ‌کننده استفاده می‌شدند. رنگدانه های طبیعی از چندین ماده معدنی اکسید آهن به دست می آیند: رنگدانه های قرمز از هماتیت به دست می آیند. رنگدانه های زرد و قهوه ای - اخر، سیرا و خربزه - از لیمونیت مشتق شده اند. مگنتیت یک رنگدانه اکسید آهن سیاه را فراهم می کند. اکسید آهن میکاسی شکل خاصی از هماتیت است که در پلاکت ها یا ورقه های نازک خاکستری فلزی وجود دارد. رنگدانه های مصنوعی در شرایط کنترل شده ای تولید می شوند که اندازه، توزیع و شکل ذرات را می توان با دقت تکرار کرد و در نتیجه یکنواختی، کیفیت رنگ و خلوص شیمیایی برتر را به همراه داشت.

رنگدانه های اکسید آهن مواد نسبتاً ارزان قیمتی هستند که در برابر تغییر رنگ به دلیل قرار گرفتن در معرض نور خورشید مقاومت می کنند، مقاومت شیمیایی خوبی دارند و در شرایط محیطی معمولی پایدار هستند. عمده استفاده از رنگدانه ها در رنگ ها، پوشش ها و مصالح ساختمانی مانند محصولات بتنی، ملات، سنگ فرش و کاشی های سقفی است. رنگدانه‌های طبیعی در پرایمرها و زیرپوش‌ها استفاده می‌شوند، جایی که قوام رنگ کمتر مهم است، در حالی که رنگدانه‌های مصنوعی در رنگ‌های پوشش بالایی که قوام رنگ مهم است استفاده می‌شوند.

اکسید آهن میکاسی خواص منحصر به فردی را به رنگ ها و پوشش ها می دهد زیرا ذرات پوسته پوسته به گونه ای همسو می شوند که در برابر نفوذ رطوبت و گازها مقاومت می کنند. این پوشش ها می توانند از خوردگی و زنگ زدگی فلزات جلوگیری کنند و همچنین در برابر تاول، ترک خوردن و پوسته شدن مقاومت کنند.

رسوبات رنگدانه اکسید آهن در بسیاری از کشورها وجود دارد، اما تنها در چند کشور به طور قابل توجهی توسعه یافته است. کشورهایی که از لحاظ تاریخی برای تولید رنگدانه های اکسید آهن شناخته شده اند عبارتند از: قبرس، فرانسه، ایران، ایتالیا و اسپانیا. کشورهایی که اخیراً تولید قابل توجهی داشته اند عبارتند از هند، اسپانیا و هندوراس.

مشاهده تصویر منبع

رنگدانه های اکسید آهن نیز از طریق فولادسازی ایجاد می شود. هنگامی که فولاد با اسید هیدروکلریک برای حذف اکسیدهای سطحی پردازش می شود، اسید برای بازیافت مجدد تولید می شود و اکسید آهن تولید می شود. اکسیدهای آهن احیا شده در انواع فیلترها، سلف ها و ترانسفورماتورها در لوازم خانگی الکترونیکی و تجهیزات صنعتی و همچنین در آهنرباهای انعطاف پذیر، ژنراتورها، بلندگوها و موتورهای الکتریکی خودرو استفاده می شود.

پیشرفت‌های جدید در صنعت رنگدانه‌های اکسید آهن مصنوعی در سال‌های اخیر شامل اشکال دانه‌ای اکسیدهای آهن و نسخه‌های جدید مواد در اندازه نانو است که در درایوهای دیسک کامپیوتر و بلندگوهای با کارایی بالا و زیست‌شناسی و پزشکی از جمله هسته‌ای استفاده می‌شوند. تصویربرداری رزونانس مغناطیسی.

برای اطلاعات بیشتر در مورد رنگدانه های اکسید آهن بهhttps://bismoot.com/blog/%d8%a7%da%a9%d8%b3%db%8c%d8%af-%d8%a2%d9%87%d9%86/ مراجعه کنید.

تولید و مصرف رنگدانه اکسید آهن
کل تولید جهانی رنگدانه های اکسید آهن (طبیعی: 13 درصد و مصنوعی: 87 درصد) در سال 2006 تقریباً 1.4 میلیون تن بود.

چین در سال 2006 با 49 درصد از کل تولید جهان، پیشروترین تولیدکننده جهان بود.

در سال 2007، کل تولید تخمینی ایالات متحده 50000 تن متریک به ارزش حدود 50 میلیون دلار بود.

در سال 2006، تخمین زده شده بازار جهانی رنگدانه های اکسید آهن 1.1 میلیارد دلار بود.

حقایق سرگرم کننده
رنگدانه های اکسید آهن طبیعی ده ها هزار سال است که از زمانی که انسان نقاشی های غار 32000 ساله را در Lascaux فرانسه خلق کرده است، در هنر استفاده می شود.

رنگدانه های اکسید آهن به عنوان رنگ دهنده برای لعاب های سرامیکی، شیشه، کاغذ، پلاستیک، لاستیک و منسوجات و همچنین در لوازم آرایشی و جوهر مغناطیسی و تونر استفاده می شود.

پوشش‌های اکسید آهن میکاسی برای کاربردهای سنگین در محیط‌های سخت، از جمله مخازن صنعتی، پالایشگاه‌ها، کارخانه‌های شیمیایی، دکل‌های حفاری و پل‌ها و حتی برج ایفل استفاده شده‌اند.

منبع

https://www.earthmagazine.org/article/mineral-resource-month-iron-oxide-pigments-0/

nano بازدید : 38 یکشنبه 28 آذر 1400 نظرات (0)

تولید هیدروکسید سدیم
الکترولیز محلول آبی غلیظ کلرید سدیم منجر به تشکیل هیدروکسید سدیم می شود.
جامد مایل به سفید است. این به صورت پولک، گلوله و گرانول موجود است.
در یک حلال قطبی مانند آب محلول است اما در حلال های غیر قطبی مانند اتر نامحلول است.
تهیه سدیم هیدروکسید: سنتز هیدروکسید سدیم از طریق فرآیند کلر قلیایی انجام می شود زیرا NaOH (یک قلیایی) و گاز کلر در محصول نهایی وجود دارد.
الکتریسیته از محلول غلیظی از کلرید سدیم به نام آب نمک عبور می کند.

مشاهده تصویر منبع
این آب نمک تجزیه می شود و هیدروکسید سدیم، کلر و هیدروژن تشکیل می دهد:
هیدروکسید سدیم
در حین الکترولیز، گاز کلر در آند که الکترود مثبت است و گاز هیدروژن در کاتد که الکترود منفی است تولید می شود.
این محلول هیدروکسید سدیم را در نزدیکی کاتد تشکیل می دهد.
سپس محصولات الکترولیز محلول کلرید سدیم، کلر، هیدروژن و هیدروکسید سدیم جمع آوری و به طور جداگانه ذخیره می شوند.
موارد استفاده از هیدروکسید سدیم
برای ساخت صابون و مواد شوینده استفاده می شود.
برای ساخت الیاف نساجی مصنوعی (مانند ابریشم مصنوعی) استفاده می شود.
در تولید کاغذ استفاده می شود.
در تصفیه سنگ معدن بوکسیت که فلز آلومینیوم از آن استخراج می شود استفاده می شود.
این در چربی زدایی فلزات، پالایش روغن، و ساخت رنگ و سفید کننده استفاده می شود.
برای حذف ناخالصی های گوگردی از نفت خام بی کیفیت استفاده می شود. این فرآیند شستشوی سوزاننده نامیده می شود.
موارد استفاده از کلر
منبع آب آشامیدنی و آب استخرها را استریل می کند.
این به این دلیل است که کلر یک ضد عفونی کننده است که میکروب هایی مانند باکتری های موجود در آب را از بین می برد و آن را ایمن می کند.
در تولید پودر سفید کننده استفاده می شود.
در تولید اسید هیدروکلریک استفاده می شود.
از آن برای ساخت پلاستیک هایی مانند پلی وینیل کلرید (PVC)، آفت کش ها، کلروفلوروکربن ها (CFCs)، کلروفرم، تتراکلرید کربن، رنگ ها و مواد رنگزا استفاده می شود.
برای ساخت حلال های خشک شویی (مانند تری کلرواتان) استفاده می شود.
موارد استفاده از هیدروژن
از آن در هیدروژنه کردن روغن ها برای به دست آوردن چربی های جامد (به نام روغن گیاهی یا مارگارین) استفاده می شود.
در تولید اسید هیدروکلریک استفاده می شود.
از آن برای تهیه آمونیاک برای کودها استفاده می شود.
برای ساخت متانول (CH3OH) استفاده می شود.
هیدروژن مایع به عنوان سوخت برای موشک ها استفاده می شود.
دو محصول فرآیند کلر قلیایی که هیدروژن و کلر هستند با هم ترکیب می شوند و ماده شیمیایی بسیار مهم دیگری به نام اسید هیدروکلریک (HCl) تولید می کنند.
موارد استفاده از اسید هیدروکلریک
برای تمیز کردن ورق های آهن قبل از قلع کاری یا گالوانیزه کردن استفاده می شود.
در تهیه کلریدهایی مانند کلرید آمونیوم (که در سلول های خشک استفاده می شود) استفاده می شود.
در داروها و لوازم آرایشی استفاده می شود.
در صنایع نساجی، رنگرزی و دباغی کاربرد دارد.
در ساخت پلاستیک هایی مانند پلی وینیل کلراید (PVC) استفاده می شود.
دو محصول فرآیند کلر قلیایی، یعنی هیدروکسید سدیم و کلر، با هم ترکیب می شوند و ماده شیمیایی دیگری به نام هیپوکلریت سدیم (NaClO) را تشکیل می دهند.
هیپوکلریت سدیم یک عامل سفید کننده است که در ساخت "سفید کننده های خانگی" و برای "سفید کننده پارچه ها" استفاده می شود.

جهت مطالعه خواص هیدروکسید سدیم نیز اقدام نماییید.

منبع

https://tutormate.in/cbse-class-10-chemistry/sodium-hydroxide/

nano بازدید : 25 یکشنبه 28 آذر 1400 نظرات (0)

هیدروکسید سدیم
هیدروکسید سدیم در محصولات خانگی، مصارف صنعتی هیدروکسید سدیم

هیدروکسید سدیم، NaOH، همچنین به عنوان لیمو یا سود سوزآور شناخته می شود، یک جامد سفید بسیار سوزاننده (خورنده و آسیب رسان به بافت انسان) است که به راحتی در آب حل می شود. هیدروکسید سدیم در ساخت صابون، ابریشم مصنوعی و کاغذ، در پالایش نفت و در منازل به عنوان پاک کننده فاضلاب و پاک کننده اجاق استفاده می شود. هیدروکسید سدیم یکی از قوی ترین پایه هایی است که معمولا در صنعت استفاده می شود. محلول های هیدروکسید سدیم در آب در حد بالایی (پایه ترین) مقیاس pH قرار دارند. هیدروکسید سدیم از الکترولیز (گذراندن جریان الکتریکی از محلول) محلول های کلرید سدیم (نمک خوراکی) برای تولید هیدروکسید سدیم و گاز کلر ساخته می شود.


دو تا از رایج‌ترین محصولات خانگی حاوی هیدروکسید سدیم، پاک‌کننده‌های فاضلاب و پاک‌کننده‌های فر هستند. زمانی که اکثر لوله‌ها گرفتگی دارند، ترکیبی از چربی و گریس است. پاک کننده هایی که حاوی هیدروکسید سدیم هستند (چه به صورت جامد و چه به صورت محلول در آب) چربی ها را به صابون تبدیل می کنند که در آب حل می شود. علاوه بر این، هنگامی که هیدروکسید سدیم در آب حل می شود، گرمای زیادی ایجاد می شود. این گرما به ذوب شدن گرفتگی کمک می کند. هیدروکسید سدیم برای بافت انسان (به ویژه چشم) بسیار مضر است. اگر مقدار زیادی پاک کننده زهکش جامد به زهکشی مسدود شده اضافه شود، گرمای تولید شده در واقع می تواند آب را بجوشاند و منجر به پاشیدن محلول سوزاننده به اندازه کافی در چشم شود که باعث کوری شود. برخی از پاک کننده های فاضلاب نیز حاوی قطعات کوچک فلز آلومینیوم هستند. آلومینیوم با هیدروکسید سدیم موجود در آب واکنش داده و گاز هیدروژن تولید می کند. حباب های گاز هیدروژن به هم زدن مخلوط کمک می کند و به از بین بردن گرفتگی کمک می کند.

پاک کننده های اجاق گاز با تبدیل گریس (چربی ها و روغن ها) به صابون کار می کنند، که سپس می توان آن را حل کرد و با یک اسفنج مرطوب پاک کرد.


هیدروکسید سدیم برای خنثی کردن اسیدها و به عنوان منبع یون سدیم برای واکنش هایی که سایر ترکیبات سدیم را تولید می کنند استفاده می شود. در پالایش نفت از آن برای خنثی سازی و حذف اسیدها استفاده می شود. واکنش سلولز با هیدروکسید سدیم یک مرحله کلیدی در ساخت ریون و سلفون است.

مشاهده تصویر منبع
منابع
نشریات ادواری
"کورتیکواستروئیدها نمی توانند با مواد سوزاننده مقابله کنند." Science News vol. 138، ص. 174، 15 سپتامبر 1990. "چگونه لیسه ساخته می شود و برخی کاربردها"، مجله روستایی و سهام کوچک جلد. 78، ص. 37، مارس-آوریل 1994.


لویی گوتلیب

شرایط کلیدی
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

پایه
- محلولی با pH بیشتر از هفت، دارای غلظت یون هیدروکسید (OH) بیشتر از یون هیدروژن (H+)

سوز آور
- آسیب به بافت انسان

مقیاس pH
- مقیاسی که برای اندازه گیری اسیدیته یا قلیاییت (پایه بودن) یک ماده استفاده می شود. از 0 تا 14 متغیر است که pH کمتر از 7 اسیدی و بیشتر از 7 بازی (یا قلیایی) است. pH 7 خنثی است. pH کمتر از 2 یا بیشتر از 12 می تواند برای بافت انسان سوزاننده باشد.

محلول
-قابلیت انحلال شکر در آب محلول است.

موضوعات اضافی
هیپوکلریت سدیم
کلرید سدیم - پیوندها، مکان و پردازش، استخراج، تبخیر، موارد استفاده - خواص
سدیم هیدروکسید - سدیم هیدروکسید در محصولات خانگی
سایر دایره المعارف های رایگان
دانشنامه علوم علم و فلسفه: بیوگرافی آدام اسمیت تا باینری طیف سنجی

جستجو در مطالب...
حق کپی رایت © 2021 WEB SOLUTIONS LLC. کلیه حقوق محفوظ و مجوز دهندگان آن محفوظ است
شرایط استفاده

این مقاله را به اشتراک بگذارید

  


بیشتر بخوانید: هیدروکسید سدیم - هیدروکسید سدیم در محصولات خانگی، مصارف صنعتی هیدروکسید سدیم - آب، پاک کننده ها، سوزاننده و زهکشی - در https://bismoot.com/blog/%d8%b3%d8%af%db%8c%d9%85-%d9%87%db%8c%d8%af%d8%b1%d9%88%da%a9%d8%b3%db%8c%d8%af/

nano بازدید : 27 شنبه 27 آذر 1400 نظرات (0)

کاربردهای مونو آمونیوم فسفات:
بیشترین کاربرد مونوآمونیم فسفات از نظر وزنی در کشاورزی به عنوان کود است. این اگروشیمیایی عناصر نیتروژن و فسفر را در خاک به شکلی فراهم می کند که برای گیاهان قابل استفاده باشد. مانند سولفات پتاسیم

مونوآمونیم فسفات نیز جزء پودر ABC در برخی از کپسول های آتش نشانی خشک شیمیایی است.

این ماده به دلیل تجزیه پذیری، کریستالی پرکاربرد در زمینه نور است.

کریستال های این ماده به دلیل خواص دوگانه در صنعت اپتیک کاربرد فراوانی دارند.

این ماده به صورت خالص به عنوان افزودنی خوراک دام استفاده می شود. یون NH4 سنتز و به پروتئین تبدیل می شود و یون H2PO4 همچنین از بسیاری از فرآیندهای متابولیکی در حیوانات پشتیبانی می کند.

مشاهده تصویر منبع

کود مونو آمونیوم فسفات:
کود مونو آمونیوم فسفات یکی از کودهای شناخته شده در صنعت کشاورزی است. در واقع این کود پرمصرف ترین کود در مزارع و صنعت کشاورزی است. خواص فیزیکی و شیمیایی کود فسفات آمونیوم از جمله انحلال سریع آن در آب و PH نسبتا اسیدی آن را به کود مناسبی برای خاک های آهکی تبدیل می کند. از کودهای خاک برای حفظ حاصلخیزی و بهره وری خاک، جلوگیری از تخریب خاک و تامین مواد مغذی برای محصولات و کشاورزی استفاده می شود. استفاده از کود فسفات آمونیوم یکی از این موارد است.

کودهای شیمیایی مواد مغذی مورد نیاز برای رشد گیاه را تامین می کنند. گیاهان با جذب آب و مواد مغذی، دی اکسید کربن از هوا و انرژی خورشید، میوه ها و محصولات را پرورش می دهند. به غیر از کربن، هیدروژن و اکسیژن که با هم 90/95 درصد ماده خشک همه گیاهان را تشکیل می دهند، سایر مواد مغذی مورد نیاز گیاهان عمدتاً از خاک هایی که در آن رشد می کنند به دست می آیند. این مواد مغذی ضروری نیتروژن، فسفر و پتاسیم هستند.

مواد مغذی ثانویه عبارتند از کلسیم، منیزیم و گوگرد. علاوه بر این، گیاهان به مقادیر بسیار کمتری از سایر مواد مغذی نیاز دارند. آنها به ریز مغذی هایی از جمله بور، کلر، مس، آهن، منگنز، مولیبدن و روی نیاز دارند. کود فسفات آمونیوم (MAP) منبع گسترده ای از فسفر و نیتروژن است. این دو عنصر از ترکیبات رایج در صنعت کشاورزی و کودهای شیمیایی هستند. همچنین دارای بیشترین مقدار فسفر در هر کود جامد معمولی است.

شما می توانید جهت خرید مونوآمونیوم فسفات به شرکت بیسموت مراجعه نمایید.

منبع

https://shanghaichemex.com/product/mono-ammonium-phosphate/

nano بازدید : 30 چهارشنبه 24 آذر 1400 نظرات (0)

مسمومیت مزمن:
حیوانات
دوازده خرگوش مخلوط اسپری بوردو را به مدت 10 دقیقه، 3 بار در روز به مدت 4 ماه استنشاق کردند. غلظت به تدریج از 1٪ به 3٪ افزایش یافت. همه حیوانات دچار التهاب، رسوبات مس و تغییرات دژنراتیو در بافت ریه شدند. برخلاف سایر مطالعات با زمان مواجهه طولانی تر، این تحقیق گرانولوم یا فیبروز را در بافت ریه پیدا نکرد.
موش‌ها به طور آزاد با رژیم غذایی حاوی 0، 500، 1000، 2000 یا 4000 ppm مس به عنوان سولفات مس به مدت یک ماه تغذیه شدند. محتوای مس در خون، طحال و کبد برای همه گروه ها افزایش یافت. رشد و مصرف غذا با غلظت های بالاتر کاهش یافت. در بالاترین دوز، موش ها پس از هفته اول مردند
موش های صحرایی نر 100 میلی گرم بر کیلوگرم در روز سولفات مس به مدت 20 روز به صورت گاواژ داده شدند. علائم شامل تغییر رنگ پنجه از صورتی به سفید و کاهش وزن بدن بود. تجزیه و تحلیل بیشتر نشان دهنده تخریب گلبول های قرمز و رسوب مس و نکروز در بافت کبد و کلیه بود.
خوک ها پنتا هیدرات سولفات مس در غلظت های مس 0، 250 و 425 پی پی ام مس به مدت 48 تا 79 روز تغذیه شدند. خونریزی گوارشی، سیروز کبدی و یرقان در بالاترین دوز مشاهده شد.

مشاهده تصویر منبع
شانزده بره به مدت 88 روز از جیره حاوی پنتا هیدرات سولفات مس با غلظت 15 پی پی ام مس استفاده کردند. دو راس بره بر اثر یرقان تلف شدند. جگر بره های زنده مانده حاوی غلظت بالایی از مس بود.
مخلوط های تغذیه شده گوسفند حاوی 5.3-9.9٪ پنتا هیدرات سولفات مس روزانه 0.645-1.660 گرم سولفات مس را به مدت 28 تا 113 روز مصرف می کنند. علائم شامل بی حالی، یرقان، هموگلوبینوری، ترشح خونی از بینی، نبض سریع، تنفس سریع، مدفوع سیاه مایل به سبز و خوابیدن قبل از مرگ بود.
مرغ های تخمگذار به مدت 2 هفته با سولفات مس با غلظت 78 پی پی ام مس و 1437 پی پی ام مس تغذیه شدند. در بالاترین غلظت، مرغ‌ها تخم‌های کمتری تولید کردند، غذای کمتری مصرف کردند و زخم‌هایی در سنگدان و حفره دهان ایجاد کردند. سایر مطالعات روی جوجه‌هایی که با سولفات مس تغذیه شده بودند، ضایعات دهانی متناسب با دوز مس و اثرات متناقضی بر میزان تغذیه گزارش کردند. و افزایش وزن.38,39,40,41
موش‌هایی که به‌مدت 10 روز با غلظت 330 گرم در لیتر در معرض سولفات مس بودند، غلظت مس را در کبد و پلاسما افزایش دادند. مس در بافت ریه انباشته نشد.42
NOAEL: بدون سطح اثر نامطلوب قابل مشاهده

NOEL: بدون سطح اثر مشاهده شده

LOAEL: کمترین سطح اثر نامطلوب قابل مشاهده

LOEL: پایین ترین سطح اثر مشاهده شده

انسان
گروهی متشکل از 179 بزرگسال از ایرلند، شیلی و ایالات متحده یک بار در هفته به مدت 5 هفته در معرض محلول سولفات مس (0، 2، 4، 6 و 8 میلی گرم مس در لیتر) قرار گرفتند. LOAEL حاد و NOAEL در دوزهای 6 و 4 میلی گرم مس در لیتر تعیین شد. تهوع در 15 دقیقه پس از قرار گرفتن در معرض شایع ترین اثر مشاهده شده بود. استفراغ، اسهال، و درد شکم نیز به میزان کمتری گزارش شده است.43 این نتایج در دو آزمایش مستقل دیگر که در مجموع 1634 نفر از سراسر جهان شرکت داشتند، تایید شد. و LOEL.
محققان سولفات مس حل شده در آب لوله کشی را با دوزهای 0، 1، 3 و 5 میلی گرم مس در لیتر به مدت 2 هفته به گروه 15 زن بالغ سالم تزریق کردند. افراد به طور متوسط ​​1.64 لیتر در روز نوشیدند. علائم گزارش شده عبارتند از تهوع، درد شکم و استفراغ در مواجهه با ≥3 mg Cu/L.46
"ریه سمپاش تاکستان" وضعیتی است که پس از استنشاق مزمن مخلوط بوردو توسط کارگران کشاورزی که ممکن است به صورت فصلی در معرض آن قرار گیرند گزارش شده است. 47 این بیماری با تغییرات بافت ریه خاص از جمله ضایعات، رنگ آبی، زخم و ندول مشخص می شود. 47،48 علائم شامل ضعف است. از دست دادن اشتها، کاهش وزن بدن، تنگی نفس و در برخی موارد سرفه.
منابع

https://bismoot.com/blog/copper-ii-sulfate-%d9%85%d8%b3-%d8%b3%d9%88%d9%84%d9%81%d8%a7%d8%aa/

http://npic.orst.edu/factsheets/archive/cuso4tech.html

nano بازدید : 37 شنبه 20 آذر 1400 نظرات (0)


تعریف اسید بنزوئیک
یک اسید کریستالی سفید C6H5COOH که به طور طبیعی یافت می شود (مانند بنزوئین یا کرن بری) یا به صورت مصنوعی ساخته شده و به ویژه به عنوان نگهدارنده غذاها، به عنوان یک عامل ضد قارچ در داروها و در سنتز ارگانیک استفاده می شود.
نمونه هایی از اسید بنزوئیک در یک جمله
نمونه های اخیر در وب
اثرات سلامت نیکوتین به عنوان نمک با اسید بنزوئیک نیز نسبتا ناشناخته است.
— دانیل ولف، کوارتز، 18 اکتبر 2019
Juul از اسید بنزوئیک استفاده می کند، اگرچه حق اختراع آنها طیف گسترده ای از اسیدهای دیگر را نیز پوشش می دهد.

بنزوئیک اسید چیست؟
بنزوئیک اسید یک ترکیب آلی است که با فرمول شیمیایی C6H5COOH توصیف می شود. این شامل یک گروه کربوکسیل است که به یک حلقه بنزن متصل است. بنابراین، اسید بنزوئیک یک اسید کربوکسیلیک معطر است. این ترکیب به صورت جامد کریستالی و بی رنگ در شرایط عادی وجود دارد. اصطلاح "بنزوات" به استرها و نمک های C6H5COOH اشاره دارد.

تولید تجاری اسید بنزوئیک از طریق اکسیداسیون جزئی تولوئن با اکسیژن انجام می شود که توسط نفتنات های منگنز یا کبالت کاتالیز می شود. این واکنش شیمیایی در زیر نشان داده شده است.

بنزوئیک اسید

یکی دیگر از روش های صنعتی تهیه بنزوئیک اسید، واکنش تری کلروتولوئن با هیدروکسید کلسیم در مجاورت آب و تصفیه محصول بنزوات کلسیم با اسید هیدروکلریک است.

ساختار
ساختار یک مولکول C6H5COOH در زیر نشان داده شده است. این مولکول از یک حلقه بنزن تشکیل شده است که یک گروه عاملی کربوکسیل به آن متصل است. این مولکول از 7 اتم کربن، 6 اتم هیدروژن و 2 اتم اکسیژن تشکیل شده است.

ساختار اسید بنزوئیک

خواص بنزوئیک اسید
خواص فیزیکی و شیمیایی C6H5COOH در این بخش مورد بحث قرار می گیرد.

داده های شیمیایی
فرمول اسید بنزوئیک C7H6O2 یا C6H5COOH
وزن مولکولی/ جرم مولی 122.12 گرم بر مول
چگالی 1.27 گرم بر سانتی متر مکعب در دمای 15 درجه سانتی گراد
نقطه جوش 523K
نقطه ذوب 395 K
مشخصات فیزیکی
اسید بنزوئیک در حالت جامد ظاهری بی رنگ دارد که ماهیتی کریستالی دارد.
ساختار کریستالی مونوکلینیک است.
وجود حلقه معطر به این ترکیب بوی مطبوعی می دهد.
در دمای 130 درجه سانتی گراد، چگالی این ترکیب به 1.075 گرم بر سانتی متر مکعب کاهش می یابد.
خواص شیمیایی
محلول در آب است و حلالیت آن در دمای 25 درجه سانتی گراد و 100 درجه سانتی گراد به ترتیب 44/3 گرم در لیتر و 31/56 گرم در لیتر است.
در بنزن، تتراکلرید کربن، استون و الکل ها محلول است.
ثابت تفکیک اسید (pKa) بنزوئیک اسید مربوط به 4.2 است
واکنش های آن می تواند در گروه کربوکسیل یا حتی در حلقه معطر رخ دهد.
موارد استفاده از اسید بنزوئیک
برخی از کاربردهای مهم C6H5COOH در زیر ذکر شده است.

تولید فنل شامل استفاده از اسید بنزوئیک است.
از این ترکیب در پمادهایی استفاده می شود که از بیماری های قارچی پوست پیشگیری یا درمان می کنند.
C6H5COOH به عنوان نگهدارنده در صنایع غذایی استفاده می شود.
بنزوئیک اسید یکی از مواد تشکیل دهنده بسیاری از محصولات آرایشی و بهداشتی مانند رژ لب است.
همچنین پیش ساز بنزوئیل کلرید است.
یکی از اجزای خمیر دندان، دهان شویه و کرم های شستشوی صورت C6H5 است
از این ترکیب در ساخت رنگ ها و در مواد دافع حشرات نیز استفاده می شود.

مشاهده تصویر منبع
سوالات متداول
کاربردهای اسید بنزوئیک چیست؟
استفاده اولیه از اسید بنزوئیک در تولید صنعتی ترکیب معطر فنل است. این کار از طریق فرآیندی به نام دکربوکسیلاسیون اکسیداتیو انجام می شود. می توان اشاره کرد که دمای ایده آلی که در آن می توان این فرآیند را انجام داد در محدوده 300 تا 400 درجه سانتیگراد است. همچنین بنزوئیک اسید و نمک های آن در صنایع غذایی به عنوان نگهدارنده مواد غذایی کاربرد فراوانی دارند.

در مورد حلالیت بنزوئیک اسید در آب نظر دهید
بنزوئیک اسید در آب خیلی محلول نیست. با این حال، حلالیت این ترکیب در آب با افزایش دما افزایش می یابد (همانطور که در اکثر ترکیبات وجود دارد). در دمای 0 درجه سانتیگراد، حلالیت بنزوئیک اسید در آب معادل 1.7 گرم در لیتر است. با حرارت دادن به 100 درجه سانتیگراد، حلالیت این ترکیب در آب به 56.31 گرم در لیتر افزایش می یابد.

چگونه می توان اسید بنزوئیک تهیه کرد؟
از نظر صنعتی، اسید بنزوئیک را می توان با استفاده از گاز اکسیژن برای اکسیداسیون جزئی تولوئن تهیه کرد. می توان اشاره کرد که در این فرآیند معمولا از نفتنات منگنز یا کبالت به عنوان کاتالیزور استفاده می شود. این ترکیب را می توان از طریق هیدرولیز بنزامید و بنزونیتریل نیز تهیه کرد. همچنین می توان آن را با اکسید کردن بنزیل کلرید یا بنزیل الکل یا هر مشتق دیگری از گروه بنزیل تهیه کرد.

برای آشنایی بیشتر با این ترکیب و سایر ترکیبات معطر مانند پیریدین، در BYJU’S ثبت نام کنید و اپلیکیشن موبایل را روی گوشی هوشمند خود دانلود کنید.

 دانش خود را در مورد اسید بنزوئیک تست کنید!
تصویر مسابقه
با پاسخ دادن به چند سوال MCQ درک خود را از این مفهوم آزمایش کنید. برای شروع روی "شروع مسابقه" کلیک کنید!

پاسخ صحیح را انتخاب کنید و روی دکمه "پایان" کلیک کنید
نمره و پاسخ های خود را در پایان مسابقه بررسی کنید

ترکیبات شیمیایی مرتبط
اگزالات (C2O42-) اکسید باریم (BaO)
زنون دی فلوراید (XeF2) هیدروکسید مس (Cu(OH)2)
استات آمونیوم (C2H3O2NH4) سیترات سدیم (Na3C6H5O7)

منبع

https://byjus.com/chemistry/benzoic-acid/

https://bismoot.com/

nano بازدید : 20 پنجشنبه 18 آذر 1400 نظرات (0)

ال سیستئین چیست؟

 
مطالب مرتبط
ناک سیستئین
استیل سیستئین
N استیل سیستئین
L گلوتاتیون
Nac Glutathione
استیل کوآ
ویتامین L

 
 معده انسان، از جمله پوشش معده، که ممکن است توسط ال سیستئین محافظت شود.

ال سیستئین یک اسید آمینه طبیعی است که به عنوان یک اسید آمینه پروتئینی طبقه بندی می شود. یکی از عملکردهای اصلی ال سیستئین، ارتقای سلامت پوشش معده و همچنین اصلاح شرایطی است که جذب مواد مغذی ضروری از منابع غذایی انجام می شود. بسیاری از مردم می توانند بدون مصرف هر نوع مکملی به اندازه نیاز خود از این منبع پروتئینی را دریافت کنند. ال سیستئین را می توان در تعدادی از غذاها از گوشت گرفته تا منابع لبنی و سبزیجات یافت.


 
افراد مسن ممکن است از مصرف مکمل ال سیستئین سود ببرند.
افراد مسن ممکن است از مصرف مکمل ال سیستئین سود ببرند.
ال سیستئین به شکل سیستئین در بسیاری از منابع پروتئینی مختلف یافت می شود. مرغ، بوقلمون و گوشت خوک همگی منابع خوبی از سیستئین هستند. حتی بسیاری از انواع گوشت های فرآوری شده ناهار حاوی این اسید آمینه هستند. پختن وجود سیستئین را از بین نمی برد و در برخی موارد حتی ممکن است به افزایش جذب کمک کند.

مشاهده تصویر منبع
 
وقتی صحبت از محصولات لبنی می شود، ال سیستئین به عنوان سیستئین را می توان از تخم مرغ و شیر به دست آورد. محصولاتی مانند ریکوتا و پنیر دلمه نیز منابع خوبی هستند. ماست ساده و محصولات پروتئین آب پنیر نیز سیستئین را به شکل طبیعی تامین می کنند. پیاز، سیر و کلم بروکلی تنها تعدادی از سبزیجاتی هستند که حاوی سیستئین هستند و منابع غذایی خوبی را در صورت نیاز به افزایش سطح ال سیستئین در بدن فراهم می کنند.


 
ماست ساده حاوی شکل طبیعی سیستئین است.
ماست ساده حاوی شکل طبیعی سیستئین است.
در حالی که اکثر افراد به ال سیستئین اضافی در بدن نیاز ندارند، استثناهایی وجود دارد. ممکن است نوزادان گاهی اوقات به ال سیستئین نیاز داشته باشند تا مواد مغذی را از غذا به خوبی جذب کنند. افراد مسن ممکن است به همین دلیل به اسید آمینه نیاز داشته باشند. هنگامی که هر نوع بیماری مداومی که بر توانایی متابولیسم مناسب مواد مغذی تأثیر می گذارد، ممکن است نیاز به استفاده از مکمل برای ارائه کیفیت زندگی بالاتر باشد.


 
به فردی که در خطر مصرف بیش از حد استامینوفن است ممکن است ال سیستئین داده شود.
به فردی که در خطر مصرف بیش از حد استامینوفن است ممکن است ال سیستئین داده شود.
ال سیستئین همچنین در شرایطی که فرد مقادیر زیادی استامینوفن مصرف کرده و در نتیجه در خطر مصرف بیش از حد است موثر است. ال سیستئین در سیستم به n-استیل سیستین تبدیل می شود و به مقابله با اثرات مصرف بیش از حد استامینوفن کمک می کند و به فرد فرصت خوبی برای بهبودی کامل می دهد.


 
هنگامی که مکمل ال سیستئین به دلایلی مطلوب است، می توان محصول را در تعدادی از فروشگاه های خرده فروشی خریداری کرد. علاوه بر فروشگاه های ویتامین و فروشگاه های مواد غذایی بهداشتی، خرید مکمل از تعدادی از فروشگاه های آنلاین گیاهی و عرضه کنندگان ویتامین با تخفیف نیز امکان پذیر است.

منبع

https://www.wise-geek.com/what-is-l-cysteine.htm

https://bismoot.com/blog/%d8%a7%d9%84-%d8%b3%db%8c%d8%b3%d8%aa%d8%a6%db%8c%d9%86/

nano بازدید : 23 سه شنبه 16 آذر 1400 نظرات (0)


ال سیستئین
L-Cystein - L-Cysteine.svg
فرمول اسکلتی ال سیستئین
Cysteine-from-xtal-3D-bs-17.png
مدل توپ و چوب
L-cysteine-from-xtal-Mercury-3D-sf.png
مدل پر کردن فضا
 
نام ها
نام IUPAC
سیستئین
نامهای دیگر
2-آمینو-3-سولفیدریل پروپانوئیک اسید
شناسه ها
شماره CAS
چک 52-90-4
بررسی 52-89-1 (هیدروکلراید).
مدل سه بعدی (JSmol)
تصویر تعاملی
Zwitterion: تصویر تعاملی
اختصارات Cys, C
ChEBI
CHEBI:15356 چک
ChEMBL
چک ChEMBL54943
ChemSpider
چک 574 (راسمیک).
چک 5653 (L-form).
ECHA InfoCard 100.000.145 این را در ویکی داده ویرایش کنید
شماره EC
200-158-2
E شماره E920 (عوامل لعاب، ...)
IUPHAR/BPS
4782
KEGG
چک D00026
PubChem CID
5862
UNII
K848JZ4886 چک
بررسی A9U1687S1S (هیدروکلراید).
داشبورد CompTox (EPA)
DTXSID8022876 این را در ویکی داده ویرایش کنید
InChI
مشاهده تصویر منبع
خواص
فرمول شیمیایی C3H7NO2S
جرم مولی 121.15 g·mol-1
ظاهر کریستال یا پودر سفید
نقطه ذوب 240 درجه سانتیگراد (464 درجه فارنهایت؛ 513 K) تجزیه می شود
حلالیت محلول در آب
حلالیت 1.5 گرم / 100 گرم اتانول 19 درجه سانتی گراد 
چرخش کایرال ([α]D) 9.4+ درجه (H2O، c = 1.3)
صفحه داده های تکمیلی
ساختار و
خواص ضریب شکست (n)،
ثابت دی الکتریک (εr) و غیره
ترمودینامیکی
رفتار فاز داده
جامد-مایع-گاز
داده های طیفی UV، IR، NMR، MS
به جز مواردی که غیر از این ذکر شده است، داده ها برای مواد در حالت استاندارد آنها (در دمای 25 درجه سانتیگراد [77 درجه فارنهایت]، 100 کیلو پاسکال) ارائه می شود.

ارجاعات صندوق اطلاعات
سیستئین (نماد Cys یا C; /ˈsɪstɪiːn/) یک اسید آمینه پروتئین زا نیمه اساسی  با فرمول HOOC-CH-(NH2)-CH2-SH است. زنجیره جانبی تیول در سیستئین اغلب به عنوان یک نوکلئوفیل در واکنش های آنزیمی شرکت می کند. تیول مستعد اکسیداسیون است تا مشتقات دی سولفیدی سیستین را ایجاد کند که نقش ساختاری مهمی در بسیاری از پروتئین ها دارد. هنگامی که به عنوان افزودنی مواد غذایی استفاده می شود، دارای شماره E920 است. توسط کدون های UGU و UGC کدگذاری می شود.


ساختار
سیستئین مانند سایر آمینو اسیدها (نه به عنوان باقیمانده پروتئین)، به صورت زوئیتریون وجود دارد. سیستئین دارای l کایرالیته در نماد d/l قدیمی تر بر اساس همولوژی با d- و l-گلیسرآلدئید است. در سیستم جدیدتر R/S برای تعیین کایرالیته، بر اساس اعداد اتمی اتم‌های نزدیک کربن نامتقارن، سیستئین (و سلنوسیستئین) دارای کایرالیته R هستند، زیرا گوگرد (یا سلنیوم) به عنوان همسایه دوم کربن نامتقارن است. اتم اسیدهای آمینه کایرال باقیمانده که اتم های سبک تری در آن موقعیت دارند، کایرالیته S دارند. جایگزینی گوگرد با سلنیوم باعث تولید سلنوسیستئین می شود.

ال سیستئین کاربردهای بسیاری دارد برای مطالعه کاربردهای ال سیستئین به شرکت بیسموت مراجعه نمایید.


(R) - سیستئین (چپ) و (S) - سیستئین (راست) به شکل زوئیتریونی در PH خنثی
منابع غذایی
سیستینیل باقی مانده در غذاهای پر پروتئین است. اگرچه سیستئین به عنوان یک اسید آمینه غیر ضروری طبقه بندی می شود، اما در موارد نادر، سیستئین ممکن است برای نوزادان، افراد مسن و افرادی که بیماری های متابولیک خاصی دارند یا از سندرم های سوء جذب رنج می برند ضروری باشد. اگر مقدار کافی متیونین در دسترس باشد، معمولاً سیستئین می تواند توسط بدن انسان تحت شرایط فیزیولوژیکی طبیعی سنتز شود.

منابع صنعتی
اکثر ال سیستئین به صورت صنعتی از هیدرولیز مواد حیوانی مانند پرهای طیور یا موی گراز به دست می آید. علیرغم اعتقاد گسترده در غیر این صورت، شواهد کمی نشان می‌دهد که از موهای انسان به عنوان ماده اولیه استفاده می‌شود و استفاده از آن به صراحت برای افزودنی‌های غذایی و محصولات آرایشی در اتحادیه اروپا ممنوع است. ال سیستئین تولید شده مصنوعی، مطابق با قوانین حلال یهودی و مسلمانان، نیز در دسترس است، البته با قیمت بالاتر. مسیر مصنوعی شامل تخمیر با استفاده از جهش یافته E. coli است. دگوسا مسیری را از تیازولین های جایگزین معرفی کرد.به دنبال این فناوری، ال-سیستئین با هیدرولیز اسید راسمیک 2-آمینو-Δ2-تیازولین-4-کربوکسیلیک با استفاده از سودوموناس تیازولینوفیلوم تولید می شود

بیوسنتز

سنتز سیستئین: سیستاتیونین بتا سنتاز واکنش فوقانی و سیستاتیونین گاما لیاز واکنش پایین را کاتالیز می کند.
در حیوانات، بیوسنتز با اسید آمینه سرین آغاز می شود. گوگرد از متیونین به دست می آید که از طریق S-adenosylmethionine حد واسط به هموسیستئین تبدیل می شود. سپس سیستاتیونین بتا سنتاز، هموسیستئین و سرین را ترکیب می کند تا تیو اتر سیستاتیونین نامتقارن را تشکیل دهد. آنزیم سیستاتیونین گاما لیاز سیستاتیونین را به سیستئین و آلفا کتوبوتیرات تبدیل می کند. در گیاهان و باکتری ها، بیوسنتز سیستئین نیز از سرین شروع می شود

توسط آنزیم سرین ترانس استیلاز به O-استیل سرین تبدیل می شود. آنزیم سیستئین سنتاز، با استفاده از منابع سولفیدی، این استر را به سیستئین تبدیل می کند و استات آزاد می کند.

منبع

https://en.wikipedia.org/wiki/Cysteine

nano بازدید : 24 سه شنبه 16 آذر 1400 نظرات (0)

متیونین: عملکردها، منابع غذایی و عوارض جانبی
چیست
نقش در عملکرد سلول
در DNA نقش دارد
اثرات بر طول عمر
منابع غذایی
مصرف و عوارض جانبی
خط پایین
اسیدهای آمینه به ساخت پروتئین هایی که بافت ها و اندام های بدن شما را می سازند کمک می کند.

علاوه بر این عملکرد حیاتی، برخی از اسیدهای آمینه نقش ویژه دیگری نیز دارند.

متیونین یک اسید آمینه است که چندین مولکول مهم در بدن شما تولید می کند. این مولکول ها برای عملکرد صحیح سلول های شما ضروری هستند.

به دلیل مولکول های مهمی که تولید می کند، برخی افزایش مصرف متیونین را توصیه می کنند. با این حال، دیگران توصیه می کنند به دلیل عوارض جانبی منفی احتمالی، آن را محدود کنید.

این مقاله در مورد اهمیت متیونین و اینکه آیا باید در مورد مقدار آن در رژیم غذایی خود نگران باشید صحبت خواهد شد. منابع و عوارض جانبی بالقوه نیز مورد بحث قرار گرفته است.

متیونین چیست؟
متیونین یک آمینو اسید است که در بسیاری از پروتئین ها، از جمله پروتئین های موجود در غذاها و آنهایی که در بافت ها و اندام های بدن شما یافت می شود، یافت می شود.

علاوه بر اینکه عنصر سازنده پروتئین است، چندین ویژگی منحصر به فرد دیگر نیز دارد.

یکی از اینها توانایی آن در تبدیل شدن به مولکولهای مهم حاوی گوگرد است 

مولکول های حاوی گوگرد دارای عملکردهای مختلفی هستند، از جمله محافظت از بافت های شما، اصلاح DNA و حفظ عملکرد مناسب سلول های شما 

این مولکول های مهم باید از اسیدهای آمینه حاوی گوگرد ساخته شوند. از آمینو اسیدهای مورد استفاده برای ساخت پروتئین در بدن، تنها متیونین و سیستئین حاوی گوگرد هستند.

اگرچه بدن شما می تواند اسید آمینه سیستئین را به تنهایی تولید کند، متیونین باید از رژیم غذایی شما تامین شود 

علاوه بر این، متیونین نقش مهمی در شروع فرآیند ساخت پروتئین‌های جدید در سلول‌های شما بازی می‌کند، چیزی که به طور مداوم با تجزیه پروتئین‌های قدیمی‌تر اتفاق می‌افتد 

به عنوان مثال، این اسید آمینه پس از یک جلسه تمرین، فرآیند تولید پروتئین های جدید را در عضلات شما شروع می کند که به آنها آسیب می رساند 

مشاهده تصویر منبع

خلاصه
متیونین یک اسید آمینه منحصر به فرد است. حاوی گوگرد است و می تواند مولکول های دیگر حاوی گوگرد را در بدن تولید کند. همچنین در شروع تولید پروتئین در سلول های شما نقش دارد.

می تواند مولکول های حیاتی برای عملکرد طبیعی سلول تولید کند
یکی از نقش های مهم متیونین در بدن این است که می توان از آن برای تولید مولکول های مهم دیگر استفاده کرد.

در تولید سیستئین، دیگر اسید آمینه حاوی گوگرد که برای ساخت پروتئین در بدن استفاده می شود، نقش دارد 

سیستئین به نوبه خود می تواند مولکول های مختلفی از جمله پروتئین، گلوتاتیون و تورین ایجاد کند

گلوتاتیون به دلیل نقش مهمی که در دفاع از بدن شما دارد، گاهی اوقات "آنتی اکسیدان اصلی" نامیده می شود

همچنین در متابولیسم مواد مغذی در بدن و تولید DNA و پروتئین ها نقش دارد

تائورین عملکردهای زیادی دارد که به حفظ سلامت و عملکرد صحیح سلول های شما کمک می کند 

یکی از مهم ترین مولکول هایی که متیونین می تواند به آن تبدیل شود S-adenosylmethionine یا "SAM"  است.

SAM با انتقال بخشی از خود به مولکول های دیگر، از جمله DNA و پروتئین ها، در بسیاری از واکنش های شیمیایی مختلف شرکت می کند

SAM همچنین در تولید کراتین، یک مولکول مهم برای انرژی سلولی (10Trusted Source، 11Trusted Source) استفاده می شود.

به طور کلی، متیونین به دلیل مولکول هایی که می تواند به آن تبدیل شود، به طور مستقیم یا غیرمستقیم در بسیاری از فرآیندهای مهم در بدن نقش دارد.

خلاصه
متیونین می تواند به چندین مولکول حاوی گوگرد با عملکردهای مهم مانند گلوتاتیون، تورین، SAM و کراتین تبدیل شود. این مولکول ها برای عملکرد طبیعی سلول های بدن شما حیاتی هستند.


در متیلاسیون DNA نقش دارد
DNA شما حاوی اطلاعاتی است که شما را به آنچه هستید می سازد.

در حالی که بسیاری از این اطلاعات ممکن است برای کل زندگی شما ثابت بماند، عوامل محیطی در واقع می توانند برخی از جنبه های DNA شما را تغییر دهند.

این یکی از جالب‌ترین نقش‌های متیونین است که می‌تواند به مولکولی به نام SAM تبدیل شود. SAM می تواند DNA شما را با افزودن یک گروه متیل (یک اتم کربن و اتم های هیدروژن متصل به آن) به آن تغییر دهد 

مقدار متیونین در رژیم غذایی شما ممکن است بر میزان وقوع این فرآیند تأثیر بگذارد، اما سؤالات بی پاسخ زیادی در این مورد وجود دارد.

این امکان وجود دارد که افزایش متیونین در رژیم غذایی می تواند میزان تغییرات DNA شما در نتیجه SAM را افزایش یا کاهش دهد

علاوه بر این، اگر این تغییرات رخ دهد، در برخی موارد می تواند مفید باشد اما در موارد دیگر مضر است 

به عنوان مثال، برخی تحقیقات نشان داده اند که رژیم های غذایی با مواد مغذی بالاتر که گروه های متیل را به DNA شما اضافه می کند، ممکن است خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ را کاهش دهد

با این حال، تحقیقات دیگر نشان داده است که مصرف بیشتر متیونین می تواند شرایطی مانند اسکیزوفرن را بدتر کند

منبع

https://www.healthline.com/nutrition/methionine#dna

https://bismoot.com/blog/%d8%a7%d9%84-%d9%85%d8%aa%db%8c%d9%88%d9%86%db%8c%d9%86/

nano بازدید : 20 پنجشنبه 11 آذر 1400 نظرات (0)

قرارگیری در معرض بیماری در محل کار
منابع قرار گرفتن در معرض
افزایش تولید و استفاده از نانومواد منجر به پتانسیل افزایش قرار گرفتن در معرض کارگران، مصرف کنندگان و محیط زیست می شود. قرار گرفتن انسان در معرض نانومواد مهندسی شده این پتانسیل را دارد که در تمام مراحل چرخه عمر نانومواد، از جمله در طول تولید نانومواد و محصولات دارای نانو، استفاده (عمر خدمات) محصولات با قابلیت نانو، و بازیافت پایان عمر، رخ دهد. پردازش و دفع محصولات نانو

در صورت عدم وجود اقدامات کنترلی مناسب، مواجهه شغلی با نانومواد ممکن است به ویژه در مرحله تولید رخ دهد. اندازه کوچک نانوذرات باعث می شود که به راحتی در هوا منتقل شوند و به پراکندگی آنها کمک می کند. فرآیندهایی که در آن پودرهای نانومواد خشک تولید، پردازش یا استفاده می شوند، پتانسیل بالایی دارند که منجر به قرار گرفتن در معرض شغلی قابل توجهی شود. مخلوط کردن، بارگذاری مجدد، خشک کردن یا تمیز کردن با خلاء عملیاتی هستند که ممکن است سطح قرار گرفتن در معرض نانومواد موجود در هوا را افزایش دهند. همین امر در مورد سوسپانسیون های کلوئیدی پاشیده شده نیز صدق می کند که به موجب آن باید خطرات پراکنده کننده را نیز در نظر گرفت.

مراحل تولید عموماً تحت شرایط کنترل شده و اصولاً با استفاده از سیستم های بسته اجرا می شوند. بنابراین کنترل قرار گرفتن در معرض کارگران آسان‌ترین راه است. با این حال، قرار گرفتن در معرض احتمالی هنگام نگهداری یا تمیز کردن نصب، یا در مورد نشت یا حمل زباله باید در نظر گرفته شود و همچنین به درستی کنترل شود. همچنین ممکن است زمانی که نانومواد از نصب بازیابی شده و بیشتر پردازش شوند، قرار گرفتن در معرض قابل توجهی رخ دهد. اندازه‌گیری‌های نانومواد موجود در هوا سطوح بالاتری را نشان داده‌اند، به‌عنوان مثال، فرآیندهایی مانند اکستروژن و برش کیسه‌های حاوی نانومواد. 

این که آیا قرار گرفتن در معرض در هنگام دست زدن، پردازش یا استفاده از نانومواد جاسازی شده در یک ماتریس جامد یا محصولات حاوی نانومواد رخ می‌دهد در حال حاضر موضوع بررسی است. شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد رها شدن ذرات ممکن است در حین ماشینکاری نانوکامپوزیت‌های جامد رخ دهد ، به ویژه در هنگام آسیاب سطح خشک، برش خشک، یا حفاری خشک، با سطح رهاسازی بسیار وابسته به ماده، ترکیب آن، چقدر نانو ماده در ماتریس پلیمری متصل است و انرژی اعمال شده به فرآیند. نشان داده شده است که انجام کارهای مشابه در شرایط مرطوب، روشی موثر برای کاهش تعداد ذرات معلق در هوا است. با این حال، اکثر این مطالعات شبیه‌سازی‌های مبتنی بر آزمایشگاه بوده‌اند، اغلب در بدترین سناریو، و ممکن است لزوما شرایط صنعتی و شیوه‌های کاری را نشان ندهند. تا زمانی که نمی توان در این مورد نتیجه گیری روشنی گرفت، اصل احتیاط باید از نظر انتخاب اقدامات پیشگیرانه اعمال شود.

مشاهده تصویر منبع

اگر اطلاعات مربوط به حضور نانومواد در زنجیره کاربر در دسترس نباشد - به عنوان مثال، از برگه‌های اطلاعات ایمنی که فاقد اطلاعات هستند یا از داده‌های نامناسب استفاده می‌کنند، کارفرمایان و کارگران ممکن است از این موضوع آگاه نباشند. رسیدگی به محصولات حاوی نانوذرات/نانومواد. این می تواند منجر به قرار گرفتن در معرض سهوی شود زیرا کارفرمایان و کارگران اطلاعات لازم برای اجرای اقدامات حفاظتی و پیشگیری کافی را ندارند.

مسیرهای ورودی
نانومواد ممکن است عمدتاً از طریق استنشاق، بلع و از طریق تماس پوستی (پوستی) وارد بدن شوند.

در نتیجه اندازه کوچک خود، نانوذرات و سایر نانو اشیاء می توانند به بخش هایی از سیستم های بیولوژیکی برسند که معمولاً توسط ذرات بزرگتر قابل دسترسی نیستند.

اندازه کوچک نانوذرات اجازه نفوذ عمیق به ریه ها، تا آلوئول ها یا کیسه های هوا (انتهای درخت تنفسی) را می دهد. احتمال عبور نانوذرات از مرزهای سلولی یا عبور مستقیم از ریه ها به جریان خون و غیره به سایر اندام های بدن افزایش می یابد. این فرآیند به عنوان جابه‌جایی شناخته می‌شود و به طور کلی نانوذرات می‌توانند راحت‌تر از سایر ذرات بزرگ‌تر جابه‌جا شوند، اگرچه این معمولاً هنوز تا حد کمی است.

بلع ممکن است به طور تصادفی یا در نتیجه زیر پا گذاشتن قوانین بهداشتی (مانند غذا خوردن با دست های آلوده) اتفاق بیفتد. بلعیدن نیز به عنوان یک اثر "ثانویه" استنشاق (بلع مواد رسوب شده، پاک شده از دستگاه تنفسی) امکان پذیر است.

نفوذ نانوذرات از طریق پوست موضوع بحث های زیادی بوده است، به ویژه در مورد خطرات مرتبط با مواد آرایشی و محافظت از ضد آفتاب. پس از یک ارزیابی جامع از ادبیات مربوط به جذب پوستی نانومواد، در نظر گرفته شد که جذب نانوذرات از طریق پوست امکان پذیر است، اگرچه به میزان بسیار کمی رخ می دهد، و سطح نفوذ ممکن است بیشتر از ذرات بزرگتر باشد. . با این حال، قبل از اینکه بتوان نتیجه‌گیری قطعی کرد، نیاز به رویکردهای آزمایشی قوی‌تری وجود دارد. یک مطالعه اخیر که به طور خاص بر روی محصولات ضد آفتاب متمرکز شده بود، نشان داد که نفوذ پوستی دی اکسید تیتانیوم و نانوذرات اکسید روی در بالاتر از حد تشخیص روش های تجربی مورد استفاده دارد. این یافته ها مطابق با نتایجی است که توسط کمیته علمی اتحادیه اروپا در مورد ایمنی مصرف کننده (SCCS) انجام شده است که بیان می کند که هر دو نوع نانوذرات برای کاربردهای پوستی تا غلظت 25 درصد در محصولات آرایشی بی خطر هستند.

نظارت بر مواجهه شغلی
ارزیابی قرار گرفتن در معرض یک عنصر کلیدی در رابطه با درک خطرات بالقوه نانومواد است. برای اکثر عوامل شیمیایی، نظارت با اندازه گیری غلظت جرم آنها در هوا، در ناحیه تنفس کارگر انجام می شود. برای الیاف پارامتر اندازه گیری شده تعداد الیاف در یک حجم هوای معین است. هنگامی که قانون محدودیت های مواجهه شغلی (OELs) را ارائه می کند، نتایج نظارت با این محدودیت ها مقایسه می شود و در ارزیابی ریسک در نظر گرفته می شود.

برای نانومواد، ارزیابی قرار گرفتن در معرض کارگران تعدادی چالش مهم را به همراه دارد، از جمله: [SR1]

در حال حاضر هیچ توصیه روشنی در مورد انتخاب مناسب متریک وجود ندارد. جرم نانومواد معمولا آنقدر کوچک است که در بسیاری از موارد اندازه گیری جرم ممکن است نادرست باشد و به زمان نمونه برداری طولانی نیاز داشته باشد. اطلاعات مرتبط اضافی در مورد قرار گرفتن در معرض نانومواد را می توان از اندازه گیری غلظت سطح و تعداد به دست آورد.
نانومواد در محیط محل کار، موجودیت های انباشته شده را تشکیل می دهند و بنابراین ذرات شناسایی شده اغلب اندازه ذرات اولیه آنها نیستند.
تبعیض از پیشینه، هم در نمونه برداری ابزاری و هم در نمونه گیری مبتنی بر فیلتر، ممکن است در طول اندازه گیری/ارزیابی نانومواد در محل کار چالش برانگیز باشد. استفاده از ترکیبی از فیلتر و نمونه‌برداری ابزاری قبل از انجام هر فعالیتی، علاوه بر این که نمونه‌برداری دور از فرآیند به موازات اندازه‌گیری‌های میدان نزدیک به غلبه بر این امر کمک می‌کند، اگرچه این ممکن است در محیط‌های پس‌زمینه بالا مشکل‌ساز باشد.
ماندگاری ذرات مرتبط با فرآیند در محیط کار یک چالش در هنگام شناسایی رهاسازی مواد در طول یک فرآیند است. تجزیه و تحلیل نمونه‌های فیلتر پس‌زمینه و داده‌های ابزاری می‌تواند به تفسیر ماندگاری ذرات یک ماده خاص با شناسایی حضور آن قبل از فعالیت مورد نظر کمک کند.
اندازه گیری نانومواد با نسبت تصویر بالا (HARNs) (به عنوان مثال نانولوله های کربنی) به دلیل مورفولوژی منحصر به فرد و رفتار متعاقب آن در هوا می تواند چالش برانگیز باشد. HARN ها توسط ابزار دقیق و نمونه گیری فیلتر بر اساس اندازه آیرودینامیکی آنها و نه اندازه فیزیکی آنها شناسایی می شوند.
در حالی که هیچ دیدگاه اجماعی در مورد مناسب ترین معیار، روش یا استراتژی برای توصیف انتشار یا انتشار نانوذرات از فرآیندها و ارزیابی پتانسیل قرار گرفتن در معرض وجود ندارد، به طور گسترده پذیرفته شده است که ترکیبی از ابزارهایی که داده ها را در مورد توزیع جرم و عدد ارائه می کنند. عملکرد اندازه ذرات و زمان، می تواند بینش آگاهانه ای از حضور ذرات خطرساز برای سلامتی و اثربخشی روش های کنترل ارائه دهد. نظارت باید بر اساس یک استراتژی انجام شود که جنبه های مربوط به منابع انتشار، فرآیندها و روش های کاری، طراحی و شرایط محل کار، تجمع احتمالی ذرات و اهداف اندازه گیری را یکپارچه کند. غلظت پس‌زمینه ذرات بسیار ریز باید هنگام گزارش نتایج مواجهه شغلی اندازه‌گیری و تشخیص داده شود.

چندین استاندارد برای حمایت از شناسایی و ارزیابی انتشار نانومواد تولید شده در هوا در محل کار منتشر شده است. تعدادی از استراتژی‌های اندازه‌گیری نیز پیشنهاد شده‌اند که مهم‌ترین آنها تکنیک ارزیابی انتشار نانوذرات (NEAT) است. این استراتژی بر اساس تشخیص نانومواد معلق در هوا با استفاده از ابزارهای قابل حمل اندازه گیری غلظت تعداد نانومواد همراه با فیلترهایی است که امکان تجزیه و تحلیل آفلاین نمونه های روی فیلترها را برای مورفولوژی ذرات، اندازه، تعداد و ترکیب عنصری فراهم می کند. با این وجود، اجرای استراتژی هایی مانند NEAT همچنان یک چالش است. یکی از دلایل این است که ابزارهای قابل استفاده و قابل حمل مقرون به صرفه تا حد زیادی در دسترس نبوده اند[38]. کار قابل توجهی برای توسعه روش‌های اندازه‌گیری جدید برای نانوذرات معلق در هوا، از جمله از طریق پروژه‌های اخیر مانند NANODEVICE، NanoDetect و NanoIndEx در حال انجام است.

نظارت بر سلامت
تحقیقات بیشتر در مورد خطرات نانومواد مهندسی شده در ترکیب با ارزیابی مجدد مستمر داده های موجود برای تعیین اینکه آیا نظارت بهداشتی خاص برای کارگرانی که در حال تولید یا استفاده از نانومواد ذرات معلق هستند ضروری است یا خیر، مورد نیاز است . نظارت بهداشتی ویژه برای نانومواد ذرات خطرناک در حال حاضر به دلیل کمبود اطلاعات در مورد اثرات بهداشتی پیش‌بینی‌شده و نشانگرهای زیستی مناسب عملی نیست.

در دستورالعمل های خود برای مدیریت ریسک شغلی اعمال می شود

در مورد نانومواد مهندسی شده، ISO پیشنهاد می‌کند که یک رویکرد محتاطانه جمع‌آوری حداقل اطلاعات محدود در مورد مواد مورد استفاده و مدت زمان استفاده است. چنین اطلاعاتی به ایجاد نمایه ای از قرار گرفتن در معرض احتمالی کمک می کند که در صورت مشاهده هر گونه اثرات سلامتی در تاریخ بعدی، می تواند مهم باشد.

نظارت کارآمد بر سلامت کارگرانی که در معرض نانومواد قرار دارند، مستلزم استفاده از نشانگرهای زیستی صوتی قرار گرفتن در معرض و/یا اثرات است، با تحقیقاتی که در حال حاضر در این زمینه در حال انجام است. در هر صورت، خطرات بهداشتی مربوط به مواد، صرف نظر از شکل نانومقیاس، همچنان باید به عنوان بخشی از ارزیابی ریسک معمول در نظر گرفته شود. این باید با در نظر گرفتن مسیرهای احتمالی قرار گرفتن در معرض مواد مورد نگرانی اطلاع رسانی شود.

منبع

https://bismoot.com/blog/%d9%81%d8%b1%d9%88%d8%b4-%d9%86%d8%a7%d9%86%d9%88-%d8%b0%d8%b1%d8%a7%d8%aa/

https://oshwiki.eu/wiki/Nanomaterials

nano بازدید : 23 چهارشنبه 10 آذر 1400 نظرات (0)

نانو مواد


تاریخچه سازمانها فرهنگ عمومی طرح کلی
تاثیر و کاربردها
نانوپزشکی نانوتوکسیکولوژی نانوفناوری سبز مقررات خطرات
نانو مواد
فولرن نانولوله های کربن نانوذرات
خودآرایی مولکولی
تک لایه خود مونتاژ شده مونتاژ فوق مولکولی نانوتکنولوژی DNA
نانوالکترونیک
الکترونیک مقیاس مولکولی نانولیتوگرافی قانون مور ساخت دستگاه نیمه هادی نمونه هایی در مقیاس نیمه هادی
نانومترولوژی
میکروسکوپ نیروی اتمی میکروسکوپ تونلی روبشی میکروسکوپ الکترونی میکروسکوپ با وضوح فوق العاده نانوریبولوژی
نانوتکنولوژی مولکولی
مونتاژکننده مولکولی نانوروباتیک مکانیزم سنتز مهندسی مولکولی

نانومواد اصولاً موادی را توصیف می‌کنند که یک واحد آنها با اندازه کوچک (حداقل در یک بعد) بین 1 تا 100 نانومتر (تعریف معمول مقیاس نانو) است.

تحقیقات نانومواد رویکردی مبتنی بر علم مواد به فناوری نانو دارد و از پیشرفت‌های مترولوژی و سنتز مواد استفاده می‌کند که در حمایت از تحقیقات ریزساخت توسعه یافته‌اند. مواد با ساختار در مقیاس نانو اغلب دارای خواص نوری، الکترونیکی، حرارتی-فیزیکی یا مکانیکی منحصر به فردی هستند.

نانومواد به آرامی در حال تجاری شدن هستند و شروع به ظهور به عنوان کالا می کنند.

See the source image
تعریف
در ISO/TS 80004، نانومواد به عنوان «ماده ای با هر بعد خارجی در مقیاس نانو یا دارای ساختار داخلی یا ساختار سطحی در مقیاس نانو» تعریف شده است، با مقیاس نانو به عنوان «محدوده طولی تقریباً از 1 نانومتر تا 100 نانومتر» تعریف شده است. این شامل نانو اشیاء، که قطعات مجزا از مواد هستند، و مواد نانوساختار، که ساختار داخلی یا سطحی در مقیاس نانو دارند، می شود. یک نانو ماده ممکن است عضوی از هر دو دسته باشد.

در 18 اکتبر 2011، کمیسیون اروپا تعریف زیر را از نانومواد به تصویب رساند: "یک ماده طبیعی، تصادفی یا ساخته شده حاوی ذرات، در حالت غیر متصل یا به صورت سنگدانه یا به صورت آگلومره و برای 50٪ یا بیشتر از ذرات موجود در توزیع اندازه عدد، یک یا چند بعد خارجی در محدوده اندازه 1 نانومتر تا 100 نانومتر است. در موارد خاص و در مواردی که نگرانی‌های مربوط به محیط زیست، سلامت، ایمنی یا رقابت را تضمین می‌کند، آستانه توزیع اندازه عدد 50 درصد ممکن است با یک عدد جایگزین شود. آستانه بین 1٪ تا 50٪."

منابع
مهندسی شده
نانومواد مهندسی شده به طور عمدی توسط انسان مهندسی و ساخته شده اند تا خواص مورد نیاز خاصی داشته باشند.

نانومواد قدیمی آنهایی هستند که قبل از توسعه فناوری نانو به عنوان پیشرفت های افزایشی نسبت به سایر مواد کلوئیدی یا ذرات در تولید تجاری بودند. آنها شامل کربن سیاه و نانوذرات دی اکسید تیتانیوم هستند.

اتفاقی
نانومواد ممکن است ناخواسته به عنوان محصول فرعی فرآیندهای مکانیکی یا صنعتی از طریق احتراق و تبخیر تولید شوند. منابع نانوذرات تصادفی شامل اگزوزهای موتور خودرو، ذوب، دودهای جوشکاری، فرآیندهای احتراق ناشی از گرمایش سوخت جامد خانگی و پخت و پز است. به عنوان مثال، دسته ای از نانومواد به نام فولرن ها با سوزاندن گاز، زیست توده و شمع تولید می شوند. همچنین می تواند محصول جانبی محصولات فرسایشی و خوردگی باشد. نانوذرات جوی اتفاقی اغلب به عنوان ذرات بسیار ریز نامیده می شوند که به طور ناخواسته در طی یک عملیات عمدی تولید می شوند و می توانند به آلودگی هوا کمک کنند.

طبیعی
سیستم های بیولوژیکی اغلب دارای نانومواد طبیعی و کاربردی هستند. ساختار روزن داران (عمدتا گچ) و ویروس ها (پروتئین، کپسید)، کریستال های موم پوشاننده برگ نیلوفر آبی یا گل نباتی، ابریشم عنکبوت و کنه عنکبوت، رنگ آبی رتیل، 

patulae" در کف پای مارمولک، مقداری فلس بال پروانه، کلوئیدهای طبیعی (شیر، خون)، مواد شاخی (پوست، پنجه، منقار، پر، شاخ، مو)، کاغذ، پنبه، مارچوبه، مرجان و حتی خودمان. ماتریکس استخوان همه نانومواد آلی طبیعی هستند.

نانومواد معدنی طبیعی از طریق رشد کریستال در شرایط شیمیایی متنوع پوسته زمین به وجود می آیند. به عنوان مثال، خاک رس به دلیل ناهمسانگردی ساختار کریستالی زیرین خود، نانوساختارهای پیچیده ای را نشان می دهد، و فعالیت های آتشفشانی می تواند منجر به ایجاد عقیق شود، که نمونه ای از بلورهای فوتونیک طبیعی به دلیل ساختار نانومقیاس آنها است. آتش‌ها واکنش‌های پیچیده‌ای را نشان می‌دهند و می‌توانند رنگدانه‌ها، سیمان، سیلیس دود شده و غیره تولید کنند.

منابع طبیعی نانوذرات شامل آتش‌سوزی جنگل‌ها، خاکستر آتشفشانی، اسپری اقیانوس‌ها و تجزیه رادیواکتیو گاز رادون است. نانومواد طبیعی همچنین می توانند از طریق فرآیندهای هوازدگی سنگ های حاوی فلز یا آنیون و همچنین در سایت های زهکشی معدن اسیدی تشکیل شوند.

منبع

https://en.wikipedia.org/wiki/Nanomaterials

https://bismoot.com/blog/%d9%81%d8%b1%d9%88%d8%b4-%d9%86%d8%a7%d9%86%d9%88-%d8%b0%d8%b1%d8%a7%d8%aa/

nano بازدید : 24 چهارشنبه 10 آذر 1400 نظرات (0)

اطلاعات حریم خصوصی و اعتماد

موارد استفاده احتیاطات مهم مرکز حقایق

فنل برای چه مواردی استفاده می شود؟
فنل ها ترکیباتی هستند که در مواد مورد استفاده در آزمایشگاه و سایر محصولات یافت می شوند.
فنل ها ترکیباتی هستند که در مواد مورد استفاده در آزمایشگاه و سایر محصولات یافت می شوند.
فنل یک حلال شیمیایی پرکاربرد است که در مکان‌های متعددی از جمله آزمایشگاه‌های شیمی، زیست‌شناسی و پزشکی استفاده می‌شود. برای سلول های زنده بسیار سمی است. فنل به راحتی از طریق پوست دست نخورده جذب می شود. ضروری است که مصرف کنندگان فنل خواص آن را بدانند و روش های صحیح رسیدگی را بدانند. آموزش صحیح استفاده از فنل و تجهیزات حفاظت فردی مانند پیش بند و پوشیدن چشم هنگام کار با فنل توصیه می شود. فنل ها به طور گسترده در محصولات خانگی و به عنوان واسطه برای سنتز صنعتی استفاده می شوند. موارد استفاده شامل

فنل ها در درمان های بدون نسخه برای گلودرد (غلظت 1.4٪) استفاده می شود.
فنل در بسیاری از محصولات مصرفی وجود دارد که بلعیده می شوند، روی آن مالیده می شوند یا به قسمت های مختلف بدن اضافه می شوند. اینها عبارتند از پماد، قطره گوش و بینی، لوسیون تبخال، دهانشویه، غرغره، قطره دندان درد، مالش ضد درد، پاستیل گلو و لوسیون ضد عفونی کننده.
فنل به طور سنتی برای استریل کردن نواحی جراحی قبل از انجام هر عملی استفاده می‌شود.
مقادیر کمی فنل در آب به بافت عصبی تزریق شده است تا درد ناشی از برخی اختلالات عصبی را کاهش دهد.
اگر فنل در تماس با پوست باقی بماند، لایه های بیرونی پوست را از بین می برد. گاهی اوقات مقدار کمی از محلول های فنل غلیظ برای از بین بردن زگیل و درمان سایر لک ها و اختلالات پوستی روی پوست استفاده می شود. محصولات حاوی فنل به عنوان لایه بردار شیمیایی برای از بین بردن ضایعات پوستی و درمان دردهای شدید استفاده می شود.

See the source image
فنل در غلظت های پایین به عنوان یک ضد عفونی کننده در پاک کننده های خانگی و دهان شویه استفاده می شود. فنل مورد استفاده به عنوان کشنده (یک ماده سمی شیمیایی برای باکتری ها و قارچ ها مشخصه لجن های آبی) نوعی ضد عفونی کننده است.
بیشترین استفاده منفرد از فنل به عنوان واسطه در تولید رزین های فنلی است.
همچنین در تولید کاپرولاکتام (که در ساخت نایلون 6 و سایر الیاف مصنوعی استفاده می شود) و بیسفنول A (که در ساخت اپوکسی و سایر رزین ها استفاده می شود) استفاده می شود.
این در تکنیک های مولکولی در آزمایشگاه های DNA استفاده می شود.

هنگام استفاده از فنل به عنوان محلول موضعی چه اقدامات احتیاطی را باید رعایت کنم؟
فنل بسیار سمی و خورنده است. این می تواند در سراسر پوست دست نخورده جذب شود. از آنجایی که فنل در ابتدا ممکن است اثرات بیهوشی داشته باشد، ممکن است قبل از اینکه بیمار احساس درد کند، آسیب زیادی به بافت وارد کند. طبق دستور پزشک از محلول موضعی فنل استفاده کنید. تمام دستورالعمل ها را به دقت دنبال کنید.

از محلول موضعی فنل به صورت خوراکی استفاده نکنید. آن را دور از بینی و چشم خود نگه دارید (ممکن است بسوزد). در صورت تماس با چشم، درد و قرمزی شدید وجود خواهد داشت. چشم آسیب دیده را با مقدار زیادی آب جاری شستشو دهید و بلافاصله به بیمارستان بروید.
قبل و بعد از فنل های هندلاین دست های خود را با آب فراوان بشویید.
قبل از استفاده، ناحیه آسیب دیده را تمیز کنید. مطمئن شوید که منطقه را به خوبی خشک کنید.
یک لایه نازک روی پوست آسیب دیده قرار دهید و به آرامی مالش دهید.
از پوشش ها (بانداژ، پانسمان و آرایش) استفاده نکنید، مگر اینکه توسط پزشک پاک شود.

منبع

https://www.medicinenet.com/what_is_phenol_used_for/article.htm

https://bismoot.com/blog/%d9%81%d9%86%d9%88%d9%84/

nano بازدید : 26 چهارشنبه 03 آذر 1400 نظرات (0)

هیدروکسی اتیل سلولز
ماده کمکی (ماده غیرفعال دارویی)

بررسی پزشکی توسط Drugs.com. آخرین به روز رسانی در 31 مه 2021.

چیست؟
هیدروکسی اتیل سلولز (HEC) یک پلیمر غیر یونی و محلول در آب است. این یک پودر دانه ای سفید و بدون جریان است و از واکنش اکسید اتیلن با سلولز قلیایی ساخته می شود. HEC در صنایع آرایشی و بهداشتی و مراقبت های شخصی به عنوان عامل ژل کننده و غلیظ کننده کاربرد دارد. در داروسازی از سلولز به عنوان جاذب، گلایدان، حلال دارویی و معلق کننده استفاده می شود. این یکی از اجزای اصلی برند روان کننده شخصی است که با نام K-Y Jelly شناخته می شود. همچنین می توان آن را در محصولات پاک کننده خانگی یافت.

هیدروکسی اتیل سلولز در صنایع گوناگون مانند بهداشتی و آرایشی و دارویی کاربرد دارد.

از کاربردهای مهم آن در داروسازی می باشد.

See the source image

جهت کسب اطلاعات بیشتر و خرید هیدروکسی اتیل سلولز به شرکت بیسموت مراجعه کنید.

بهترین داروها با این ماده کمکی
کاربامازپین با رهش طولانی مدت 100 میلی گرم
کاربامازپین با رهش طولانی مدت 200 میلی گرم
کاربامازپین با رهش طولانی 400 میلی گرم
منابع
 http://drugtopics.modernmedicine.com/drugtopics/Top+News/Overview-of-pharmaceutical-excipients-used-in-tabl/ArticleStandard/Article/detail/561047. 

https://www.drugs.com/inactive/hydroxyethyl-cellulose-163.html

اطلاعات بیشتر
همیشه با ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی خود مشورت کنید تا اطمینان حاصل شود که اطلاعات نمایش داده شده در این صفحه برای شرایط شخصی شما اعمال می شود.

منبع

nano بازدید : 26 یکشنبه 30 آبان 1400 نظرات (0)

آئروسل

این مقاله در مورد خواص فیزیکی یک آئروسل است. برای قوطی های تحت فشار طراحی شده برای تولید آئروسل، به اسپری آئروسل مراجعه کنید. برای انتقال بیماری از طریق ذرات کوچک، به انتقال آئروسل مراجعه کنید.
نباید با آئروسیل اشتباه گرفته شود.
عکس غبار سنگین
مه و مه آئروسل هستند
آئروسل معلق ذرات جامد ریز یا قطرات مایع در هوا یا گاز دیگر است آئروسل ها می توانند طبیعی یا انسانی باشند. نمونه‌هایی از آئروسل‌های طبیعی عبارتند از مه یا غبار، گرد و غبار، تراوشات جنگلی و بخار آب‌فشان. نمونه‌هایی از آئروسل‌های انسانی ذرات آلاینده هوا و دود هستند. قطر ذرات مایع یا جامد معمولاً کمتر از 1 میکرومتر است. ذرات بزرگتر با سرعت ته نشینی قابل توجهی مخلوط را به حالت تعلیق تبدیل می کنند، اما این تمایز واضح نیست. به طور کلی، آئروسل معمولاً به اسپری آئروسل اطلاق می شود که محصول مصرفی را از یک قوطی یا ظرف مشابه تحویل می دهد. سایر کاربردهای فن آوری آئروسل ها شامل پراکندگی آفت کش ها، درمان پزشکی بیماری های تنفسی و فناوری احتراق است. بیماری‌ها همچنین می‌توانند از طریق قطرات کوچک در تنفس، که آئروسل‌ها (یا گاهی اوقات بیوآئروسل) نیز نامیده می‌شوند، پخش شوند.

علم آئروسل تولید و حذف ذرات معلق در هوا، کاربرد فن آوری ذرات معلق در هوا، اثرات ذرات معلق در هوا بر محیط زیست و افراد و موضوعات دیگر را پوشش می دهد.

See the source image

تعاریف
ذرات خاکستر با بزرگنمایی 2000 برابر نشان داده شده است
فتومیکروگراف ساخته شده با میکروسکوپ الکترونی روبشی (SEM): ذرات خاکستر با بزرگنمایی 2000×. بیشتر ذرات این آئروسل تقریباً کروی هستند.
آئروسل به عنوان سیستم تعلیق ذرات جامد یا مایع در گاز تعریف می شود. آئروسل شامل ذرات و گاز معلق است که معمولاً هوا است. هواشناسان معمولاً آنها را به عنوان ذرات - PM2.5 یا PM10، بسته به اندازه آنها می نامند. فردریک جی. دانان احتمالاً برای اولین بار در طول جنگ جهانی اول از اصطلاح آئروسل برای توصیف یک محلول هوا، ابرهای ذرات میکروسکوپی در هوا استفاده کرد. این اصطلاح مشابه اصطلاح هیدروسل، یک سیستم کلوئیدی با آب به عنوان محیط پراکنده توسعه یافت. آئروسل های اولیه حاوی ذرات هستند که مستقیماً به گاز وارد می شوند. آئروسل های ثانویه از طریق تبدیل گاز به ذره تشکیل می شوند.

گروه‌های آئروسل کلیدی شامل سولفات‌ها، کربن آلی، کربن سیاه، نیترات‌ها، گرد و غبار معدنی و نمک دریا هستند که معمولاً برای تشکیل یک مخلوط پیچیده به هم متصل می‌شوند. انواع مختلفی از آئروسل، طبقه بندی شده بر اساس شکل فیزیکی و نحوه تولید آنها، شامل گرد و غبار، دود، مه، دود و مه است.

چندین معیار برای غلظت آئروسل وجود دارد. علم محیط زیست و بهداشت محیط اغلب از غلظت جرمی (M) که به عنوان جرم ذرات در واحد حجم تعریف می شود، در واحدهایی مانند میکروگرم بر متر مکعب استفاده می کنند. همچنین معمولاً از غلظت عددی (N)، تعداد ذرات در واحد حجم، در واحدهایی مانند تعداد در متر مکعب یا تعداد در سانتی‌متر مکعب استفاده می‌شود.

اندازه ذرات تأثیر عمده‌ای بر خواص ذرات دارد و شعاع یا قطر ذرات آئروسل (dp) یک ویژگی کلیدی است که برای توصیف آئروسل‌ها استفاده می‌شود.

آئروسل ها از نظر پراکندگی متفاوت هستند. آئروسل monodisperse، قابل تولید در آزمایشگاه، حاوی ذرات با اندازه یکنواخت است. با این حال، بیشتر ذرات معلق در هوا، به عنوان سیستم های کلوئیدی چند پراکنده، طیفی از اندازه ذرات را نشان می دهند. قطرات مایع تقریباً همیشه کروی هستند، اما دانشمندان از قطری معادل برای مشخص کردن خواص اشکال مختلف ذرات جامد استفاده می‌کنند که برخی از آنها بسیار نامنظم هستند. قطر معادل، قطر یک ذره کروی است که مقدار خاصیت فیزیکی آن برابر با ذره نامنظم است. قطر حجمی معادل (de) به عنوان قطر کره ای با همان حجم ذره نامنظم تعریف می شود. همچنین معمولاً از قطر آیرودینامیکی، da استفاده می شود.

کاربردهای اروزیل در صنایع گوناگون می باشد.

توزیع اندازه
نموداری که توزیع اندازه ذرات معلق در هوا را بر روی متغیرهای مختلف نشان می دهد
همان توزیع لگ نرمال آئروسل فرضی، از بالا به پایین، به عنوان توزیع عدد در مقابل قطر، سطح در برابر توزیع قطر، و حجم در برابر توزیع قطر رسم شد. نام حالت های معمولی در بالا نشان داده شده است. هر توزیع نرمال می شود به طوری که کل مساحت 1000 است.
برای یک آئروسل تک پراکنده، یک عدد - قطر ذره - برای توصیف اندازه ذرات کافی است. با این حال، توزیع‌های پیچیده‌تر اندازه ذرات، اندازه ذرات را در یک آئروسل چند پراکنده توصیف می‌کنند. این توزیع مقادیر نسبی ذرات را مشخص می کند

منبع

https://en.wikipedia.org/wiki/Aerosol

nano بازدید : 21 شنبه 29 آبان 1400 نظرات (0)


ویتامین ها و مکمل های روغن نارگیل
روغن نارگیل
نام‌های دیگر: Aceite de Coco، Acide Gras de Noix de Coco، اسید چرب نارگیل، نخل نارگیل، Coco Palm، نارگیل، Cocos nucifera، Cocotier، روغن نارگیل فشرده سرد، روغن نارگیل تخمیر شده، Huile de Coco، Huile de Noix de Coco, Huile de Noix de Coco Pressée &agrave; Froid، Huile Vierge de Noix de Coco، Narikela، Noix de Coco، Palmier، روغن نارگیل ویرجین. نمایش کمتر
مرور کلی استفاده از عوارض جانبی اقدامات احتیاطی تعاملات دوز بررسی ها 
بررسی اجمالی
روغن نارگیل از مغز (میوه) نخل نارگیل به دست می آید. حاوی اسیدهای چرب با زنجیره متوسط ​​از جمله اسید کاپریک، اسید کاپریلیک و اسید لوریک است.

حدود 52 تا 85 درصد روغن نارگیل از چربی های اشباع شده خاصی تشکیل شده است که اسیدهای چرب با زنجیره متوسط ​​نامیده می شوند. وقتی روی پوست استفاده می شود اثر مرطوب کنندگی دارد.

مردم معمولا از روغن نارگیل برای اگزما و رشد نوزادان نارس استفاده می کنند. همچنین برای پسوریازیس، چاقی، سرطان سینه، بیماری قلبی، ام اس و بسیاری از بیماری های دیگر استفاده می شود، اما هیچ مدرک علمی خوبی برای حمایت از این موارد وجود ندارد.

موارد استفاده و اثربخشی
احتمالا برای
اگزما (درماتیت آتوپیک). استفاده از روغن نارگیل به پوست می تواند علائم اگزما را در کودکان بیش از استفاده از روغن معدنی کاهش دهد.
رشد و نمو در نوزادان نارس استفاده از روغن نارگیل روی پوست نوزادان نارس ممکن است دمای بدن، تنفس، سلامت پوست و رشد کلی را بهبود بخشد.
علاقه به استفاده از روغن نارگیل برای چندین هدف دیگر وجود دارد، اما اطلاعات قابل اعتماد کافی برای گفتن اینکه آیا ممکن است مفید باشد وجود ندارد.
اثرات جانبی
در صورت مصرف خوراکی: روغن نارگیل معمولاً در غذاها مصرف می شود. اما روغن نارگیل حاوی نوعی چربی (چربی اشباع) است که می تواند سطح کلسترول را افزایش دهد. مانند تمام چربی های اشباع شده، باید در حد اعتدال مصرف شود. روغن نارگیل در صورت استفاده کوتاه مدت به عنوان دارو احتمالاً بی خطر است. مصرف روغن نارگیل در دوزهای 10 میلی لیتری دو یا سه بار در روز تا 12 هفته بی خطر به نظر می رسد.

See the source image

هنگامی که روی پوست استفاده می شود: روغن نارگیل به احتمال زیاد هنگامی که روی پوست استفاده می شود بی خطر است.
اقدامات احتیاطی و هشدارهای ویژه
بارداری و شیردهی: روغن نارگیل معمولا در غذاها مصرف می شود. اطلاعات قابل اعتماد کافی برای دانستن اینکه آیا روغن نارگیل برای استفاده به عنوان دارو در دوران بارداری یا شیردهی بی خطر است یا خیر وجود ندارد. در بخش ایمن بمانید و به مقدار غذا پایبند باشید.

کودکان: روغن نارگیل زمانی که حدود یک ماه روی پوست مالیده شود احتمالاً بی خطر است. اطلاعات قابل اعتماد کافی برای دانستن اینکه آیا روغن نارگیل در صورت مصرف خوراکی به عنوان دارو برای کودکان بی خطر است یا خیر وجود ندارد.

کلسترول بالا: روغن نارگیل حاوی نوعی چربی است که می تواند سطح کلسترول را افزایش دهد. خوردن منظم وعده های غذایی حاوی روغن نارگیل می تواند سطح کلسترول لیپوپروتئین با چگالی کم (LDL یا "بد") را افزایش دهد. این ممکن است برای افرادی که قبلاً کلسترول بالایی دارند مشکل ساز باشد.

فعل و انفعالات ؟
ما در حال حاضر هیچ اطلاعاتی برای نمای کلی روغن نارگیل نداریم.

دوز
روغن نارگیل اغلب توسط بزرگسالان در دوزهای 20 تا 60 میلی لیتری خوراکی روزانه تا 4 ماه استفاده می شود. روغن نارگیل همچنین به عنوان یک روغن موضعی یا مرطوب کننده استفاده می شود و در برخی از لوازم آرایشی یافت می شود. با یک ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی صحبت کنید تا بدانید چه نوع محصول و دوز ممکن است برای یک بیماری خاص بهترین باشد.

برخی از محصولات روغن نارگیل به عنوان روغن نارگیل "بکر" نامیده می شوند، که معمولاً به این معنی است که آنها سفید، بو داده یا تصفیه نشده اند. اما هیچ استاندارد صنعتی خاصی وجود ندارد. روغن نارگیل "فشار سرد" به این معنی است که بدون منبع گرما فشرده شده است.
بعد
مشاهده مراجع
جستجوی ویتامین ها
ویتامین های مرتبط
ویتامین یا مکمل را وارد کنید
جستجوهای متداول:آلفا لیپوئیک اسید سرکه سیب سیاه کوهوش کلسیم کروم کوآنزیم Q - 10DHEAFلاکسدانه فولیک اسیدGinkoGlucosamineMelatoninNiacin منیزیم پروبیوتیکها مخمر قرمز برنجSt. John's WortVitamin CVitamin DVitamin E
بیشتر نشان بده، اطلاعات بیشتر
شما همچنین ممکن است دوست داشته باشید
پاسخ به سوالات رایج در مورد پسوریازیس را دریافت کنید
اعتماد به نفس در دوربین
آرتریت پسوریاتیک و رژیم غذایی
آرتریت پسوریاتیک واقعاً چه احساسی دارد
بیشتر ببینید
شرایط استفاده و اطلاعات مهم: این اطلاعات به منظور تکمیل است، نه جایگزین توصیه های پزشک یا ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی شما و قرار نیست تمام موارد استفاده، اقدامات احتیاطی، تداخلات یا اثرات نامطلوب را پوشش دهد. این اطلاعات ممکن است با شرایط خاص سلامتی شما مطابقت نداشته باشد. هرگز به دلیل مطالبی که در WebMD خوانده اید، درخواست مشاوره پزشکی حرفه ای از پزشک یا سایر ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی واجد شرایط را به تاخیر نیندازید یا نادیده بگیرید. همیشه باید قبل از شروع، توقف یا تغییر هر قسمت تجویز شده از برنامه مراقبت بهداشتی یا درمان خود و تعیین اینکه چه دوره درمانی برای شما مناسب است، با پزشک یا متخصص مراقبت های بهداشتی خود صحبت کنید. این مطالب دارای حق چاپ توسط Natural Medicines Comprehensive ارائه شده است. نسخه مصرف کننده پایگاه داده اطلاعات این منبع مبتنی بر شواهد و عینی است

منبع

https://www.webmd.com/vitamins/ai/ingredientmono-1092/coconut-oil

https://bismoot.com/

تعداد صفحات : 4

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 131
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 12
  • آی پی دیروز : 7
  • بازدید امروز : 40
  • باردید دیروز : 9
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 114
  • بازدید ماه : 432
  • بازدید سال : 5,626
  • بازدید کلی : 64,032
  • کدهای اختصاصی