loading...

nano

nano بازدید : 32 چهارشنبه 07 اردیبهشت 1401 نظرات (0)

المنت میله ای؛ آنچه هست آنچه نیست!

المنت نوع تک U تقریباً برای هر نوع وسایل گرمایشی استفاده می شود. آنها به راحتی شکل می گیرند و دارای بالاترین پایداری مکانیکی و خواص الکتریکی در همان زمان هستند. اگرچه المنت میله‌ای از نظر فنی نسبتاً بالغ و جهانی برای استفاده است، راه‌حل‌های نوآورانه‌ای جدید برای بسیاری از کاربردها وجود دارد. پیچ در المنت حرارتی میله ای برای استفاده در مایعاتی مانند آب استاندارد شده است. المنت گرمایش میله ای به راحتی نصب، کنترل و نگهداری می شود، طراحی منحصر به فرد به عنوان نیاز شما. برای محیط های خورنده، مواد تیتانیوم یا عناصر گرمایش میله ای با آستین تفلون اضافی در دسترس هستند.

مزایای استفاده از المنت میله ای

  1. دقت یکی از مزایای اصلی عناصر گرمایش میله ای است. آنها امکان کنترل دمای پیشرفته، نگهداری بهتر دما و انتقال دقیق حرارت را فراهم می کنند. تراکم وات تا 120 WPSI در دسترس است و دما تا 750 درجه سانتیگراد (1382 درجه فارنهایت) قابل دستیابی است. آنها این انعطاف را دارند که تقریباً هر برنامه ای را برآورده کنند. بخش های سرد نیز به صورت سفارشی برای محافظت از ترمینال ها ساخته شده اند. طیف گسترده ای از قطرهای موجود ·
  2. اندازه جمع و جور عناصر گرمایش میله ای دارای مزایای بسیاری است. اندازه کوچکتر و سفارشی آنها نصب آسان را انجام می دهد. اندازه آنها همچنین تمیز کردن، نگهداری یا تعویض آنها را آسان می کند. قابلیت حذف و جایگزینی آسان این عناصر به این معنی است که دوره تولید نیازی به توقف طولانی مدت نیست.
  3. المنت های گرمایش میله ای در اشکال و اندازه های مختلف موجود هستند که برای دوام مطلوب طراحی شده اند. عناصر در کارخانه به اندازه و شکل بهینه برای کاربرد خاص پیکربندی شده اند. خمش سفارشی قطرها و شعاع ها با مطابقت با فرم، تناسب و عملکرد برنامه ها، عملکرد بهتری را ممکن می سازد.

بعد از خرید المنت میله ای چه خدماتی دریافت می‌کنید؟

خدمات پیش فروش

  • پشتیبانی پرس و جو و مشاوره.
  • پشتیبانی از تست نمونه.
  • از کارخانه ما دیدن کنید.

خدمات پس از فروش

  • آموزش نصب دستگاه، آموزش نحوه استفاده از دستگاه.
  • مهندسین در دسترس برای خدمات ماشین آلات در خارج از کشور.

کاربردهای المنت میله ای

  1. زمان فرآیند کوتاه تر
  2. توان کمتر مورد نیاز
  3. بدون آلودگی از گرد و غبار: بدون نیاز به همرفت

 

  1. ایمنی بالا: بدون جرقه، بدون آتش برهنه، بسیار عایق، تابش بخاری هارمونی برای بدن انسان مضر نیست.
  2. کم هزینه با عمر طولانی و راندمان بالا
  3. نصب آسان
  4. نرخ تبادل حرارت سریع
  5. سرعت افزایش دما
  6. انتقال طولانی تر تابش گرما

 

در این مقاله که از وبسایت هیتر هدف گردآوری شده بود سعی کردیم شما را با کاربردها و مزایای المنت های میله ای آشنا کنیم. امیدواریم این مقاله برای شما مفید و کاربردی بوده باشد.

 

nano بازدید : 29 جمعه 01 بهمن 1400 نظرات (2)

بررسی اجمالی
کلروفرم مایعی شفاف، بی رنگ و فرار با بوی شیرین مشخص است. غیر قابل اشتعال است و در هنگام تجزیه بخارات سمی از خود ساطع می کند.

موارد استفاده از کلروفرم
کلروفرم عمدتاً در تولید مبرد HCFC-22 (کلرودی فلورومتان یا هیدروکلروفلوروکربن 22) برای استفاده در دستگاه های تهویه مطبوع یا فریزرهای سوپر مارکت بزرگ استفاده می شد. اینها از سال 2004 در تجهیزات جدید ممنوع شده اند و به تدریج از ماشین آلات موجود حذف می شوند.

کلروفرم در فرمولاسیون آفت کش ها، به عنوان حلال و واسطه شیمیایی در آزمایشگاه ها و صنعت، به عنوان یک عامل پاک کننده، در تولید رنگ، در کپسول های آتش نشانی و در صنایع داروسازی و لاستیک استفاده می شود. همچنین در ساخت پلاستیک های فلوروکربن، رزین ها و پیشرانه ها استفاده می شود.

در گذشته، کلروفرم به طور گسترده برای القا و حفظ بیهوشی پزشکی استفاده می شد. استفاده از آن به عنوان بی حس کننده به دلیل اثرات نامطلوب شدید سلامتی مرتبط با استفاده از آن متوقف شد.

نحوه ورود کلروفرم به محیط
کلروفرم می تواند به طور طبیعی در محیط وجود داشته باشد. همچنین از محل کار که در آن تولید می شود در محیط منتشر می شود.

هنگامی که کلر با ترکیبات آلی واکنش می دهد، کلروفرم به طور غیر مستقیم تولید می شود. بنابراین، تعدادی از فرآیندهای ضد عفونی آب از جمله کلرزنی آب آشامیدنی، فاضلاب و استخرهای شنا به تشکیل و انتشار کلروفرم در محیط کمک می کنند. فرآیندهای ضد عفونی در کارخانه های خمیر کاغذ و کاغذ نیز منابع بالقوه کلروفرم هستند.

مشاهده تصویر منبع

در معرض کلروفرم قرار دارد
افراد ممکن است با تنفس هوای آلوده یا خوردن مواد غذایی حاوی کلروفرم در معرض کلروفرم قرار گیرند. آب آشامیدنی همچنین ممکن است منبع قرار گرفتن در معرض مقادیر بسیار کمی کلروفرم باشد.

کارگرانی که در تولید و استفاده از کلروفرم کار می کنند و کسانی که در مکان هایی که کلروفرم به طور غیرمستقیم تولید می شود (به عنوان مثال کارخانه های تصفیه آب) کار می کنند، ممکن است نسبت به جمعیت عمومی در معرض سطوح بالاتری از کلروفرم قرار گیرند. با این حال، محدودیت های ایمن برای محافظت از کارکنان اعمال می شود. چنین سطوحی کمتر از سطوحی هستند که تصور می شود اثرات مضر دارند.

چگونه قرار گرفتن در معرض کلروفرم می تواند بر سلامت من تأثیر بگذارد
وجود کلروفرم در محیط همیشه منجر به قرار گرفتن در معرض نیست. برای اینکه این ماده اثرات نامطلوبی بر سلامتی داشته باشد، باید با آن تماس بگیرید. ممکن است با تنفس، خوردن یا نوشیدن این ماده یا تماس با پوست در معرض قرار بگیرید. پس از قرار گرفتن در معرض هر ماده شیمیایی، اثرات نامطلوبی بر سلامتی که ممکن است با آن مواجه شوید به عوامل مختلفی بستگی دارد، از جمله میزان قرار گرفتن در معرض (دوز)، نحوه قرار گرفتن در معرض، مدت زمان قرار گرفتن در معرض، شکل ماده شیمیایی و اگر در معرض هر گونه مواد شیمیایی دیگر قرار گرفتند.

استنشاق بخارات کلروفرم ممکن است منجر به علائمی مانند تنگی نفس و خشکی دهان و گلو شود. مصرف کلروفرم می تواند باعث احساس سوزش در دهان و گلو، حالت تهوع و استفراغ شود.

کلروفرم می تواند از طریق بلع یا استنشاق به بدن جذب شود. علائم شامل هیجان و حالت تهوع و به دنبال آن سرگیجه و خواب آلودگی است. مواجهه شدیدتر با کلروفرم ممکن است باعث مشکلات قلبی، تناسب اندام، بیهوشی و در برخی موارد مرگ شود. اثرات تاخیری (تا 48 ساعت پس از قرار گرفتن در معرض) مواجهه با کلروفرم سمی حاد آسیب کبد و کلیه است.

تماس پوست با کلروفرم ممکن است منجر به تحریک و التهاب ناحیه در معرض آن شود. قرار گرفتن چشم در معرض بخار کلروفرم ممکن است باعث احساس سوزش شود و تماس چشمی با کلروفرم مایع می تواند باعث درد و التهاب فوری شود.

قرار گرفتن طولانی مدت در معرض کلروفرم می تواند باعث آسیب کبدی شود.

منبع

https://bismoot.com/blog/chloroform-%da%a9%d9%84%d8%b1%d9%88%d9%81%d8%b1%d9%85/

nano بازدید : 23 یکشنبه 26 دی 1400 نظرات (0)

واکنش ها

ساختار دی اتیل اتر پراکسید پلیمری
پیوندهای C-O که از اترهای ساده تشکیل شده است قوی هستند. آنها نسبت به همه به جز قوی ترین پایگاه ها واکنشی نشان نمی دهند. اگرچه عموماً واکنش شیمیایی پایینی دارند، اما واکنش پذیرتر از آلکان ها هستند.

اترهای تخصصی مانند اپوکسیدها، کتال‌ها و استال‌ها کلاس‌های غیرنماینده اترها هستند و در مقالات جداگانه مورد بحث قرار می‌گیرند. واکنش‌های مهم در زیر فهرست شده‌اند.

مشاهده تصویر منبع
همچنین ببینید: شکاف اتر
اگرچه اترها در برابر هیدرولیز مقاومت می کنند، اما توسط اسید هیدروبرومیک و اسید هیدرویدیک شکافته می شوند. کلرید هیدروژن اترها را به آرامی می شکافد. متیل اترها معمولا متیل هالیدها را ایجاد می کنند:

ROCH3 + HBr → CH3Br + ROH
این واکنش ها از طریق واسطه های اونیم، یعنی [RO(H)CH3]+Br- انجام می شود.

برخی از اترها با تری برومید بور (حتی در برخی موارد از کلرید آلومینیوم نیز استفاده می شود) به سرعت شکافته می شوند تا آلکیل برمید تولید کنند. بسته به جانشین ها، برخی از اترها را می توان با انواع معرف ها جدا کرد، به عنوان مثال. پایه قوی

تشکیل پراکسید
هنگامی که اترها در حضور هوا یا اکسیژن ذخیره می شوند، تمایل به تشکیل پراکسیدهای انفجاری مانند دی اتیل اتر هیدروپراکسید دارند. واکنش توسط نور، کاتالیزورهای فلزی و آلدئیدها تسریع می شود. علاوه بر اجتناب از شرایط نگهداری که احتمال تشکیل پراکسیدها را دارد، توصیه می‌شود هنگامی که از اتر به عنوان حلال استفاده می‌شود، آن را تا خشک شدن تقطیر نکنید، زیرا هر پراکسیدی که ممکن است تشکیل شده باشد، که فرار کمتری نسبت به اتر اصلی دارد، غلیظ می‌شود. در چند قطره آخر مایع وجود پراکسید در نمونه‌های قدیمی اترها را می‌توان با تکان دادن آنها با محلول تازه تهیه‌شده سولفات آهن و سپس افزودن KSCN تشخیص داد. ظاهر شدن رنگ قرمز خون نشان دهنده وجود پراکسیدها است. خواص خطرناک اتر پراکسیدها به این دلیل است که از دی اتیل اتر و دیگر اترهای تشکیل دهنده پراکسید مانند تتراهیدروفوران (THF) یا اتیلن گلیکول دی متیل اتر (1،2-دی متوکسی اتان) در فرآیندهای صنعتی اجتناب می شود.

پایه های لوئیس

ساختار VCl3(thf)3.[6]
اترها به عنوان پایه های لوئیس عمل می کنند. به عنوان مثال، دی اتیل اتر با تری فلوراید بور، یعنی دی اتیل اترات (BF3·OEt2) یک کمپلکس تشکیل می دهد. اترها همچنین با مرکز منیزیم در معرف های گریگنارد هماهنگ می شوند. اتر حلقوی thf اساسی تر از اترهای غیر حلقوی است. با فلز هالیدهای زیادی تشکیل کمپلکس می دهد.

آلفا هالوژناسیون
این واکنش پذیری مشابه تمایل اترها با اتم های هیدروژن آلفا برای تشکیل پراکسید است. واکنش با کلر باعث تولید آلفا کلرواتر می شود.

کاربردهای اتر را نیز بخوانید.

منابع

https://en.wikipedia.org/wiki/Ether

nano بازدید : 75 یکشنبه 26 دی 1400 نظرات (0)

اتر

برای ماده ای که نام رایج آن اتر است، دی اتیل اتر را ببینید. برای دارایی دیجیتال، اتر (ارز دیجیتال) را ببینید. برای دیگر کاربردها، اتر (ابهام‌زدایی) را ببینید.

ساختار کلی یک اتر. R و R' نشان دهنده هر جایگزین آلکیل یا آریل هستند.
اترها دسته ای از ترکیبات آلی هستند که حاوی یک گروه اتر - یک اتم اکسیژن متصل به دو گروه آلکیل یا آریل هستند. آنها دارای فرمول کلی R–O–R' هستند، که در آن R و R' نشان دهنده گروه های آلکیل یا آریل هستند. اترها را مجدداً می‌توان به دو نوع طبقه‌بندی کرد: اگر گروه‌های آلکیل در دو طرف اتم اکسیژن یکسان باشند، اتر ساده یا متقارن است، در حالی که اگر متفاوت باشند، اترها را اترهای مخلوط یا نامتقارن می‌نامند. یک مثال معمولی از گروه اول، حلال و دی اتیل اتر بیهوش کننده است که معمولاً به سادگی به عنوان "اتر" (CH3-CH2-O-CH2-CH3) شناخته می شود. اترها در شیمی آلی رایج هستند و حتی در بیوشیمی رایج‌تر هستند، زیرا آنها پیوندهای رایج در کربوهیدرات‌ها و لیگنین هستند.


ساختار و پیوند
اترها دارای پیوندهای خمیده C-O-C هستند. در دی متیل اتر، زاویه پیوند 111 درجه و فاصله C–O 141 pm است. مانع چرخش در مورد پیوندهای C-O کم است. پیوند اکسیژن در اترها، الکل ها و آب مشابه است. در زبان تئوری پیوند ظرفیت، هیبریداسیون در اکسیژن sp3 است.

اکسیژن بیشتر از کربن الکترونگاتیو است، بنابراین هیدروژن های آلفای اترها اسیدی تر از هیدروکربن های ساده هستند. با این حال، اسیدی آنها بسیار کمتر از آلفا هیدروژن های گروه های کربونیل (مانند کتون ها یا آلدئیدها) است.

اترها می توانند از نوع ROR متقارن یا از نوع ROR نامتقارن باشند. نمونه‌های اولی عبارتند از دی اتیل اتر، دی متیل اتر، دی پروپیل اتر و غیره.

نامگذاری
در سیستم نامگذاری IUPAC، اترها با استفاده از فرمول کلی "آلکوکسی آلکان" نامگذاری می شوند، به عنوان مثال CH3-CH2-O-CH3 متوکسی اتان است. اگر اتر بخشی از یک مولکول پیچیده تر باشد، به عنوان یک جایگزین آلکوکسی توصیف می شود، بنابراین -OCH3 یک گروه "متوکسی-" در نظر گرفته می شود. رادیکال آلکیل ساده‌تر در جلو نوشته شده است، بنابراین CH3-O-CH2CH3 به عنوان متوکسی (CH3O) اتان (CH2CH3) داده می‌شود.

کاربردهای اترها را نیز بسیار هستند.

منبع

https://en.wikipedia.org/wiki/Ether

nano بازدید : 34 شنبه 25 دی 1400 نظرات (0)

جنون جوانی
تأثیر گذرا گلیسین بر سطح سروتونین نیز ممکن است برای افراد مبتلا به اسکیزوفرنی مفید باشد. به نظر می رسد گلیسین به جای درمان خود بیماری، عوارض جانبی منفی داروهای ضد روان پریشی مورد استفاده در درمان، از جمله زیپرکسا (اولانزاپین) و ریسپردال (ریسپریدون) را کاهش می دهد.


مروری بر مطالعات در سال 2016 گزارش داد که مکمل‌های گلیسین که همراه با درمان آنتی‌سایکوتیک مصرف می‌شوند، بروز عوارض جانبی شناختی و فیزیولوژیکی را تا 34% کاهش می‌دهند، اما برای انجام این کار، به دوزهای نسبتاً بالایی (8 میلی گرم یا بیشتر) برای عبور گلیسین نیاز است. از طریق سد خونی مغزی

این مشکل ساز است زیرا دوزهای بالا می تواند عوارض جانبی قابل توجهی از جمله تهوع، استفراغ و اسهال ایجاد کند. برای جلوگیری از این امر، ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی اغلب با دوز پایین تر شروع می کنند و به تدریج دوز را افزایش می دهند تا اثر مورد نظر حاصل شود.

سکته مغزی ایسکمیک
گاهی اوقات گلیسین برای افرادی که به تازگی سکته مغزی ایسکمیک داشته اند تجویز می شود. سکته مغزی ایسکمیک زمانی اتفاق می‌افتد که شریان‌های مغز باریک یا مسدود می‌شوند و باعث محدود شدن جریان خون (ایسکمی) به مغز می‌شوند. شواهد در حمایت از استفاده از آن مختلط و اغلب متناقض بوده است.

تحقیقات اولیه منتشر شده در مجله بیماری عروق مغزی نشان داد که دوز زیر زبانی (زیر زبان) گلیسین که در عرض شش ساعت پس از سکته مغزی داده می شود، می تواند آسیب وارد شده به مغز را محدود کند.

در مقابل، تحقیقات ژاپنی نشان می دهد که مصرف زیاد گلیسین ممکن است خطر مرگ ناشی از سکته مغزی را حداقل در مردان افزایش دهد.

طبق یک مطالعه در سال 2015 از دانشگاه گیفو، رژیم غذایی با گلیسین بالا می تواند فشار خون سیستولیک را 2 تا 3 میلی متر جیوه (mmHg) در طول سال ها افزایش دهد، صرف نظر از منبع غذایی. 66 تا 88 درصد افزایش خطر مرگ بر اثر سکته مغزی. اثر مشابهی در زنان مشاهده نشد.

ماهیت متناقض این تحقیق نشان می دهد که مزایای گلیسین ممکن است به درمان حاد سکته مغزی ایسکمیک و نه پیشگیری از آن محدود شود.

پروستات بزرگشده
اطلاعات محدودی در مورد اینکه آیا مکمل‌های گلیسین می‌توانند در درمان بزرگی پروستات (همچنین به عنوان هایپرپلازی خوش‌خیم پروستات یا BPH شناخته می‌شوند) کمک کنند، وجود دارد. بسیاری از شواهد مبتنی بر استفاده از یک مکمل طبیعی به نام عصاره سرویته، یک ترکیب غنی از گلیسین است که از سویای سیاه کره ای (Glycine max. (L.) Merri) مشتق شده است.

بر اساس تحقیقات دانشگاه کاتولیک در کره، دوز 1400 میلی گرمی (میلی گرم) عصاره سرویته که سه بار در روز به مدت 12 هفته داده شد، علائم BPH را در مقایسه با مردان کاهش داد.

در حالی که برخی از پزشکان جایگزین معتقدند که مکمل گلیسین روزانه ممکن است به جلوگیری از BPH کمک کند، شواهد واقعی کمی برای حمایت از این ادعاها وجود دارد.

زخم های پا
هنگامی که گلیسین به عنوان یک کرم موضعی استفاده می شود، ممکن است به بهبود انواع خاصی از زخم های پا کمک کند. بسیاری از تحقیقات به دهه 1980 بازمی‌گردد، زمانی که مشخص شد یک کرم موضعی حاوی گلیسین به درمان زخم‌های پا ناشی از اختلالات نادر مانند کمبود پرولیداز و سندرم کلاین فلتر کمک می‌کند.

با این حال، بیشتر مطالعات کوچک و ضعیف طراحی شده بودند. فراتر از این، هیچ مدرک واقعی وجود ندارد که نشان دهد گلیسین می تواند در درمان زخم های پا ناشی از دیابت، عفونت ها، کمبودهای تغذیه ای یا بیماری های عروقی کمک کند.

تنها استثنا ممکن است در درمان زخم های سرکش (غیر پاسخگو) در افراد مبتلا به بیماری سلول داسی شکل (SCD) باشد. بر اساس بررسی‌های انجام شده در سال 2014، پمادهای موضعی گلیسین باعث بهبود حداقل تا متوسط ​​زخم‌های SCD می‌شوند، اگرچه هیچ کدام عملاً زخم را درمان نمی‌کنند.

مشاهده تصویر منبع

مقاومت به انسولین
ارتباط شناخته شده ای بین سطوح پایین گلیسین در خون و شروع مقاومت به انسولین وجود دارد. افراد مبتلا به مقاومت به انسولین قادر به استفاده موثر از انسولین نیستند که منجر به افزایش سطح قند خون و شروع دیابت نوع 2 می شود.

برخی از پزشکان جایگزین معتقدند که با افزایش سطح گلیسین با مکمل‌های خوراکی، می‌توان حساسیت به انسولین را نیز افزایش داد و سطح قند خون را عادی کرد.

اگرچه این فرض به اندازه کافی منصفانه به نظر می رسد، شواهد کمی وجود دارد که استراتژی واقعاً کار می کند. این به این دلیل است که سطوح پایین گلیسین به دلیل فقدان گلیسین نیست، بلکه به دلیل سرعت متابولیزه شدن گلیسین در کبد با پیشرفت دیابت است.

به این ترتیب، مقاومت به انسولین باعث کاهش گلیسین می شود، نه برعکس. افزایش مصرف گلیسین تاثیر چندانی در تغییر این اثر نخواهد داشت.

اثرات جانبی
مکمل‌های گلایسین اگر طبق دستور مصرف شوند، عموماً بی‌خطر در نظر گرفته می‌شوند. با این گفته، تحقیقات کمی در مورد ایمنی طولانی مدت مکمل های گلیسین انجام شده است.

اکثر افرادی که گلیسین مصرف می کنند هیچ عارضه جانبی را تجربه نمی کنند. کسانی که این کار را انجام می دهند ممکن است علائم گوارشی خفیفی مانند ناراحتی معده، حالت تهوع، مدفوع شل یا استفراغ داشته باشند.

اگر از داروی ضد روان پریشی کلوزاریل (کلوزاپین) استفاده می کنید، مکمل های گلایسین توصیه نمی شود. بر خلاف سایر داروهایی که برای درمان اسکیزوفرنی، به نظر می رسد گلیسین اثربخشی کلوزاپین را در برخی افراد کاهش می دهد.

خواص گلایسین بسیار منحصر بفرد می باشند.

منبع

https://www.verywellhealth.com/glycine-overview-4583816

nano بازدید : 23 پنجشنبه 23 دی 1400 نظرات (0)

تولید سیانامید کلسیم
کاربید کلسیم در دمای بالا با نیتروژن واکنش می دهد و سیانامید کلسیم را تشکیل می دهد:[5]

CaC2 + N2 → CaCN2 + C
سیانامید کلسیم که معمولاً به عنوان نیترولیم شناخته می شود به عنوان کود استفاده می شود. به سیانامید، H2NCN هیدرولیز می شود.

مشاهده تصویر منبع

فولادسازی
کاربید کلسیم مورد استفاده قرار می گیرد:

در گوگردزدایی از آهن (چدن، چدن و ​​فولاد)
به عنوان سوخت در فولادسازی برای گسترش نسبت قراضه به آهن مایع، بسته به شرایط اقتصادی.
به عنوان یک اکسید کننده قوی در مراکز درمانی ملاقه.
لامپ های کاربید
مقاله اصلی: لامپ کاربید

لامپ کاربید روشن
کاربید کلسیم در لامپ های کاربید استفاده می شود. چکه کردن آب روی کاربید گاز استیلن تولید می کند که می سوزد و نور تولید می کند. در حالی که این لامپ‌ها نور ثابت‌تر و درخشان‌تری نسبت به شمع می‌دادند، اما در معادن زغال‌سنگ خطرناک بودند، جایی که گاز متان قابل اشتعال آنها را به خطری جدی تبدیل می‌کرد. وجود گازهای قابل اشتعال در معادن زغال سنگ منجر به لامپ های ایمنی معدنچی مانند لامپ دیوی شد که در آن گاز سیمی خطر اشتعال متان را کاهش می دهد. لامپ های کاربید هنوز به طور گسترده در معادن تخته سنگ، مس و قلع استفاده می شد که متان یک خطر جدی نیست. اکنون اکثر لامپ های معدنچی با لامپ های برقی جایگزین شده اند.

لامپ های کاربید هنوز در برخی از کشورهای کمتر ثروتمند برای استخراج معادن استفاده می شود، به عنوان مثال در معادن نقره در نزدیکی پوتوسی، بولیوی. لامپ‌های کاربید همچنان توسط برخی از غارنوردان که در غارها و دیگر مناطق زیرزمینی کاوش می‌کنند استفاده می‌شود، اگرچه به طور فزاینده‌ای در این استفاده با چراغ‌های LED جایگزین می‌شوند.

لامپ های کاربید نیز به طور گسترده به عنوان چراغ های جلو در اتومبیل های اولیه، موتور سیکلت ها و دوچرخه ها استفاده می شد، اما به طور کامل با لامپ های الکتریکی جایگزین شده اند.

استفاده های دیگر
گاهی اوقات از کاربید کلسیم به عنوان منبع گاز استیلن استفاده می شود که یک عامل رسیدن شبیه اتیلن است. با این حال، این در برخی کشورها غیرقانونی است، زیرا در تولید استیلن از کاربید کلسیم، آلودگی اغلب منجر به تولید ردپای فسفین و آرسین می‌شود. این ناخالصی ها را می توان با عبور گاز استیلن از محلول اسیدی سولفات مس حذف کرد، اما در کشورهای در حال توسعه، اغلب از این احتیاط غفلت می شود.

کاربید کلسیم در توپ های اسباب بازی مانند کانن بیگ بنگ و همچنین در توپ های بامبو استفاده می شود. در هلند از کاربید کلسیم در سال جدید برای تیراندازی با شیر گردان استفاده می شود.

کاربید کلسیم، همراه با فسفید کلسیم، در شعله های سیگنال دریایی شناور و خود اشتعال مانند آنچه توسط انجمن حفاظت از حیات دریایی هلمز تولید می شود، استفاده می شود.

کاربید کلسیم برای تعیین میزان رطوبت خاک استفاده می شود. هنگامی که خاک و کاربید کلسیم در یک سیلندر فشار بسته مخلوط می‌شوند، محتوای آب در خاک با کاربید کلسیم واکنش می‌دهد تا استیلن آزاد شود که فشار آن برای تعیین میزان رطوبت قابل اندازه‌گیری است.

کاربید کلسیم به صورت تجاری به عنوان دافع خال به فروش می رسد. وقتی گاز تولید شده با آب تماس پیدا می کند، خال ها را دور می کند.

سایر کاربردهای کلسیم کاربید را اینجا بخوانید.

منابع

https://en.wikipedia.org/wiki/Calcium_carbide
 کنار، صومیت; نایلن، یوهانا؛ اسونسون، گونار؛ برنین، دیانا؛ ادن، ماتیاس؛ روشویتس، اووه؛ هاوسرمن، اولریش (2016). "فازهای متعدد CaC2". مجله شیمی حالت جامد. الزویر بی وی. 239: 204-213. Bibcode:2016JSSCh.239..204K. doi:10.1016/j.jssc.2016.04.030. ISSN 0022-4596.
 اطلاعات رتبه بندی خطر NFPA برای مواد شیمیایی رایج. دانشگاه شمال شرقی
 پاتنایک، پرادیوت (2003). کتابچه راهنمای ترکیبات شیمیایی معدنی. مک گراو هیل. شابک 0-07-049439-8.
 وینکولی، جفری وین (25 نوامبر 1996). مدیریت ریسک برای مواد شیمیایی خطرناک مطبوعات CRC. پ. 429. شابک 978-1-56670-200-3.

nano بازدید : 29 سه شنبه 21 دی 1400 نظرات (0)

آمفوتریکی
یکی از بارزترین خواص آمونیاک، بازی بودن آن است. آمونیاک به عنوان یک پایه ضعیف در نظر گرفته می شود. با اسیدها ترکیب می شود و نمک تشکیل می دهد. بنابراین با اسید کلریدریک کلرید آمونیوم (سال آمونیاک) را تشکیل می دهد. با اسید نیتریک، نیترات آمونیوم، و غیره. گاز آمونیاک کاملا خشک با گاز هیدروژن کلرید کاملا خشک ترکیب نمی شود. رطوبت برای ایجاد واکنش ضروری است.

به عنوان یک آزمایش نمایشی در زیر هوا با رطوبت محیط، بطری های باز شده از محلول های آمونیاک غلیظ و اسید کلریدریک ابری از کلرید آمونیوم تولید می کنند که به نظر می رسد با تشکیل آئروسل نمک در جایی که دو ابر پراکنده معرف ها بین دو ابر منتشر می شوند، ابری از کلرید آمونیوم ایجاد می شود. دو بطری

NH3 + HCl → NH4Cl
نمک‌های تولید شده از اثر آمونیاک روی اسیدها به نمک‌های آمونیوم معروف هستند و همگی حاوی یون آمونیوم (NH4+) هستند.

اگرچه آمونیاک به عنوان یک باز ضعیف شناخته شده است، اما می تواند به عنوان یک اسید بسیار ضعیف نیز عمل کند. این یک ماده پروتیک است و قادر به تشکیل آمیدها (که حاوی یون NH2- هستند) است. برای مثال، لیتیوم در آمونیاک مایع حل می‌شود و محلول آبی (الکترون حل‌شده) لیتیوم آمید به دست می‌آید:

2 Li + 2 NH3 → 2 LiNH2 + H2
خود گسستگی
مانند آب، آمونیاک مایع تحت اتویونیزاسیون مولکولی قرار می گیرد تا ترکیبات اسید و باز خود را تشکیل دهد:

2 NH
3 ⇌ NH+
4 + NH-
2
آمونیاک اغلب به عنوان یک پایه ضعیف عمل می کند، بنابراین تا حدی توانایی بافری دارد. تغییرات pH باعث ایجاد کاتیون های آمونیوم بیشتر یا کمتر می شود (NH+
4) و آنیون های آمید (NH-
2) حضور در محلول. در فشار و دمای استاندارد، K = [NH+
4] × [NH-
2] = 10-30
.

احتراق
احتراق آمونیاک برای تشکیل نیتروژن و آب گرمازا است:

4 NH3 + 3 O2 → 2 N2 + 6 H2O (g) ΔH°r = -1267.20 کیلوژول (یا -316.8 کیلوژول بر مول اگر به ازای هر مول NH3 بیان شود)
تغییر استاندارد آنتالپی احتراق، ΔH °c، بیان شده در هر مول آمونیاک و با تراکم آب تشکیل شده، -382.81 کیلوژول بر مول است. دی نیتروژن محصول ترمودینامیکی احتراق است: تمام اکسیدهای نیتروژن نسبت به N2 و O2 ناپایدار هستند، که اصل پشت مبدل کاتالیزوری است. اکسیدهای نیتروژن را می توان به عنوان محصولات جنبشی در حضور کاتالیزورهای مناسب تشکیل داد که این واکنش از اهمیت صنعتی زیادی در تولید اسید نیتریک برخوردار است:

4 NH3 + 5 O2 → 4 NO + 6 H2O
واکنش بعدی منجر به NO2 می شود:

2 NO + O2 → 2 NO2
احتراق آمونیاک در هوا در غیاب کاتالیزور (مانند گاز پلاتین یا اکسید کروم (III) گرم) بسیار دشوار است، به دلیل گرمای نسبتاً کم احتراق، سرعت سوختن آرام آرام، دمای اشتعال خودکار بالا، حرارت زیاد تبخیر و محدوده اشتعال پذیری باریک. با این حال، مطالعات اخیر نشان داده‌اند که احتراق کارآمد و پایدار آمونیاک را می‌توان با استفاده از احتراق‌های چرخشی به دست آورد، در نتیجه علاقه‌های تحقیقاتی در مورد آمونیاک به‌عنوان سوختی برای تولید نیروی حرارتی دوباره برانگیخت. محدوده قابل اشتعال آمونیاک در هوای خشک 15.15-27.35٪ و در رطوبت نسبی 100٪ هوا 15.95-26.55٪ است. برای مطالعه سینتیک احتراق آمونیاک یک مکانیسم واکنش قابل اعتماد دقیق مورد نیاز است، با این حال دانش در مورد سینتیک شیمیایی آمونیاک در طول فرآیند احتراق چالش برانگیز بوده است.

مشاهده تصویر منبع

تشکیل ترکیبات دیگر
در شیمی آلی، آمونیاک می تواند به عنوان یک هسته دوست در واکنش های جانشینی عمل کند. آمین ها را می توان از واکنش آمونیاک با آلکیل هالیدها تشکیل داد، اگرچه گروه -NH2 حاصل نیز هسته دوست است و آمین های ثانویه و سوم اغلب به عنوان محصولات جانبی تشکیل می شوند. مقدار زیاد آمونیاک به به حداقل رساندن جایگزینی چندگانه کمک می کند و هیدروژن هالید تشکیل شده را خنثی می کند. متیل آمین به صورت تجاری از واکنش آمونیاک با کلرومتان تهیه می شود و از واکنش آمونیاک با 2-بروموپروپانوئیک اسید برای تهیه آلانین راسمیک با بازده 70 درصد استفاده شده است. اتانول آمین با واکنش باز کردن حلقه با اکسید اتیلن تهیه می شود: گاهی اوقات اجازه داده می شود تا واکنش بیشتر شود تا دی اتانول آمین و تری اتانول آمین تولید شود.

آمیدها را می توان از واکنش آمونیاک با مشتقات کربوکسیلیک اسید تهیه کرد. آسیل کلریدها واکنش پذیرترین هستند، اما آمونیاک باید حداقل دو برابر بیشتر باشد تا کلرید هیدروژن تشکیل شده را خنثی کند. استرها و انیدریدها نیز با آمونیاک واکنش داده و آمیدها را تشکیل می دهند. نمک‌های آمونیوم اسیدهای کربوکسیلیک را می‌توان تا زمانی که گروه‌های حساس به گرما وجود نداشته باشد، به آمید تبدیل کرد: دمای 150 تا 200 درجه سانتی‌گراد مورد نیاز است.

هیدروژن موجود در آمونیاک مستعد جایگزینی با تعداد بی شماری از جایگزین ها است. هنگامی که گاز آمونیاک خشک با سدیم فلزی گرم می شود، به سدامید، NaNH2 تبدیل می شود. با کلر، مونوکلرامین تشکیل می شود.

آمونیاک پنج ظرفیتی به نام λ5-آمین یا معمولاً هیدرید آمونیوم شناخته می شود. این جامد کریستالی فقط تحت فشار بالا پایدار است و در شرایط عادی به آمونیاک سه ظرفیتی و گاز هیدروژن تجزیه می شود. این ماده زمانی به عنوان سوخت جامد موشک در سال 1966 مورد بررسی قرار گرفت.

منبع

https://en.wikipedia.org/wiki/Ammonia

https://bismoot.com/blog/what-is-ammonia-%d8%a2%d9%85%d9%88%d9%86%db%8c%d8%a7%da%a9-%da%86%db%8c%d8%b3%d8%aa/

nano بازدید : 22 سه شنبه 21 دی 1400 نظرات (0)

آنچه شما باید در مورد زایلن بدانید
زایلن چیست؟
زایلن یک مایع بی رنگ است که بوی شیرینی دارد. زایلن قابل اشتعال و عملا است
نامحلول زایلن در درجه اول یک ماده شیمیایی مصنوعی است. با این حال، می تواند به طور طبیعی در
نفت، قطران زغال سنگ، و در هنگام آتش سوزی جنگل.
سه شکل زایلن وجود دارد: متا زایلن، ارتو زایلن و پارا زایلن. اینها
اشکال مختلف به نام ایزومر شناخته می شود. در مجموع، این سه ایزومر زایلن هستند
به عنوان زایلن کل شناخته می شود.
زایلن برای چه مواردی استفاده می شود؟
از نظر حجم، زایلن یکی از 30 ماده شیمیایی برتر تولید شده در ایالات متحده است.
زایلن در درجه اول به عنوان یک حلال (مایع که می تواند مواد دیگر را حل کند) استفاده می شود.
به ویژه در صنایع چاپ، لاستیک و چرم. زایلن همچنین به عنوان موارد زیر استفاده می شود:
- عامل تمیز کردن
- رقیق کننده و پاک کننده رنگ
- لاک زدن
- سوخت هواپیما
- گازوئیل
- شلاک
- پیشگیری از زنگ زدگی
- آفت کش ها
- لاک ها
چه اتفاقی برای زایلن در محیط می افتد؟
از آنجا که زایلن یک مایع است، به راحتی می تواند به خاک، آب های سطحی یا آب های زیرزمینی نشت کند.
زایلن می تواند پس از نشت یا در نتیجه نشت به مقدار زیادی وارد خاک، آب یا هوا شود
در حین نگهداری یا دفن در محل زباله
زایلن به سرعت تبخیر می شود، به این معنی که بیشتر زایلنی که وارد خاک یا آب می شود، تبخیر می شود
در هوا منتشر می شود و توسط نور خورشید و مواد شیمیایی کمتر مضر در داخل a تجزیه می شود
یکی دو روز با این حال، اگر زایلن به آب های زیرزمینی راه پیدا کند، ممکن است
برای چندین ماه باقی می ماند تا تجزیه شود.

مشاهده تصویر منبع
چگونه می توانم در معرض زایلن قرار بگیرم؟
زایلن بیشتر از منابع صنعتی، اگزوز خودرو و
در طول استفاده از آن به عنوان یک حلال به این ترتیب، کارگران صنعت رنگ، کارگران گاراژ خودرو،
و کارگران فلزی به ویژه در معرض زایلن قرار دارند. افرادی که در نزدیکی زندگی می کنند
این صنایع همچنین ممکن است در معرض خطر قرار گرفتن بیشتر در معرض زایلن باشند.
همچنین ممکن است با استفاده از انواع محصولات مصرفی از جمله در معرض زایلن قرار بگیرید
بنزین، لاک رنگ و ضد زنگ. حتی می توان مقدار کمی از زایلن را نیز یافت
در دود سیگار
قرار گرفتن در معرض زایلن همچنین می تواند در تماس کامل با خاک آلوده و از طریق نوشیدن رخ دهد
آب آلوده.
اثرات زایلن بر سلامتی چیست؟
هر دو آژانس بین المللی تحقیقات سرطان (IARC)، یک بخش از جهان
سازمان بهداشت (WHO) و آژانس حفاظت از محیط زیست ایالات متحده (EPA) داشته اند
مشخص شد که اطلاعات کافی برای تعیین سرطان زا بودن احتمالی وجود ندارد
اثرات زایلن
سیستم عصبی، سیستم تنفسی، سیستم قلبی عروقی و کلیه ها در درجه اول هستند
تحت تاثیر قرار گرفتن در معرض زایلن. اثرات می تواند شامل موارد زیر باشد:
- تنفس سخت
- اختلال در عملکرد ریوی
- افزایش تپش قلب
- درد شدید قفسه سینه
- تجمع مایع در ریه ها
- افسردگی یا ایست تنفسی
- آریتمی های بطنی
علائم قرار گرفتن در معرض زایلن عبارتند از:
- سوزش چشم
- سردرد
- سرگیجه
- خستگی
- لرزش
- عدم هماهنگی
- حالت تهوع
- استفراغ
- ناراحتی معده
- اختلال در حافظه کوتاه مدت
- اختلال در زمان واکنش
- تغییرات در تعادل
- اضطراب
- ناتوانی در تمرکز
- عدم هماهنگی عضلات
- مرگ
- کما
- اختلال در بینایی
- فلج شدن
- تحریک پوست
آیا آزمایش پزشکی وجود دارد که نشان دهد آیا من در معرض زایلن بوده ام یا خیر؟
آزمایش‌های خون و ادرار برای تعیین اینکه آیا در معرض زایلن قرار گرفته‌اید یا خیر، در دسترس هستند.
با این حال، از آنجایی که زایلن به سرعت از بدن خارج می شود، این آزمایشات باید ظرف چند ساعت انجام شود
بعد از قرارگیری در معرض بیماری.

منبع

https://www.collinslaw.com/files/xylene.pdf

https://bismoot.com/blog/%d9%85%d9%88%d8%a7%d8%af-%d8%b4%db%8c%d9%85%db%8c%d8%a7%db%8c%db%8c/

nano بازدید : 36 چهارشنبه 15 دی 1400 نظرات (0)

خواص فیزیکی فنل ها

مانند الکل ها، فنل ها دارای گروه های هیدروکسیل هستند که می توانند در پیوند هیدروژنی بین مولکولی شرکت کنند. در واقع، فنل ها تمایل به تشکیل پیوندهای هیدروژنی قوی تری نسبت به الکل دارند. (برای اطلاعات بیشتر در مورد پیوند هیدروژنی به پیوند شیمیایی: نیروهای بین مولکولی مراجعه کنید.) پیوند هیدروژنی منجر به نقاط ذوب بالاتر و نقطه جوش بسیار بالاتر برای فنل ها نسبت به هیدروکربن های با وزن مولکولی مشابه می شود. برای مثال، فنل (وزن مولکولی [MW] 94، نقطه جوش [bp] 182 درجه سانتیگراد [359.6 درجه فارنهایت]) دارای نقطه جوش بیش از 70 درجه بالاتر از تولوئن است (C6H5CH3؛ MW 92، bp 111 درجه سانتیگراد [ 231.8 درجه فارنهایت]).

توانایی فنل ها برای تشکیل پیوندهای هیدروژنی قوی نیز حلالیت آنها در آب را افزایش می دهد. فنل حل می شود و 9.3 درصد محلول در آب ایجاد می کند، در حالی که محلول سیکلوهگزانول 3.6 درصد در آب است. ارتباط بین آب و فنل به طور غیرعادی قوی است. هنگامی که فنل کریستالی در یک محیط مرطوب رها می شود، به اندازه کافی آب را از هوا می گیرد تا قطرات مایع را تشکیل دهد.

سنتز فنل ها
بیشتر فنل مورد استفاده امروزه از بنزن، از طریق هیدرولیز کلروبنزن یا اکسیداسیون ایزوپروپیل بنزن (کومن) تولید می شود.

هیدرولیز کلروبنزن (فرایند داو)
بنزن با روش های مختلفی به راحتی به کلروبنزن تبدیل می شود که یکی از آنها فرآیند داو است. کلروبنزن توسط یک باز قوی در دماهای بالا هیدرولیز می شود تا نمک فن اکسیدی تولید کند که به فنل اسیدی می شود.
فنل. ترکیبات شیمیایی. فرآیند داو برای تبدیل بنزن به کلروبنزن. کلروبنزن توسط یک باز قوی در دماهای بالا هیدرولیز می شود تا نمک فن اکسیدی تولید کند که به فنل اسیدی می شود.

اکسیداسیون ایزوپروپیل بنزن
بنزن با استفاده از پروپیلن و یک کاتالیزور اسیدی به ایزوپروپیل بنزن (کومن) تبدیل می شود. اکسیداسیون یک هیدروپراکسید (هیدروپراکسید کومن) تولید می کند که تحت بازآرایی کاتالیزور اسیدی به فنل و استون قرار می گیرد. اگرچه این فرآیند پیچیده تر از فرآیند داو به نظر می رسد، اما سودمند است زیرا دو محصول صنعتی با ارزش تولید می کند: فنل و استون.
فنل. ترکیبات شیمیایی. اکسیداسیون ایزوپروپیل بنزن بنزن با استفاده از پروپیلن و یک کاتالیزور اسیدی به ایزوپروپیل بنزن تبدیل می شود. اکسیداسیون یک هیدروپراکسید تولید می کند که تحت بازآرایی کاتالیزور اسیدی به فنل و استون قرار می گیرد.

سنتز عمومی فنل ها
برای ساخت ترکیبات فنلی پیچیده تر، سنتز کلی تری مورد نیاز است. واکنش کومن هیدروپراکسید نسبتاً مختص خود فنل است. فرآیند داو تا حدودی کلی تر است، اما شرایط سخت مورد نیاز اغلب منجر به بازده کم می شود و ممکن است هر گروه عاملی دیگری را روی مولکول از بین ببرد. یک واکنش خفیف تر و کلی تر، دیازوتیزاسیون یک آریلامین (مشتق شده از آنیلین، C6H5NH2) برای تولید نمک دیازونیوم است که به فنل هیدرولیز می شود. اکثر گروه های عاملی تا زمانی که در حضور اسید رقیق پایدار باشند، می توانند از این روش زنده بمانند.
فنل. ترکیبات شیمیایی. دیازوتیزاسیون یک آریل آمین برای ایجاد نمک دیازونیوم که به فنل هیدرولیز می شود.

مشاهده تصویر منبع

واکنش های فنل ها
بسیاری از ترکیبات شیمیایی فنل ها مانند الکل ها است. به عنوان مثال، فنل ها با اسیدها واکنش می دهند و استر می دهند و یون های فن اکسید (ArO-) می توانند هسته دوست های خوبی در سنتز اتر ویلیامسون باشند.
فنل. ترکیبات شیمیایی. فنل ها با اسیدها واکنش می دهند و استر می دهند و یون های فن اکسید می توانند هسته دوست های خوبی در سنتز اتر ویلیامسون باشند.

اسیدیته فنل ها
اگرچه فنل ها اغلب به عنوان الکل های معطر در نظر گرفته می شوند، اما دارای خواص متفاوتی هستند. واضح ترین تفاوت اسیدیته افزایش یافته فنل ها است. فنل ها به اندازه اسیدهای کربوکسیلیک اسیدی نیستند، اما بسیار اسیدی تر از الکل های آلیفاتیک هستند و اسیدی تر از آب هستند. برخلاف الکل های ساده، بیشتر فنل ها به طور کامل توسط هیدروکسید سدیم (NaOH) پروتونه می شوند.
فنل. ترکیبات شیمیایی. بیشتر فنل ها توسط هیدروکسید سدیم کاملاً پروتونه می شوند.

بیشتر بدانید: خواص و کاربردهای فنل در https://bismoot.com/blog/%d9%81%d9%86%d9%88%d9%84/

منبع

https://www.britannica.com/science/phenol

nano بازدید : 82 جمعه 10 دی 1400 نظرات (0)

اوره چیست || طرز تهیه کود اوره، || استفاده از اوره

ارسال نظرات: 0 نظر
موضوعات مقاله
اوره (NH2CONH2)
آماده سازی
از ادرار
آزمایشگاه
سنتز Wöhler
سیانات آمونیوم
تولید صنعتی
از آمونیاک
از سیانور
خواص اوره
مشخصات فیزیکی
خواص شیمیایی
موارد مصرف اوره
آزمایشات اوره
اوره (NH2CONH2)
این یک مشتق آمید از اسید کاربامیک (NH2.COOH) است. از این رو به آن کاربامید نیز می گویند. نام IUPAC آن آمینو متانامید است. ترکیب مهمی است. اوره به دلیل تجزیه پروتئین ها در بدن تشکیل می شود.


 
روزانه حدود 30 گرم اوره از طریق ادرار در بدن انسان سالم دفع می شود. این اولین ترکیب آلی ساخته شده در آزمایشگاه است. رول اولین بار آن را از ادرار در سال 1773 به دست آورد. از این رو به آن اوره ساده می گویند.

آماده سازی
از ادرار
پس از تبخیر ادرار، اسید نیتریک غلیظ به آن اضافه می شود و باعث می شود که نیترات به کریستال تبدیل شود. با فیلتر کردن آن، ادرار از واکنش با کربنات باریم تولید می شود. با کریستالیزاسیون جدا می شود.


 
2NH2CONH2.HNO3 + BaCO3 → 2NH2CONH2 + Ba(NO3)2 + H2O + CO2

آزمایشگاه
در آزمایشگاه اوره از اثر آمونیاک بر روی کربونیل کلرید یا اتیل کربنات تولید می شود.

آماده سازی اوره
سنتز Wöhler
سیانات آمونیوم
اوره اولین ترکیب آلی ساخته شده در آزمایشگاه است. اولین بار در آزمایشگاه توسط فردریش ویلر در سال 1828 با حرارت دادن مخلوطی از سیانات پتاسیم و سولفات آمونیوم ایجاد شد. سیانات آمونیوم در اثر واکنش یونی سیانات پتاسیم و سولفات آمونیوم تشکیل می شود. که در آن اوره با سازماندهی مجدد اتم ها تشکیل می شود.

گلیسرول از چه چیزی ساخته شده است؟ آیا گلیسرول قند است؟ ساختار و فرمول کلروفرم چیست؟ نام IUPAC: نحوه یافتن نام IUPAC ترکیبات. کاربرد متانول چیست؟ طرز تهیه و خواص چگونه اتیل اتر بسازیم؟ خواص و موارد استفاده اتیل اتر برای چه مواردی استفاده می شود؟ آماده سازی و خواص کاربردهای گاز آمونیاک چیست؟ آماده سازی فرمول کلرید قلع چیست؟ خواص فیزیکی فسفین چیست؟ اسید نیتروژن به چه معناست؟ آماده سازی و خواص تیوسولفات سدیم چیست؟ آماده سازی و خواص انواع آمین ها کدامند؟ آماده سازی و خواص چگونه می توان ظرفیت یک عنصر را پیدا کرد؟ نظریه اتمی: نظریه اتمی مدرن چیست؟ ویتامین و عملکرد آن چیست؟ ویتامین ها در شیمی؟ آلکان ها چگونه نام گذاری می شوند؟ فرمول آلکان چیست؟


 
2KCNO + (NH4)2SO4 → 2NH4CNO + K2SO4

NH4CNO → NH2CONH2

تولید صنعتی
از آمونیاک
کاربامات آمونیوم از حرارت دادن مخلوط آمونیاک مایع و دی اکسید کربن مایع در اتوکلاو در دمای بالا تشکیل می شود. که با حرارت دادن به دمای 150 درجه سانتیگراد در فشار 50 اتمسفر به دست می آید.

2NH3 + CO2 → NH2COONH4

NH2COONH4 → NH2CONH2 + H2O

از سیانور
در این روش ابتدا مخلوط کاربید کلسیم و نیتروژن به سیانامید کلسیم و کربن طبق واکنش زیر به دست می آید. این مخلوط نیترولیم نام دارد و به عنوان کود استفاده می شود.

CaC2 + N2 → CaCN2 + C

این مخلوط با اسید سولفوریک رقیق واکنش داده می شود. اسید سولفوریک رقیق، سیانامید کلسیم را به سیانامید تبدیل می کند. پس از آن اوره حاصل از تجزیه جزئی سیانامید در آب است.


 
CaCN2 + H2SO4 → H2N-C≡N + CaSO4

H2N-C≡N + H2O → H2N-CO-NH2

بیشتر بدانید: خواص اوره 

منبع

https://chemistrypage.in/what-is-urea-urea-preparation-urea-uses/

تعداد صفحات : 14

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 131
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 11
  • آی پی دیروز : 7
  • بازدید امروز : 38
  • باردید دیروز : 9
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 112
  • بازدید ماه : 430
  • بازدید سال : 5,624
  • بازدید کلی : 64,030
  • کدهای اختصاصی