loading...

nano

nano بازدید : 24 شنبه 29 آبان 1400 نظرات (0)


پارافین مایع چیست؟
پارافین مایع یک روغن معدنی بسیار تصفیه شده است که در لوازم آرایشی و پزشکی استفاده می شود. روغن معدنی روغنی شفاف و بی بو است که از یک منبع معدنی، معمولاً تقطیر نفت به دست می آید. این محصول فرعی پالایش نفت خام برای تولید بنزین و سایر فرآورده های نفتی است. نفت یک مایع طبیعی است که از زمین به دست می‌آید و پس از خالص شدن برای تبدیل شدن به پارافین مایع، هیچ شباهتی به نفت اصلی ندارد.

روغن معدنی را می توان برای اهداف مختلفی از جمله به عنوان ملین، در تهیه غذا و کاربردهای مکانیکی، الکتریکی و صنعتی استفاده کرد. با این حال، پارافین مایع اصطلاحی است که برای روغن معدنی بسیار تصفیه شده استفاده می شود که برای محصولات مراقبت از پوست، لوازم آرایشی، کاربردهای دارویی و حتی برای مصرف مناسب است. این یک تمایز مهم است، زیرا برخی از متخصصان مراقبت از پوست که در مورد پارافین مایع ابراز نگرانی می کنند، ممکن است سهوا به روغن معدنی غیرپزشکی اشاره کنند که به درستی تصفیه نشده و در محصولات پوستی استفاده نمی شود.

 

خرابی
پارافین
خوب: به تشکیل یک سد محافظ روی پوست، حفظ رطوبت و حمایت از عملکرد سالم مانع طبیعی پوست کمک می کند.

نه چندان خوب: برای همه انواع پوست مناسب نیست. استفاده از محصولات حاوی پارافین ممکن است برای انواع پوست های پر احتقان یا چرب مفید نباشد.

برای کیست؟ همه انواع پوست به جز آنهایی که حساسیت مشخصی به آن دارند.

ترکیبات سینرژتیک: با اکثر مواد به خوبی کار می کند

مراقب باشید: بخش "انتقادات پارافین" را در زیر بررسی کنید.

چرا از پارافین مایع استفاده می شود؟
یافتن پارافین مایع که به عنوان یکی از مواد تشکیل دهنده یک کرم یا لوسیون ذکر شده است می تواند برای برخی از مصرف کنندگان گیج کننده باشد. از این گذشته، پارافین اصطلاحی است که معمولاً با شمع ها مرتبط است، که واقعاً هیچ ارتباطی با مراقبت از پوست ندارند. اما اگر به برخی از محصولات مراقبت شخصی خود نگاهی بیندازید، ممکن است پارافین مایع را در کرم ها، لوسیون ها، بالم لب، صابون و حتی پمادهای اگزما بیابید. اما پارافین مایع چه می کند و مهمتر از آن، آیا استفاده از آن برای پوست بی خطر است؟

وقتی صحبت از مراقبت از پوست می شود، پارافین مایع می تواند برای کمک به چندین بیماری مختلف مانند خشکی پوست، خارش و اگزما استفاده شود.

 

پوست خشک
پارافین مایع را می توان به عنوان یک نرم کننده انسدادی طبقه بندی کرد. مواد انسدادی با تشکیل یک لایه روی پوست عمل می کنند که به عنوان یک سد مقاوم در برابر آب عمل می کند. این فیلم همچنین به جلوگیری از تبخیر رطوبت طبیعی پوست کمک می کند. با گذشت زمان، این امر با ایجاد تجمع آب در بالاترین لایه پوست، هیدراتاسیون پوست را افزایش می دهد. در حالی که همه انواع پوست می توانند از نرم کننده هایی مانند پارافین مایع بهره مند شوند، نرم کننده ها به ویژه برای افرادی که پوست خشک، زبر و/یا پوسته پوسته دارند مفید هستند. نرم کننده ها ممکن است این علائم را کاهش دهند و پوست را نرم و صاف به نظر برسانند.

 

تحریک
پارافین مایع علاوه بر مرطوب نگه داشتن پوست، ممکن است به خارش کمک کند، زیرا لایه انسدادی که روی سطح پوست ایجاد می‌کند در برابر عوامل محرک محیطی مانند آلرژن‌ها، آلاینده‌ها و باکتری‌ها محافظت می‌کند.

 

اگزما
اگزما یا درماتیت به گروهی از بیماری های پوستی اشاره دارد که با بثورات پوستی خشک و خارش دار مشخص می شود. اگزما به دلیل خارش شدید همراه با بثورات پوستی می تواند یک وضعیت ناتوان کننده باشد. از آنجایی که پارافین مایع به حفظ رطوبت کمک می کند و به جلوگیری از خارش پوست کمک می کند، این ماده افزودنی رایج به کرم های اگزما نیز می باشد. پارافین مایع با تقویت سد رطوبت طبیعی ممکن است بتواند علائم این بیماری پوستی را کاهش دهد.

 

روشن شدن پوست
یکی دیگر از موارد استفاده از پارافین مایع برای روشن کردن پوست است. با این حال، این به سادگی درست نیست. پارافین مایع نرم کننده ای است که پوست را نرم و صاف نگه می دارد. پارافین مایع را نمی توان برای روشن کردن پوست استفاده کرد.

آیا پارافین برای پوست شما بی خطر است؟
در سال های اخیر پارافین مایع مورد انتقاد قرار گرفته و گفته می شود که برای پوست خطرناک است. برای تعیین اینکه آیا پارافین مایع برای پوست بی خطر است، اجازه دهید چند مورد از انتقادات پارافین مایع را مورد بحث قرار دهیم.

انتقادات پارافین در مراقبت از پوست چیست؟
 

مرطوب
یکی از انتقاداتی که به پارافین مایع می شود این است که در واقع پوست را مرطوب نمی کند. مطمئناً تقویت سد رطوبتی طبیعی پوست مهم است، اما بسیاری از متخصصان مراقبت از پوست پیشنهاد می‌کنند که احساس رطوبت فراهم می‌شود.

منبع

https://bismoot.com/#products

https://thedermreview.com/liquid-paraffin/

nano بازدید : 23 شنبه 29 آبان 1400 نظرات (0)

موارد استفاده از روغن پارافین مایع
نوشته کیمبرلی مک گی
این ماده به خاطر تسکین ترک خوردگی دست ها، تسکین درد مفاصل و جلوگیری از کند کردن سایر بیماری های پوستی دردناک معروف است. از خواص روان کنندگی آن به روش های صنعتی و شگفت آور دیگری نیز استفاده می شود. فواید روغن پارافین و موم پارافین فراوان است. نرم کننده طبیعی در همه چیز از رفع خشکی پوست دست و پا گرفته تا روان کننده بلبرینگ در ماشین ها استفاده می شود.


پارافین چیست؟
موم های مبتنی بر نفت با استفاده از نفت خام ایجاد می شوند. ابتدا، هیدروکربن‌های اشباع شده از سوخت‌های فسیلی استخراج و تصفیه می‌شوند تا از بسیاری جهات به عنوان روغن روان‌کننده استفاده شوند. سپس روغن بیشتر تصفیه می شود تا موم پارافین ساخته شود.

پارافین یک مخلوط مات و مومی شکل است که بسیار قابل اشتعال است. اگر به بالای 125 درجه برسد ممکن است آتش بگیرد.

موارد استفاده از پارافین مایع
علاوه بر استفاده در درمان های پوست، کاربردهای زیادی از پارافین مایع در بسیاری از محصولات وجود دارد، از جمله:

شمع ها
لوازم آرایشی
عایق برق
مداد شمعی
روغن کاری
جلا می دهد
موم پارافین به چند دلیل مورد علاقه است. این است:

غیر سمی
غیرواکنشی
منبع سوخت پاک سوز
ضد آب
پارافین برای پوست مرطوب
موم پارافین بیشتر برای دست و پا استفاده می شود. این نواحی تمایل به ترک خوردن، ترک خوردن و خشک شدن دارند. نرم کننده طبیعی پوست را نرم و لطیف می کند و به آن رطوبت می بخشد. استفاده از موم پارافین همچنین منافذ را باز می کند و سلول های مرده پوست را با آبرسانی از بین می برد.

پارافین نقطه ذوب پایینی دارد و همین امر باعث می‌شود که آن را روی پوست بمالید. نه می سوزد و نه ایجاد تاول می کند، زیرا قبل از تبدیل شدن به یک ماده انعطاف پذیر که پوست را گرم می کند، خیلی داغ نمی شود.

شما می توانید مواد شیمیایی و پارافین را از شرکت بیسموت خریداری کنید.

فواید درمانی پارافین واکس
خواص پارافین به عنوان یک نوع گرما درمانی عمل می کند. موم پارافین برای تسکین درد دست ها و مفاصل افراد مبتلا به بیماری های متعدد از جمله:

فیبرومیالژیا
روماتیسم مفصلی
آرتروز
اسپاسم عضلانی
التهاب جزئی
مصارف آرایشی و دارویی
روغن پارافین در کرم های سرد، روغن های برنزه کننده، محصولات آرایشی و غیره به دلیل خاصیت آبرسانی آن استفاده می شود. استفاده منظم از لوسیون پارافین می تواند حفظ رطوبت پوست را افزایش دهد. شکل مایع پارافین به عنوان ملین استفاده می شود زیرا می تواند بدون جذب از بدن عبور کند.

See the source image

روغن پارافین مایع در صنعت
این نوع نفت سفید بسیار تقطیر شده به گونه ای تصفیه می شود که بتوان آن را با خیال راحت در لامپ ها و سایر منابع روشنایی سوزاند. به دلیل نداشتن بو و دوده ترجیح داده می شود.

پارافین مایع به طور گسترده در تنظیمات صنعتی برای تیغه ها و بلبرینگ ها استفاده می شود. در زیر آب به خوبی کار می کند و با مایع هیدرولیک در ماشین آلات به خوبی کار می کند.

همچنین برای جدا کردن شن از کف دست و پوست پینه‌دار افرادی که با سیمان کار می‌کنند خوب است.

خطرات موم پارافین
بحث در مورد نگرانی های سلامتی که موم پارافین می تواند ایجاد کند وجود دارد. هر فردی که پوست حساسی دارد می تواند واکنش منفی به موم پارافین داشته باشد، مانند قرمزی، تورم جزئی یا تحریک پوست. قبل از اینکه ناحیه بزرگی از دست ها یا پاهای خود را بپوشانید، آن را روی قسمت کوچکی از پوست آزمایش کنید.

ابزار پارافین واکس برای مصارف خانگی
برای تکمیل ایمن درمان موم پارافین در خانه، مطمئن شوید که تمام لوازم مورد نیاز خود را از ابتدا تا انتها در محل خود دارید.

4 پوند پارافین واکس مخصوص مواد غذایی
دیگ دوبل
لیوان اندازه گیری شیشه ای
ظرف پلاستیکی چرب شده
کیسه پلاستیکی که می تواند با کراوات یا نوار پارچه ای مهر و موم شود
دماسنج
روغن معدنی
روغن زیتون
تایمر
دستمال کاغذی و دستمال کاغذی
مرطوب کننده
نحوه استفاده از پارافین در خانه
برای جلوگیری از سوختن، موم را در ظرف بالایی دیگ دوبل با آب فراوان در ظرف پایینی ذوب کنید. یک فنجان روغن معدنی را به موم اضافه کنید زیرا در حال گرم شدن است. پس از اینکه موم کاملا ذوب شد، آن را در ظرف پلاستیکی چرب شده بریزید.

هنگامی که پوسته نازکی در بالای موم ایجاد می شود، از دماسنج برای بررسی اینکه 125 درجه است استفاده کنید. روغن زیتون را روی پوستی که قصد دارید پارافین بگذارید بمالید. دست یا پای خود را در موم فرو کنید تا لایه ای روی پوست ایجاد شود.

وقتی براقیت روی موم کمرنگ شد، دست یا پا را روی موم برگردانید تا 10 لایه داشته باشید. محل را کیسه کنید و حوله ای روی آن بپیچید در حالی که موم پارافین جادوی مرطوب کننده خود را انجام می دهد. از دستمال کاغذی برای پاک کردن موم از روی پوست استفاده کنید و به خوبی مرطوب کنید.

منبع

https://www.leaf.tv/13418848/uses-of-liquid-paraffin-oil/

nano بازدید : 28 شنبه 29 آبان 1400 نظرات (0)

سوال بعدی
1. اکسید روی برای چه مواردی استفاده می شود؟
اکسید روی یک ترکیب بی اثر و سفید رنگ است که به طور گسترده به عنوان یک عامل حجیم یا پرکننده و به عنوان یک رنگدانه سفید استفاده می شود. در برخی از محصولات لاستیک، شیشه و سرامیک یافت می شود و در صنایع شیمیایی به عنوان کاتالیزور استفاده می شود. همچنین در رنگ ها به عنوان بازدارنده خوردگی و برای کنترل کپک استفاده می شود.

See the source image

جهت شناخت خواص و روش تولید اکسید روی به لینک زیر بروید

https://bismoot.com/blog/%d9%85%d9%88%d8%a7%d8%af-%d8%a7%d9%88%d9%84%db%8c%d9%87-%d8%a2%d8%b1%d8%a7%db%8c%d8%b4%db%8c-%d9%88-%d8%a8%d9%87%d8%af%d8%a7%d8%b4%d8%aa%db%8c/page/2/

روی یک عنصر کمیاب ضروری است و اکسید روی به کودها، خوراک دام و مکمل های ویتامین اضافه می شود. همچنین در بسیاری از محصولات آرایشی و بهداشتی و در لوازم آرایشی استفاده می شود، زیرا دارای خواص ضد باکتریایی و خوشبو کننده است. به عنوان مثال در پودر بچه و شامپوهای ضد شوره، در لوسیون کالامین و چسباندن گچ و سیمان دندان یافت می شود.

جذب قوی اشعه ماوراء بنفش (UV) منجر به استفاده از آن در لوسیون های ضد آفتاب شده است. این پرتوهای UVA (طول موج بلندتر) و UVB (طول موج کوتاهتر) را مسدود می کند و در برابر آفتاب سوختگی، آسیب پوست و سرطان محافظت می کند.

منبع

https://ec.europa.eu/health/scientific_committees/opinions_layman/zinc-oxide/fr/l-2/1.htm

https://bismoot.com/blog/%d9%85%d9%88%d8%a7%d8%af-%d8%a7%d9%88%d9%84%db%8c%d9%87-%d8%a2%d8%b1%d8%a7%db%8c%d8%b4%db%8c-%d9%88-%d8%a8%d9%87%d8%af%d8%a7%d8%b4%d8%aa%db%8c/page/2/

nano بازدید : 137 سه شنبه 11 آبان 1400 نظرات (0)

اسید هیدروکلریک یک محلول آبی (مبتنی بر آب) از گاز، کلرید هیدروژن است. خورنده قوی است و کاربردهای متعددی دارد.

پاک کننده های خانگی

اسید کلریدریک یا HCL به دلیل ماهیت خورنده اش برای تمیز کردن لکه های سخت مفید است. از این رو، در اکثر پاک کننده های خانگی یافت می شود، مانند:

پاک کننده های کاسه توالت
پاک کننده های کاشی حمام
پاک کننده های چینی
تولید و فرآوری مواد غذایی

صنایع غذایی از اسید کلریدریک برای فرآوری مواد غذایی مختلف مانند:

شربت ذرت مورد استفاده در نوشابه
کلوچه ها
کراکر
سس گوجه
غلات
اسید هیدروکلریک همچنین می تواند به عنوان اسیدی کننده برای افزایش طعم و کاهش فساد در موارد زیر استفاده شود:

سس ها
آب سبزیجات
محصولات کنسرو
صنعت ساختمان و ساختمان

اسید کلریدریک برای از بین بردن زنگ زدگی و سایر ناخالصی ها از موارد زیر مفید است:

کربن
آلیاژ
فولاد ضد زنگ
فولاد حاصل برای کاربردهای نهایی در پروژه های ساختمانی و ساختمانی، بدنه خودرو و لوازم خانگی استفاده می شود.

سایر کاربردهای اسید هیدروکلریک عبارتند از:

حکاکی آلومینیومی
کاربردهای تمیز کردن فلزات
کاربردهای پزشکی

اسید هیدروکلریک کاربردهای مختلفی در زمینه پزشکی دارد. به عنوان یک مورد استفاده می شود:

سل (برای ضد عفونی کردن سطوحی که بالقوه آلوده به باکتری سل هستند).
ضد عفونی کننده
ضد عفونی کننده
ویروس کش
قارچ کش.
میکروب کش (در برابر باکتری های لجن ساز).
اسید کلریدریک جزء اصلی شیره معده است. ترشح بیش از حد اسید باعث زخم معده می شود در حالی که کمبود قابل توجه اسید کلریدریک فرآیند گوارش را مختل می کند و گاهی باعث کم خونی ناشی از فقر آهن می شود.

مواد سفید کننده

اسید کلریدریک به عنوان ماده سفید کننده در صنایع غذایی، نساجی، فلزی و لاستیک استفاده می شود.

تولید مواد شیمیایی

اسید هیدروکلریک برای تولید مواد شیمیایی مختلف از جمله:

کلریدها
قلع
وینیل کلرید
اسید فسفریک
کلرید آمونیوم
کلرید کلسیم
استفاده های دیگر

اسید هیدروکلریک در تولید موارد زیر استفاده می شود:

باتری ها
لامپ های فوتوفالش
آتش بازی
HCL همچنین در موارد زیر استفاده می شود:

پردازش چرم
اسیدی شدن چاه نفت
تولید محصولات ژلاتینی
تولید کود و رنگ

نگرانی های ایمنی با اسید هیدروکلریک چیست؟
اگر اسید هیدروکلریک غلیظ با پوست و چشم شما تماس پیدا کند، ممکن است موارد زیر را تجربه کنید:

تاول
می سوزد
درد
از دست دادن بینایی
اگر به طور تصادفی اسید هیدروکلریک غلیظ را مصرف کنید، ممکن است موارد زیر را تجربه کنید:

دهان و گلو می سوزد
آب دهان
مشکلات تنفسی به دلیل تورم گلو
درد شدید شکم
استفراغ خونی
درد شدید قفسه سینه
تب
شوک (افت سریع فشار خون)
اگر به طور تصادفی مقدار زیادی بخار اسید هیدروکلریک تنفس کنید، ممکن است این موارد را تجربه کنید:

رنگ آبی برای لب ها و ناخن ها
تنگی قفسه سینه
خفگی
سرفه کردن خون
سرگیجه
فشار خون پایین
نبض سریع
تنگی نفس
ضعف

درمان مسمومیت با هیدروکلراید چیست؟
اگر با اسید کلریدریک مواجه شدید، می توانید قبل از درخواست کمک پزشکی، برخی از دستورالعمل های کمک های اولیه را دنبال کنید. اگر اسید کلریدریک با پوست و چشم تماس پیدا کرد، فوراً ناحیه مورد نظر را با آب فراوان به مدت حداقل 15 دقیقه بشویید.

اگر کسی اسید کلریدریک مصرف کرد، به او آب یا شیر بدهید. در صورت بروز علائمی که بلعیدن را دشوار می کند، از دادن شیر یا آب به فرد مبتلا خودداری کنید، از جمله:

استفراغ
تشنج
کاهش سطح هوشیاری
اگر فرد ماده شیمیایی را تنفس کرد، بلافاصله آنها را به هوای تازه منتقل کنید.

روش تولید هیدروکلریک اسید را در لینک زیر بخوانید

https://bismoot.com/blog/hydrochloric-acid-%da%a9%d9%84%d8%b1%db%8c%d8%af%d8%b1%db%8c%da%a9-%d8%a7%d8%b3%db%8c%d8%af/
منبع

https://www.medicinenet.com/what_is_hydrochloric_acid_used_for/article.htm

nano بازدید : 27 سه شنبه 11 آبان 1400 نظرات (0)

عملکرد تگزاپون در صابون مایع دوشنبه 24 جولای 2017 ساعت 17:25 توسط نینا کالاو شاید در مورد مواد اصلی تولید صابون مایع شنیده باشید. آیا کاربرد هر کدام را می دانید؟ بیایید عملکرد تگزاپون در صابون مایع را بررسی کنیم! صابون مایع و تولید آن تولید صابون مایع در نیجریه بسیار محبوب است. بسیاری از نیجریه ای ها آن را در خانه تولید می کنند. امروزه انواع مختلف و دستور العمل های مختلفی برای صابون مایع وجود دارد، به عنوان مثال، برای دست و صورت، برای حمام، برای شستن ظرف و غیره. تهیه آن نسبتاً آسان است. اگر می‌خواهید خودتان آن را درست کنید، بسته به نیازتان می‌توانید هر ماده‌ای را که ترجیح می‌دهید اضافه کنید. مواد تشکیل دهنده برای تولید صابون مایع و عملکرد آنها در اینجا مواد اصلی به نسبت 60 لیتر و عملکرد آنها آمده است: - سود سوزآور (1/8 کیلوگرم) - یک ماده لکه برنده است. - natrosol (1/4 کیلوگرم) - یک عامل اتصال دهنده و تمیز کننده است. همچنین به عنوان ضخیم کننده عمل می کند. همچنین بخوانید ماسک صورت کربن فعال: دستور العمل گام به گام - خاکستر سودا - عملکرد شستشوی صابون را افزایش می دهد. همچنین عامل غلیظ کننده اصلی است. - برنج لورل - یک عامل کف کننده است. - اسید سولفونیک (1 1/2 لیتر) - یک عامل کف کننده و تمیز کننده است.See the source image

STPP (1/2 کیلوگرم) - یک ماده تمیز کننده است. - تگزاپون (1 کیلوگرم) - یک عامل تقویت کننده کف است. - فرمالین (در مایع (استفاده از حدود 10 cl)) - یک عامل نگهدارنده است. - رنگ پودری (قبل از استفاده با آب رقیق شده) - به محصول نهایی شما زیبایی می بخشد. - عطر (در مایع 25cl) - بوی خوبی به محصول شما می دهد. - گلیسیرین - معمولا به پوست شما کمک می کند تا نرم و لطیف بماند. گلیسیرین همچنین پوست را مرطوب می کند و یک افزودنی طبیعی به فرآیند ساخت صابون است. - ویتامین E - با خواص محافظتی خود از پوست در برابر آسیب محافظت می کند و همچنین سیستم ایمنی را تقویت می کند. - نمک صنعتی (1/8 کیلوگرم) - به کاهش قدرت مواد شیمیایی در این تولید کمک می کند. همچنین بخوانید فواید برتر میخک برای مردان: چرا باید آن را مصرف کنند؟ همچنین بخوانید: چگونه صابون مایع مانند Morning Fresh درست کنیم؟ تگزاپون در تولید صابون مایع بنابراین، تگزاپون از انواع سورفکتانت آنیونی تشکیل شده است که اتفاقاً بسیار قوی است. قوام خوبی دارد و به دلیل مرطوب کنندگی، امولسیون شدن، متراکم کنندگی، پراکندگی و فوم پذیری آن شناخته شده است. به راحتی با صابون مایع تور به عنوان مقاومت در برابر آب سخت مخلوط می شود و ظرفیت تجزیه زیستی بالایی دارد. همچنین چشم و پوست را تحریک نمی کند. تگزاپون به دلیل ساختاری که دارد به طور گسترده در تولید صابون مایع استفاده می شود. برای محصولاتی مانند شامپو حمام و مو، حمام حباب، مواد شوینده ظرف، صابون پیچیده، شستشوی دست و غیره استفاده می شود. ضمناً می توان از آن به عنوان شوینده و پودر لباسشویی نیز برای پاک کردن لکه های سخت استفاده کرد. یکی از عملکردهای تگزاپون در تولید صابون مایع جایگزینی LABSA است، فسفاتی که می تواند کاهش یا ذخیره شود. خوب، همانطور که می بینید، تگزاپون نقش زیادی در تولید صابون مایع دارد. عملکرد اصلی این ماده شیمیایی این است که یک عامل تقویت کننده کف است. بنابراین، اگر می‌خواهید خودتان یک صابون مایع تهیه کنید، یکی از مواد اصلی یعنی تگزاپون را فراموش نکنید. همچنین بخوانید: دستور پخت سوپ سنتی ایدوما اوکوهو همچنین بخوانید: چگونه صابون دتول درست کنیم؟

جهت آشنایی با روش تولید دگزاپون نیز اقدام کنید.

منبع: 

https://www.legit.ng/1115750-function-texapon-liquid-soap.html

nano بازدید : 24 شنبه 08 آبان 1400 نظرات (0)

کاربردهای هیدروکینون
هیدروکینون برای روشن کردن لکه های تیره پوست (که به آن هایپرپیگمانتاسیون، ملاسما، "لکه های کبدی، "لکه های پیری، کک و مک نیز گفته می شود) ناشی از بارداری، قرص های ضد بارداری، داروهای هورمونی یا آسیب به پوست استفاده می شود. این دارو با مسدود کردن فرآیند در پوست که منجر به تغییر رنگ می شود.

نحوه استفاده از کرم هیدروکینون
تمام دستورالعمل های روی بسته بندی محصول را دنبال کنید یا طبق دستور پزشک از آن استفاده کنید. قبل از استفاده، مقدار کمی از این دارو را روی ناحیه‌ای از پوست شکسته بمالید و در عرض 24 ساعت آن ناحیه را از نظر عوارض جانبی جدی بررسی کنید. اگر ناحیه آزمایش خارش، قرمز، پف کرده یا تاول دارد، از این محصول استفاده نکنید و با پزشک خود تماس بگیرید. اگر فقط قرمزی خفیف وجود داشته باشد، ممکن است درمان با این محصول شروع شود.

See the source image

این دارو را در نواحی آسیب دیده پوست، معمولاً دو بار در روز یا طبق دستور پزشکتان بمالید. این دارو فقط برای استفاده روی پوست است. در صورت استفاده نادرست، ممکن است روشن شدن ناخواسته پوست رخ دهد. از ورود این محصول به چشم یا داخل بینی یا دهان خودداری کنید. اگر این دارو را در آن مناطق دریافت کردید، با آب فراوان بشویید.

این دارو ممکن است نواحی تحت درمان پوست را نسبت به آفتاب حساس تر کند. از قرار گرفتن طولانی مدت در معرض نور خورشید، اتاق های برنزه کننده و لامپ های خورشیدی خودداری کنید. در خارج از منزل از کرم ضد آفتاب استفاده کنید و روی نواحی تحت درمان پوست لباس محافظ بپوشید.

از این دارو به طور منظم استفاده کنید تا بیشترین سود را از آن ببرید. برای کمک به یادآوری، هر روز در زمان های مشخصی از آن استفاده کنید.

در صورت تداوم یا بدتر شدن وضعیت پس از 2 ماه به پزشک خود اطلاع دهید.

جهت خرید ماده شیمیایی هیدروکینون به اینجا برید.

منبع

https://www.webmd.com/drugs/2/drug-1347/hydroquinone-topical/details

nano بازدید : 41 سه شنبه 27 مهر 1400 نظرات (0)

درک خطرات هگزان

هگزان چیست و در کجا یافت می شود؟
هگزان یک ماده شیمیایی است که معمولاً از نفت و نفت خام استخراج می شود. این مایع بی رنگ است و بوی نامطبوعی شبیه بنزین می دهد. هگزان بسیار قابل اشتعال است ، اما می توان آن را در بسیاری از محصولات خانگی مانند پاک کننده لکه برای پروژه های هنری و صنایع دستی یافت. به دلیل خطرات احتمالی آن ، مهم است که بدانید چگونه این ماده شیمیایی را به درستی نگهداری کرده و در موارد ناگوار آتش سوزی یا تماس با انسان چه کاری انجام دهید.

موارد استفاده معمول هگزان
اگرچه ممکن است مصرف کننده معمولی با هگزان ناآشنا باشد ، اما تعدادی از اهداف صنعتی و خانگی را ارائه می دهد. کاربردهای متداول این ماده شیمیایی عبارتند از:

استخراج روغن های خوراکی از دانه ها و سبزیجات
به عنوان یک افزودنی در محصولات مصرفی از جمله بنزین ، چسب ، لاک و جوهر
به عنوان یک عامل تمیز کننده در صنایع نساجی ، مبلمان و چاپ ؛
به عنوان چسب مخصوص مورد استفاده در سقف ، تولید کفش و محصولات چرمی
استخراج روغن و گریس از خاک و آب برای تجزیه و تحلیل در آزمایشگاه ها
خطرات بهداشتی مرتبط با هگزان
قرار گرفتن کوتاه مدت در معرض هوای آلوده به هگزان بر سیستم عصبی تأثیر می گذارد و می تواند باعث سرگیجه ، حالت تهوع ، سردرد و حتی بیهوشی شود. قرار گرفتن در معرض مزمن می تواند آسیب جدی تری به سیستم عصبی وارد کند. در صورت بلع ، ممکن است باعث درد شدید شکم شود و بر سیستم تنفسی تأثیر بگذارد ، در نتیجه تنگی نفس ، سرفه ، سوزش دهان ، گلو یا قفسه سینه و حتی پنومونیت شیمیایی ایجاد می شود. هنگام کار با هگزان ، تجهیزات حفاظتی شخصی توصیه می شود.

See the source image

حمل ایمن هگزان و کمکهای اولیه
قرار گرفتن در معرض هگزان به احتمال زیاد در محل کار رخ می دهد. توصیه می شود هنگام کار با مواد شیمیایی از دستکش محافظ ، عینک ایمنی ، لباس محافظ و محافظ تنفسی استفاده کنید. هنگام قرار گرفتن در معرض هگزان سیگار نکشید ، ننوشید یا غذا نخورید.

علاوه بر توصیه های زیر ، حتی پس از قرار گرفتن در معرض هگزان ، باید به دنبال مراقبت های پزشکی باشید ، حتی اگر علائم شدید را تجربه نکردید.

استنشاق - به منطقه ای با هوای تازه بروید و لباس های تنگ مانند یقه ، کراوات ، کمربند یا کمر را شل کنید. اگر تنفس مشکل است ، باید اکسیژن تجویز شود. اگر دیدید فردی هوشیاری خود را از دست داده است یا مشکوک هستید که تنفس او متوقف شده است ، تنفس مصنوعی (در صورت آموزش) انجام دهید و بلافاصله به دنبال کمک پزشکی باشید.
تماس با چشم - در صورت لزوم مخاطبین را بردارید و بلافاصله چشم ها را با آب جاری به مدت 15 تا 20 دقیقه بشویید. از پماد ، روغن یا دارو بدون توصیه پزشک در چشم ها خودداری کنید.
تماس با پوست-ناحیه آسیب دیده را با آب و صابون ضدعفونی کننده بشویید ، محل را با کرم ضد باکتری بپوشانید و تمام لباس های آلوده را برداشته و جدا کنید.
بلع - استفراغ را تحریک نکنید. برای رقیق کردن مواد شیمیایی یک تا دو لیوان آب بنوشید ، اما هرگز از طریق دهان به فردی که دچار تشنج یا بیهوشی است ، چیزی ندهید. در صورت مشکوک بودن به مصرف هگزان فوراً به پزشک مراجعه کنید.
جلوگیری و مهار آتش سوزی هگزان
برای جلوگیری از انفجار این ماده شیمیایی قابل اشتعال ، هگزان باید در یک محیط بسته با تهویه مناسب و تجهیزات الکتریکی و روشنایی ضد انفجار ذخیره شود. برای پر کردن ، تخلیه یا جابجایی از هوای فشرده استفاده نکنید و همیشه از ابزارهای دستی بدون جرقه استفاده کنید.

در صورت بروز آتش سوزی هگزان ، اقدامات زیر را انجام دهید:

در صورت امکان دفع مواد شیمیایی را متوقف کنید تا با خیال راحت این کار را انجام دهید
تمام منابع احتراق را خاموش کنید
از آب به مقدار زیاد استفاده کنید ، اما نباید از اسپری آب استفاده شود زیرا ممکن است باعث گسترش آتش شود
از کپسول آتش نشانی حاوی کف ، مواد شیمیایی خشک و دی اکسید کربن استفاده کنید.
در صورت آتش سوزی یا نشت مواد شیمیایی با مقامات بهداشت محلی و کنترل آلودگی تماس بگیرید.

ذخیره سازی و دفع ایمن هگزان
مواد هگزان باید در محفظه ای با تهویه مناسب در ظروف نسوز نگهداری شوند ، از اکسیدانهای قوی جدا شده و در ظروف دربسته نگهداری شوند. هر قسمت استفاده نشده از این ماده شیمیایی باید برای استفاده مصوب بازیافت شود یا به تأمین کننده بازگردانده شود. دفن زباله برای هگزان توصیه نمی شود.

برای اطلاعات بیشتر در مورد استفاده ، ایمنی یا دفع هگزان ، به شرکت Bismoot مراجعه نمایید.

منبع

https://www.ehs.com/2014/11/understanding-the-hazards-of-hexane/

nano بازدید : 24 سه شنبه 27 مهر 1400 نظرات (0)

واکنش ها
اتیل استات فقط ضعیف پایه لوئیس است. این ترکیب 1: 1 با I2 ، فنل و مس (hexafloroacetylacetonato) مس (II) تشکیل می دهد.

اتیل استات هیدرولیز می کند تا استیک اسید و اتانول تولید شود. پایه ها هیدرولیز را تسریع می کنند ، که تحت تعادل فیشر است که در بالا ذکر شد. در آزمایشگاه و معمولاً فقط برای مصارف گویا ، اتیل استرها معمولاً در یک فرآیند دو مرحله ای با مقدار استوکیومتری یک پایه قوی مانند هیدروکسید سدیم هیدرولیز می شوند. این واکنش اتانول و استات سدیم می دهد که نسبت به اتانول واکنش نشان نمی دهد:

See the source image

CH
3CO
2C
2H
5+ NaOH → C
2H
5OH + CH
3CO
2Na
در شرایط بدون آب ، بازهای قوی باعث تراکم کلایزن می شوند تا اتیل استواستات به آنها بدهد:

تهیه اتیل استواستات.

خواص و کاربردهای اتیل استات را در لینک زیر بخوانید:

https://bismoot.com/blog/%d8%a7%d8%aa%db%8c%d9%84-%d8%a7%d8%b3%d8%aa%d8%a7%d8%aa/
ایمنی
LD50 برای موش 5620 میلی گرم بر کیلوگرم است ، نشان دهنده سمیت کم است. با توجه به اینکه این ماده شیمیایی به طور طبیعی در بسیاری از موجودات زنده وجود دارد ، خطر سمیت کمی وجود دارد.

در زمینه حشره شناسی ، اتیل استات یک خفه کننده موثر برای استفاده در جمع آوری و مطالعه حشرات است. در یک کوزه قاتل با اتیل استات ، بخارات حشره جمع آوری شده را بدون از بین بردن سریع از بین می برند. از آنجا که رطوبت سنج نیست ، اتیل استات همچنین حشره را آنقدر نرم نگه می دارد که امکان نصب مناسب برای مجموعه را فراهم می آورد.

قرار گرفتن بیش از حد در اتیل استات ممکن است باعث تحریک چشم ، بینی و گلو شود. نوردهی بیش از حد شدید ممکن است باعث ضعف ، خواب آلودگی و بیهوشی شود.  افرادی که برای مدت کوتاهی در معرض غلظت 400 پی پی ام در 1.4 میلی گرم در لیتر اتیل استات قرار گرفتند ، تحت تأثیر سوزش بینی و گلو قرار گرفتند.  اتیل استات تحریک کننده ملتحمه و غشای مخاطی دستگاه تنفسی است. آزمایشات روی حیوانات نشان داده است که در غلظت های بسیار بالا ، استر دارای اثرات ضعیف کننده و کشنده سیستم عصبی مرکزی است. در غلظت 20،000 تا 43،000 ppm (2.0-4.3)) ، ممکن است ادم ریوی همراه با خونریزی ، علائم افسردگی سیستم عصبی مرکزی ، کم خونی ثانویه و آسیب کبدی وجود داشته باشد. در انسان ، غلظت 400ppm باعث تحریک بینی و حلق می شود. مواردی نیز از تحریک ملتحمه با کدورت موقتی قرنیه شناخته شده است. در موارد نادر قرار گرفتن در معرض ممکن است باعث حساسیت غشای مخاطی و فوران های پوستی شود. اثر تحریک کننده اتیل استات ضعیف تر از پروپیل استات یا بوتیل استات است. 

منبع

https://en.wikipedia.org/wiki/Ethyl_acetate

nano بازدید : 34 جمعه 23 مهر 1400 نظرات (0)

سیلیکا ژل یک ماده خشک کننده یا خشک کننده است که تولید کنندگان اغلب آن را در بسته های کوچک قرار می دهند تا رطوبت از آسیب به برخی مواد غذایی و محصولات تجاری جلوگیری کند. ممکن است بسته های سیلیس را در همه چیز ، از گوشت گاو گرفته تا کفش های جدیدی که خریداری کرده اید ، دیده باشید.

در حالی که ژل سیلیکا معمولاً در صورت مصرف غیر سمی است ، برخی از افراد آن را خفه کرده اند. به همین دلیل ، تولیدکنندگان به آنها برچسب می زنند "غذا نخورید". اگر یکی از عزیزان در حال خفگی با ژل سیلیکا است ، با 911 تماس بگیرید و به دنبال مراقبت های فوری پزشکی باشید.

اگر آن را بخورید چه اتفاقی می افتد
متأسفانه ، کودکان می توانند یک بسته را به عنوان غذا ، آب نبات یا اسباب بازی جویدند و ژل سیلیس یا کل بسته را بخورند. گاهی اوقات ، بزرگسالان ممکن است بسته های ژل سیلیس را با بسته های نمک یا قند اشتباه بگیرند.

سیلیس ژل از نظر شیمیایی بی اثر است. این بدان معناست که در بدن تجزیه نمی شود و باعث مسمومیت نمی شود. با این حال ، از آنجا که خراب نمی شود ، ژل یا بسته و ژل می تواند باعث خفگی شود. به همین دلیل است که تولید کنندگان اغلب آنها را با عنوان "نخورید" یا "پس از استفاده دور بریزید" برچسب گذاری می کنند.

خوردن ژل سیلیس نباید شما را بیمار کند. بیشتر اوقات ، از بدن شما عبور می کند و بدون هیچ گونه آثار مضر برای شما خارج می شود.

اگرچه سیلیکا ژل به شما آسیب نمی رساند ، اما این مجوز خوردن مقدار زیادی آن نیست. این ژل ارزش غذایی ندارد و در صورت خوردن زیاد می تواند باعث انسداد روده شود.

چه باید کرد
اگر شما یا فرزندتان به طور تصادفی ژل سیلیکا مصرف کردید ، سعی کنید با نوشیدن آب به ژل کمک کند تا وارد معده شود.

در موارد نادر ، تولیدکنندگان از ژل سیلیس استفاده می کنند که با کلرید کبالت ، یک ترکیب سمی پوشانده شده است. اگر فردی ژل سیلیکا با روکش کبالت مصرف کند ، احتمالاً باعث تهوع و استفراغ می شود.

با حرکت به جلو ، می توانید با فرزند خود در مورد اینکه بسته ها برای غذا خوردن چگونه هستند صحبت کنید. می توانید آنها را تشویق کنید تا هر بسته ای را که می بینند برای دور ریختن نزد شما بیاورند.

همچنین می توانید هر بسته سیلیس را که به آن برخورد کرده اید دور بیندازید تا حیوانات خانگی و بچه های کوچک آنها کمتر آنها را پیدا کنند.

در صورت مشکوک بودن به خوردن یک یا چند بسته ژل سیلیکا ، می توانید با دامپزشک حیوان خانگی خود تماس بگیرید. دامپزشک می تواند با توجه به نوع سگ شما و سلامت کلی آنها به شما مشاوره دهد.

برای چه چیزی استفاده می شود
ژل سیلیکا از دی اکسید سیلیکون ساخته شده است ، که جزء طبیعی موجود در ماسه است. دارای ذرات کوچکی است که می توانند مقدار قابل توجهی آب را جذب کنند.

سیلیکا ژل یا به شکل دانه های کوچک ، شفاف و گرد یا به صورت سنگهای کوچک و شفاف ظاهر می شود. این ژل به عنوان یک ماده خشک کننده عمل می کند ، به این معنی که آب را از هوا خارج می کند تا احتمال آسیب رطوبت و قالب به یک مورد را کاهش دهد.

See the source imageبسته های ژل سیلیکا اغلب در موارد زیر یافت می شود:

در بطری داروها و ویتامین ها
در جیب کت کت
در ویترین موزه برای حفظ محتویات
در جعبه های جدید تلفن همراه و دوربین
با کفش و کیف
تولیدکنندگان بسته های ژل سیلیکا را با زبان هشدار دهنده برچسب گذاری کردند - برخی حتی جمجمه و استخوان های متقاطع دارند - زیرا مراکز کنترل سم شروع به گزارش موارد بیشتری از بلعیدن بسته ها در هنگام تصادف کرد. بیشتر موارد مربوط به کودکان زیر 6 سال بود.

زمان مراجعه به پزشک
اگر فرزند شما چندین بسته ژل سیلیکا خورده و چندین بار استفراغ کرده است یا نمی تواند چیزی را نگه دارد ، به دنبال فوریت های پزشکی باشید.

همچنین اگر کودک شما دارای معده شدید است یا نمی تواند گاز یا مدفوع دفع کند ، باید به دنبال اورژانس باشید. این علائم می تواند نشان دهد که فرزند شما از بسته سیلیکا ژل انسداد روده دارد.

اگر حیوان خانگی دارید که بسته ژل سیلیکا خورده است ، اگر آنطور که انتظار داشتید مدفوع را دفع نکرده بود ، او را نزد دامپزشک ببرید ، هر غذایی را که می خورند استفراغ کند یا شکم آنها متورم به نظر برسد.

نتیجه نهایی
در حالی که ژل سیلیس ممکن است هشدارهای ترسناکی روی برچسب خود داشته باشد ، ژل غیر سمی است مگر اینکه مقدار زیادی از آن را بخورید. از آنجا که این خطر خفگی است و ارزش غذایی ندارد ، بهتر است در صورت مشاهده بسته ها ، آنها را دور بیندازید.

در حالی که نگرانی در مورد خوردن تصادفی ژل سیلیکا جالب نیست ، بدانید که این اتفاق می افتد و با همه نشانه ها ، شما ، فرزند یا حیوان خانگی شما خوب خواهید بود.

منبع

https://bismoot.com/blog/%d8%b3%db%8c%d9%84%db%8c%da%a9%d8%a7%da%98%d9%84/

https://www.healthline.com/health/digestive-health/what-happens-if-you-eat-silica-gel#what-happens

nano بازدید : 23 پنجشنبه 08 مهر 1400 نظرات (0)


اکسیدها (فعلی)
مواد
Al2O3 | B2O3 | BaO | C | CaO | CO2 | CoO | Cr2O3 | Cu2O | CuO | Fe2O3 | FeO | H2O | K2O | Li2O | LOI | MgO | MnO | MnO2 | Na2O | NiO | O | مواد آلی | P2O5 | PbO | SiO2 | SnO2 | SO3 | SO4 | SrO | TiO2 | V2O5 | ZnO | ZrO | ZrO2
Bi2O3 (اکسید بیسموت)
داده ها
Frit Softening Point 817C (از راهنمای اکسید)
خشک M.O.R. (50٪ سیلیس) 437C
یادداشت
در طول دهه 1990 ، صنعت تحت فشار زیادی قرار داشت تا استفاده از ترکیبات سرب را متوقف کند. یون های بیسموت مانند سرب ، تغییر شکل پذیر هستند و در نتیجه یک شار قوی هستند. بیسموت یک جایگزین بسیار م forثر برای PbO در سرما است ، همان ویژگی های براق ، جریان ، بهبودی و پاکسازی حباب ، ضریب شکست ، کشش سطحی ، ویسکوزیته و مقاومت در برابر مواد شوینده "تهاجمی" ماشین ظرفشویی. بیسموت کمتر از سرب ذوب می شود و بنابراین لعاب ها حتی مایع تر می شوند. یکی از تفاوت هایی که برخی باید به آن توجه کنند این است که پاسخ آن به رنگ های کادمیوم متفاوت است (اگرچه استفاده از لکه های احتراق مشکلی ایجاد نمی کند).

-اگرچه ما عدد انبساطی برای Bi2O3 نداریم ، بسیاری از مردم به سادگی از شماره برای سرب استفاده می کنند.

از بیسموت به جای اکسید سرب به میزان 50٪ در شیشه های نوری برای بهبود دوام و افزایش وزن مخصوص و ضریب شکست استفاده شده است. آرسنیک اغلب با آن برای جلوگیری از تمایل به رنگ خاکستری استفاده می شود.

-بیسموت راز ساختن رنگ ها و رنگ های دمای بسیار پایین ، لعاب های رسانا ، مینای فلز و رنگ های روی لعاب است.

-با استفاده از درصدهای بسیار بالای Bi2O3 ، می توان لیوان ها و لعاب هایی را تولید کرد که در دمای 400 درجه سانتیگراد ذوب می شوند!

See the source image

جدول تناوبی اکسید سرامیک

تمام لعاب های معمولی پایه سرامیکی تنها از دوازده عنصر (به علاوه اکسیژن) ساخته شده اند. هنگامی که لعاب ها ذوب می شوند ، مواد تجزیه می شوند و این عناصر را به شکل اکسید به دست می آورند. کوره لعاب را از این مواد می سازد ، برایش مهم نیست که از چه موادی چه اکسیدی (البته با این فرض که همه مواد ذوب شده یا کاملاً در مذاب حل می شوند و این اکسیدها آزاد می شوند). هر یک از این اکسیدها ویژگی های خاصی به شیشه می دهند. بنابراین ، می توانید به فرمول نگاه کنید و پیش بینی خوبی از خواص لعاب پخته شده داشته باشید. و بدانید که چه اکسید خاصی را برای حرکت دادن یک ویژگی در جهت معین افزایش دهید یا کاهش دهید (مانند رفتار ذوب ، سختی ، دوام ، انبساط حرارتی ، رنگ ، براق ، تبلور). و نحوه تعامل آنها (تأثیر بر یکدیگر) را بدانید. این قدرتمند است. و ساده تر از این است که به لعاب ها به عنوان دستورالعمل صدها ماده مختلف نگاه کنید (هر کدام اکسیدهای متعددی را تأمین می کنند بنابراین تنظیم آن بر خواص متعدد تأثیر می گذارد).

نمونه هایی از ترکیبات شیشه ای بیسموت و گسترش آنها ، نقاط نرم کننده

با استفاده از بیسموت می توان شیشه های ذوب (یا لعاب) بسیار کم ایجاد کرد. اما درصد بسیار بالایی مورد نیاز است. و بیسموت گران است.

کاربردها و روش تولید بیسموت اکسید را نیز بخوانید.

پیوندها
مواد بیسموت Subnitrate
مواد بیسموت اکسید
مواد Fusion Frit FZ-915
اکسیدهای PbO - اکسید سرب
آدرس های اینترنتی http://fa.wikipedia.org/wiki/Bismuth٪28III٪29_oxide

https://digitalfire.com/oxide/bi2o3

تعداد صفحات : 14

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 131
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 11
  • آی پی دیروز : 7
  • بازدید امروز : 39
  • باردید دیروز : 9
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 113
  • بازدید ماه : 431
  • بازدید سال : 5,625
  • بازدید کلی : 64,031
  • کدهای اختصاصی