loading...

nano

ایزوتوپهامقاله اصلی: ایزوتوپ گوگردگوگرد دارای 23 ایزوتوپ شناخته شده است که چهار نفر از آنها پایدار هستند: 32S (94.99%±0.26%), 33S (0.75%±0.02%), 34S (4.25%±0.24%) و 36S (0.01%&plu

nano بازدید : 27 پنجشنبه 24 تیر 1400 نظرات (0)

ایزوتوپها
مقاله اصلی: ایزوتوپ گوگرد
گوگرد دارای 23 ایزوتوپ شناخته شده است که چهار نفر از آنها پایدار هستند: 32S (94.99%±0.26%), 33S (0.75%±0.02%), 34S (4.25%±0.24%) و 36S (0.01%±0.01%).[11][12] دیگر از 35S با نیمه عمر 87 روز و تشکیل اشعه کیهانی spallation از 40Ar رادیواکتیو ایزوتوپ گوگرد باید نیمه عمر کمتر از 3 ساعت.

هنگامی که مواد معدنی سولفید رسوب می شوند ، تعادل ایزوتوپی در میان مواد جامد و مایع ممکن است تفاوت های کوچکی در مقادیر δ34S مواد معدنی ژنتیکی ایجاد کند. تفاوت بین مواد معدنی می تواند مورد استفاده قرار گیرد به منظور برآورد درجه حرارت تعادل. Δ13C و δ34S از مواد معدنی کربنات همزمان و سولفیدها می تواند برای تعیین ph و fugacity اکسیژن مایع سنگ معدن در طول تشکیل سنگ معدن استفاده می شود.

در اکثر اکوسیستم های جنگل ، سولفات عمدتا از جو مشتق شده است ؛ هوازدگی مواد معدنی سنگ معدن و تبخیر برخی از گوگرد ها کمک می کند. گوگرد با ترکیب ایزوتوپی متمایز برای شناسایی منابع آلودگی استفاده شده است و گوگرد غنی شده به عنوان یک ردیاب در مطالعات هیدرولوژیک اضافه شده است. تفاوت در فراوانی طبیعی را می توان در سیستم های که در آن تنوع کافی در 34S از اجزای اکوسیستم وجود دارد استفاده می شود. دریاچه های کوه های راکی تصور می شود توسط منابع جوی سولفات تحت سلطه یافت شده است به 34S ارزش مشخصه از دریاچه ها اعتقاد بر این توسط منابع حوضه سولفات تحت سلطه باشد.

وقوع طبیعی

مالیات بر ارزش افزوده گوگرد که از آن اتومبیل های راه آهن لود می شود, فری پورت گوگرد شرکت., هاسکینز تپه, وابسته به تکزاس (1943)

اکثر رنگ های زرد و نارنجی Io به علت ترکیبات گوگرد و گوگرد عنصری است که توسط آتشفشان های فعال ذخیره می شوند.

یک مرد حامل بلوک گوگرد از کاواه Ijen, یک آتشفشان در شرق جاوا, اندونزی, 2009
32S ایجاد شده است در داخل ستاره عظیم در عمق که در آن درجه حرارت بیش از 2.5×109 K با تلفیقی از یک هسته از سیلیکون به علاوه یک هسته هلیوم.از آنجا که این واکنش هسته ای بخشی از فرایند آلفا که تولید عناصر به وفور است, گوگرد 10 عنصر رایج ترین در جهان است.

گوگرد ، معمولا به عنوان سولفید ، در بسیاری از انواع شهاب سنگ ها وجود دارد. کندریت های معمولی به طور متوسط 2.1 ٪ گوگرد دارند و کندریت های کربن ممکن است به اندازه 6.6 ٪ باشد. این به طور معمول به عنوان troilite (FeS) وجود دارد ، اما استثنائات وجود دارد ، با غدد کربن حاوی گوگرد آزاد، سولفات و سایر ترکیبات گوگرد. رنگ متمایز از یو ماه آتشفشانی مشتری به اشکال مختلف از مذاب نسبت داده, جامد, و گوگرد گازی.

See the source image

این پنجمین عنصر رایج ترین جرم در زمین است. گوگرد عنصری می تواند در بر داشت در نزدیکی چشمه های آب گرم و مناطق آتشفشانی در بسیاری از نقاط جهان به ویژه در حلقه آتش اقیانوس آرام; مانند آتشفشانی سپرده در حال حاضر در حال استخراج در اندونزی و شیلی و ژاپن است. این رسوبات پلی کریستالی هستند, با بزرگترین مستند اندازه گیری کریستال تک 22×16×11 سانتی متر. از لحاظ تاریخی ، سیسیل منبع اصلی گوگرد در انقلاب صنعتی بود. دریاچه ها از گوگرد مذاب به ~200 m در قطر شده است در بر داشت در کف دریا در ارتباط با آتشفشان زیردریایی در عمق که در آن نقطه جوش آب بالاتر از نقطه ذوب گوگرد.

گوگرد بومی توسط باکتری های بی هوازی بر روی مواد معدنی سولفات مانند گچ در گنبد نمک سنتز می شود.سپرده قابل توجهی در گنبد نمک در امتداد ساحل خلیج مکزیک رخ می دهد, و در تبخیر در شرق اروپا و آسیای غربی. گوگرد بومی ممکن است توسط فرآیندهای زمین شناسی به تنهایی تولید. ذخایر گوگرد مبتنی بر فسیل از گنبدهای نمکی یک بار پایه ای برای تولید تجاری در ایالات متحده ، روسیه ، ترکمنستان و اوکراین بود. در حال حاضر, تولید تجاری است که هنوز هم در معدن Osiek در لهستان انجام. چنین منابع در حال حاضر از اهمیت تجاری ثانویه, و بسیاری از آنها دیگر کار می کرد.

مشترک به طور طبیعی رخ می دهد ترکیبات گوگرد شامل سولفید مواد معدنی از جمله پیریت (سولفید آهن), شنگرف (جیوه سولفید), گلینا (سرب سولفید), sphalerite (روی سولفید) و stibnite (آنتیموان سولفید); و سولفات و مواد معدنی مانند گچ (سولفات کلسیم), alunite (پتاسیم آلومینیوم سولفات) و باریت (سولفات باریم). بر روی زمین, فقط به عنوان بر ماه یو مشتری, گوگرد عنصری به طور طبیعی در تولید گازهای گلخانه ای آتشفشانی رخ می دهد, از جمله تولید گازهای گلخانه ای از دریچه های هیدروترمال.

منابع:

https://bismoot.com/blog/%da%af%d9%88%da%af%d8%b1%d8%af/

https://en.wikipedia.org/wiki/Sulfur

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 131
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 13
  • آی پی دیروز : 7
  • بازدید امروز : 47
  • باردید دیروز : 9
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 121
  • بازدید ماه : 439
  • بازدید سال : 5,633
  • بازدید کلی : 64,039
  • کدهای اختصاصی